DanielP Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Leste nvidia install guiden til MarcelSB, har Suse 8.2. På den første kommandolinjen skrev han init 3/telnit 3 #whatever works. Skal jeg faktisk skrive "whatever works" eller......? Jeg fatter ikke bæret, første gang jeg kjører linux, begynte idag. Takker for alle svar. DanielP Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Du skal enten skrive: init 3 eller telinit 3 PS. Pass på at du må skrive det i kursiv ellers funker det ikke Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Ahh, haha tok ann nå, tusen takk P.S om nogen vett koss eg gjørr menyane i Suse 8.2 gjennomsiktige, fant en tråd tidligere men finne ann isje igjen?? Takker DanielP Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Bra at du leser de flotte guidene folka har laget! I dette tilfellet mente han at du skal skrive init 3 eller telinit 3 Når du skriver kommandoer står det gjerne et dollartegn ($) eller en "hake" (>) eller en "firkant" (#) rett forran der du skriver. Dette er akkurat som i windows C:windows> ( <--- se den lille "haken" på enden der) men i linux har denne forskjellige betydninger. I alle distroer betyr firkant (#) at du er root og noe annet (f.eks. $ eller >) at du er vanlig bruker. Så når man skal illustrere en kommando skriver man gjerne et slikt tegn forran, både for å vise at det er en kommando, og (delvis) for å vise hvilken bruker man må/bør være. Men! Firkant (#) brukes også som "kommentator-tegn" i script-filer i linux. Så i dette tilfellet skriv han det fordi han skrev en kommentar. Hvordan vet du hva som er en kommando og hva som er kommentar? Det ser du Kommentarer står alltid sist uansett. Gjennomsiktige menyer: Controll center (på K-menyen ("start menyen")) -> Apperance & Themes -> Style -> Effects Enable GUI effects (ja takk) Menu effect -> Make translucent Så kan du velge "menu opacity" nederst (dvs. hvor mye/lite som skal sees igjennom) Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Tusen takk. Hehe, håper du er der for å svare på ett par små tweaks til. 1.Lastet ned Theme fra kdelook.org , men får ikke til å installere themen. 2.Fikk også med skins til xmms, hvordan installerer jeg disse? Hehe, tror det var alt for nå. P.S. Setter stor pris på all hjelpen jeg får/har fått danielP Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 kommandoen man xmms gir dette (nesten nederst på sia): Files... ~/.xmms/Skins, /usr/share/xmms/Skins Default locations where XMMS should look for skinfiles. ... ~/ er hjemmekatalogen din. Hvis du legger skin-fila i en av disse mappen og klikker på "knappen" øverst til venstre på xmms -> options -> skin browser, så kan du velge skin der. (Hvis du leter etter slik informasjon vil omtrent alltid "man(ual) pages" gi svar på slikt. Dvs. f.eks. 'man xmms' eller 'man mplayer' eller hva som helst.) Angående themes i KDE skal det ikke være værre enn å gå inn på Control Center -> Apperance & Themes (!) -> Theme manager -> Add theme Som regel er linux ganske intuitivt Bare prøv deg fram Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Tusen takk. Hehe, håper du er der for å svare på ett par små tweaks til. 1.Lastet ned Theme fra kdelook.org , men får ikke til å installere themen. 2.Fikk også med skins til xmms, hvordan installerer jeg disse? Hehe, tror det var alt for nå. P.S. Setter stor pris på all hjelpen jeg får/har fått danielP 2. I hjemmemappa di har du ei mappe som heter .xmms (den er skjult, fordi den begynner med en .) I .xmms er det ei Skins-mappe. tar xzvf skinfila.tar.gz -C .xmms/Skins tror jeg burde funke. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Takk for svarene, men en ting, jeg har ikke det som heter theme manager, må jeg instalere dette eller?, fikk til xmms skinsene Takker DanielP Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Bare stretch vinduet litt nedover så dukker den nok opp Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 hehe, nei den kom desverre ikke da heller, men takk for svaret;) Noen andre forslag? :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå