Brølaren Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jah! Jeg ante fred og ingen fare når jeg skulle formatere en laptop her om dagen. Bootet opp xpcd, cd laster inn "Windows Setup" og når den er ferdig og skal til å gå inn i Menyen, så popper det en blåskjerm opp.. Noen tips? Vet ikke hvordan jeg skal få formatert denne disken nå.. Håper på raske svar! Dette MÅ ordnes før 4. April.. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 har hatt samme problem, og da var det harddisken som var mer eller mindre utslitt/ødelagt. er pc'en over 3år gammel, så kan utslitt harddisk være problemet Lenke til kommentar
Brølaren Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Var det jeg var redd for, men jeg får ikke tak i hardisk til bærbar pc før fristen så det er jo typsik!.. Takk skal du ha uansett Lenke til kommentar
PcMag Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Enten er Harddisken gåen eller så er det for mye gammel data på den. Du kan prøve å laste ned Dban og boote pcn med det. den vil da skrive over harddisken din og slette ALL data som er på harddisken. Jeg vet ikke om det går an å installere OS på den etterpå... grunnen til at jeg sier at det kan være for mye gammel data på harddisken er at dataen du sletter i OSet er ikke 100% slettet. Henvisningene til hvor dataene blir slettet slik at OSet ikke klarer å finne de dataene. Dban vil slette disse dataene på harddisken Prøvde å gjennomrette en slettet fil fra en minnepinne (usb) og klarte fint å gjennoprette fila med et datarecovery verktøy. var bare å skrive inn henvisningene til dataene igjen og så kom fila tilbake Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 At 'gamle data' har noe å si er nok bare løse funderinger uten grunnlag. Hva som finnes på disken er fullstendig likegyldig. Med ett unntak - MBR. MBR er den aller første sektoren på disken, og inneholder partisjonstabellen. F.eks er det vel kjent at XP installasjonen kan stoppe opp hvis disken har vært brukt til Linux. Det ordnes ved å slette denne ene sektoren. Noe som gjøres på 1/10 sekund. Sletter man hele disken (f.eks med DBAN) så oppnår man det det samme, men det kan jo ta adskilige timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå