Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

WoT og scout oppgaven kan være utrolig frustrerende. Det er fristende å bare kjøre din lille A-20 rett inn til fienden for å dø fort slik at du får dine få XP og kan spille en skikkelig runde med en annen tanks. Men selv når man er håpløst utklasset er det håp. Start spillet med å være anti scout.. dvs ta ut scoutene fra fienden, etter det er det bare å holde seg i livet og ro til runden nærmer seg slutten. I sluttfasen kan en rask scout utrolig nyttig og gi laget ditt ekstreme fordeler. Men de færreste har tålmodighet til dette siden det gir lite ekstra Xp og tar lang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, er en Panzer 38t jeg ruller rundt i, og det værste med den er ikke at man er utklasset ift. kanon og pansring, men at den er treg! Selv med oppgradert motor er stort sett kun artillerivognene og heavy-tanksene som har hatt problemer ift. min hastighet i rundene jeg har spilt til nå. Så i de få rundene hvor jeg føler jeg har fått til noe med denne, har det vært som beskyttelse av eget artilleri mot andre scout-tanks, eller CQ-kamper mot medium-tanks hvor jeg kan snike meg opp bak dem - med andre ord ingenting som er unikt for en scout-tank. Får håpe Panzer38NA er litt festligere :)

Lenke til kommentar

Hele den tyske linja er sørgelig bortsett fra TD'ene og som har noen lyspunkt (stug, jagdpanth og ferdi). Pz4 med lang 75mm er ikke så ille og kanskje leoparden bortsett fra at den blir stuck i scout helvete. Russiske er langt bedre med kort vei til KV-2 og der i fra inn er det bare godbiter. Amerikanske er et sant helvete fram til T-29 som kanskje er den mest OP tanksen (i tier) i hele spillet men så slutter det der.

Den artigste tanksen i hele spillet er uansett T-54.. savner den fra beta'en :( og min kjære is-4 som ga deg "ingenting kan skade deg" følelsen.

Lenke til kommentar

Nja, jeg liker noen tyske tankser. Som 38H, Pz4 (som du selv nevner), Pz3/4 og VK3601. Regner med jeg vil elske VK3002DB og Pantherene etter hvert som jeg får de.

Amerikanske tanks er bare pain. Fatter ikke hvorfor jeg mente det ville være en god idé å grinde T29 når jeg må gjennom T1 og M6. :|

Lenke til kommentar

Credit er tøffest i starten fordi man påfører så lite skade. Gå fortest mulig opp til KV-1 som vil løse alle dine credit problemer. Med den vil du gå ca 10-20k credit i pluss pr match uten premium.

Man får credit etter hvor mya skade man gjør. I starten får man lite fordi alle har lite HP verdi og den totale skaden over hele kampen blir da liten. Med større tanks kan man oppleve credit opp mot 70 -80k selv uten premium. Men glem ikka at repair da er 35k og hvert eneste skudd koster minst 1k.

Men generelt er det credit crunch i starten og XP crunch etter Tier 5

Lenke til kommentar

Å spille vellykket scout består enten av å sveipe igjennom et område i så stor fart at fienden du ser ikke kan skade deg, eller ved å finne strategiske steder du kan gjemme deg og se fienden uten at den ser deg (bak busker ol.). Viktigste med nummer 1 er timing og flaks, viktigste med nr 2. er at du egentlig ALDRI skal skyte på fiendene du ser (med mindre de da har oppdaget deg) fordi dette ødelegger omtrent all kamuflajse du har av busker ol. du gjemmer deg bak og du vil da bli sett. En scout tanks som står i ro og skyter (og dermed blir "spottet") er som oftest død i løpet av veldig kort tid fordi alle vil sikte på deg siden du er et veldig lett mål (å treffe og gi skade).

Lenke til kommentar

Jeg har sett scouts rase forbi en mengde fiendtlige tanks så raskt at de ikke får snudd seg raskt nok. Jo nærmere du kjører i stor hastighet, jo vanskeligere er det å treffe.

Men ellers pleier suicide scouts å møte sin sikre død når de kjører slik. Kunne like gjerne vært en jeep fremfor tanks.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Amerikanske tanks er bare pain. Fatter ikke hvorfor jeg mente det ville være en god idé å grinde T29 når jeg må gjennom T1 og M6. :|

Før jeg fikk T1 heavy, gledet jeg meg enormt. Men ble skuffet. Nå etter jeg har fått T29, og går tilbake til T1 - er opplevelsen en helt annen. Svært ofte er jeg den eneste heavy-tanksen i spillet. Da blir det veldig kjekt :w00t:

Nå er neste mål en Maus - forhåpentligvis kan jeg få den med hjelp av free xp. Men det kommer ta tid :whistle:

Som sagt før, liker jeg BT-7. Går A-20 så mye bedre at jeg burde anskaffe en sådan?

Lenke til kommentar

Men hvordan fungerer credit flow'en? Får man mer credits jo høyere tier tank'en er eller får man bare 2-3k credit for en seier uten tank kills? Lurer på dette fordi jeg vil vite om jeg skal spare til A-20 eller burde kjøpe BT-7 som kan tjene mer credit.

Jeg synes de alle tre (BT-2, BT-7 og A-20) er så morsomme at jeg har alle sammen. Elita ut og bruker de til å grinde freexp / rive meg i håret.

Credit flowen øker med tiers ja, men også etter hvor bra du gjør det. Har opplevd å få bare 5k i IS-en, men 12k i 38H-en.

Lenke til kommentar

Før jeg fikk T1 heavy, gledet jeg meg enormt. Men ble skuffet. Nå etter jeg har fått T29, og går tilbake til T1 - er opplevelsen en helt annen. Svært ofte er jeg den eneste heavy-tanksen i spillet. Da blir det veldig kjekt :w00t:

Nå er neste mål en Maus - forhåpentligvis kan jeg få den med hjelp av free xp. Men det kommer ta tid :whistle:

Som sagt før, liker jeg BT-7. Går A-20 så mye bedre at jeg burde anskaffe en sådan?

Jeg skulle bare ønske T1 hadde bedre armor, men som med alle amerikanske tanks, har den papirmasjé-armor. Svært frustrerende når man møter en KV med derp-gun (152 mm).

Og ikke alltid det hjelper å være eneste heavy i spillet når motstanderlaget har 5 Panzer IV som står og skyter hull i sidene dine fortere enn du klarer å snu deg / gjemme deg bak gamle vrak / steiner / hus / andre ting.

Lykke til med Maus, selv går jeg for IS-4, som siden blir tier 10 en eller annen gang i fremtiden.

Den går i 72 km/t og er vel den (eller en av de) raskeste tanksene i spillet, men som hardkjerne sier ender du veldig ofte opp i kamper hvor du ca ikke kan gjøre noe, og hvor du blir drept lenge før du får scouta noen. A-20 vs. Maus er alltid like morsomt. Eller vs. Ausf B for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Jeg har slitt i lang tid nå med StugIII. Kommer liksom ingen vei. Men idag skjedde det et mirakel!

En skadeskutt løve, midt uti feltet. Den hadde bare 1% av sin opprinnelige helse igjen. Med HE-ammunisjonen ferdig ladet satte jeg inn nådestøtet, og ga den fiendtlige tanksen den maksimale skaden jeg kan oppnå, nemlig 1%! Og sannelig var det ikke nok. Tidligere har jeg drept min første KV, også den var skadeskutt på forhånd. Slike små seiere skal henge ved meg i lang tid mens min stakkars lille tanks blir kastet midt imellom tigere, elefanter, løver, IS, KV, og det som værre er.

Stort sett er det som å kaste egg på en murvegg å skyte med StugIII på slike monstere.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så fort man forstår hvor lett gjennomtrengelige KV'er egentlig er og hvor man skal sikte er de egentlig ikke veldig skremmende lenger.

Bare ikke dogfight med en KV-2 med 152mm'eren så langt du ikke får lurt han til å skyte uten å treffe :p

Lenke til kommentar

Vanlige KV-er er faktisk ikke så skumle nei, og jeg har generelt sett vært fornøyd med å møte mange av dem i Stug III og PzJag IV. I JgPanther er de null problem. I mitt tyske TD-eventyr er det russiske IS-er og tyske VK-tankser som har skapt meg mest hodebry. Jeg glemmer alltid hvem av dem det er, men spesielt en av disse VK-tanksene har plaget meg utrolig som Stug III og PzJag IV. Pz IV er også god tanks som har stort potensiale mtp. kanoner. Svært sterk for sitt tier, spør dere meg.

Nå som jeg er på JgPanther så savner jeg litt Stug III og PzJag IV, men regner med at det blir bedre med nye belter og motor. Stug III faktisk en utrolig morsom sak, og det er skikkelig gøy å utnytte hastigheten dens.

A-20 som dere er inne på er hysterisk artig, og den skal jeg ha lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...