Gå til innhold

Problemer med Playstation Network

Anbefalte innlegg

Dette er ment som en mulig forklaring på et problem med Playstation Network:)

Jeg skulle for et par uker siden på Playstation Network og da jeg trykket på logg på ble den stående å jobbe i flere minutter før maskina bare avviste påloggingen med en melding

"Forbindelsen til Playstation Network har utløpt." Dette var helt nytt for meg og jeg søkte opp teksten på google. Der fant jeg en tråd som var om dette problemet. De sa at det antagelig var en oppdatering fra psn med nye patches osv. Jeg ventet tolmodig i flere dager. Da det hadde gått en uke og jeg fremdeles ikke kom på dro jeg med hele stasen opp på spaceworld der jeg hadde kjøpt den. De koblet den opp og de kom på psn de. Jeg ble frustrert fordi alle sa "har du sjekket internettforbindelsen?"

Ja fordi når du går in på instillinger, går du nederst til nettverksinstillinger og trykker på test internettforbindelse. Alt lyktes bortsett fra psn. Etter flere samtaler med Nordisk film og flere guideline mailer foreslo han at jeg skulle ringe til ruter levrandøren. Telenor (for meg). Etter en stund da jeg hadde fått forklart det hele, fant jeg det ut. Sent i 2009 hadde telenor oppdaget et virus på ip adressen til rutern. Vi lurte på siden vi ikke hadde oppdaget noe virus (Norton 2010 på begge) om det var farlig. Men han sa at hvis vi ikke fant noe nå så hadde norton stoppet det. Hvor fikk vi viruset fra? Antagelig en popupmelding eller et vedlegg. Han sa at de hadde stengt visse gatewayer blandt annet psn.

Så det kan hjelpe å ringe ruter levrandøren din=)

Så håper dette var litt til hjelp hvis du ikke kommer på nett og har prøvd alt:)

Ps. ikke drep meg hvis jeg bruker feil termer:)

Endret av Kamwolf14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...