Gå til innhold

Aprilfest 2011 - lessis - statuer og minnesmerker i nærområdet

Anbefalte innlegg

Spennende og morsom dokumentarutfordring - men ikke den enkleste!

Liker at du har tatt med litt kontekst rundt på et par bilder - både granskog og bytorg.

Artig med fuglene - selv om jeg frykter at de har blitt malt opp flere ganger - veggen bærer preg av å ha vært renset opptil flere ganger for de dømrade taggernissene..

Men - likte hittil best nærbildet av krukkefrøkna - kanskje ikke den viktigste statuen i et historisk perspekti, men fint med detaljer - spennende også med nærbilder av smådetaljer på en statue, som hinter til helheten. Husk - noen ganger: "lessis more!" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tilbakemeldinger fra flere. Mine siste dager er tilbrakt på Norges varemesse og dermed er ikke det ordentlige nærmiljøet utforsket, men hageskulpturer på messa (det var nok av dem).

9. april

Unge venner ville jeg kaldt denne. Til vanlig står denne i Rottneros Park i Sunne i Sverige.

post-172535-0-23201200-1302463395_thumb.jpg

10 april

Frosk i det grønne

Denne var til salgs, men den ble ikke med meg hjem. Passer sikkert best ved en dam og med vann sprutende ut av munnen.

post-172535-0-44803600-1302463756_thumb.jpg

Lenke til kommentar

14. april

Tom Lund

Fikk spørsmål litt tidligere i måneden om denne statuen og i dag hadde jeg et ærend bort til Åråsen stadium.

post-172535-0-54564500-1302813592_thumb.jpg

En litt annen vinkel, men det sto så mange flaggstenger i veien, og så fikk jeg jo med hvor det var.

Lenke til kommentar

Et herlig sted, et herlig bilde, en herlig historie, en herlig følelse, en herlig plaserig, en herlig man, et herlig lag. Heia Tom Lund, fikk aldri opplevd deg på baenen. Men opptakk har jeg sett masse av.

Heia LSK, må vi vinne over søpla på søndag!

Lenke til kommentar

16. april

Fikk desverre ikke tid til å legge ut bildet rett dag, men det gjør vel ikke så veldig mye.

Hva denne stauen har som navn har jeg ikke funnet ut, men den ligner en plankekjører.

post-172535-0-58218000-1303049239_thumb.jpg

post-172535-0-69190300-1303049610_thumb.jpg

For å vise hvor liten statuen egentlig er.

Endret av lessis
Lenke til kommentar

Har sett frosker som dette før - svigers har en lignende frosk og en fisk på plassen foran hovedhuset, eller "tunet" om du vil.

..Altså en tunfisk. :innocent:

Veldig fin vinkel og komposisjon på Tom Lund - ser ut som om noen der framme burde dukke for å ikke få en messingkule midt i planeten! :D

Statuen med hesten var festlig - tror ikke dette er en hestevisker, men heller en hestenesepeller? Det ser da ut som om han peller oppi noe der, og noen må da gjøre det?

(Sorry - Trondster er åpenbart overtrøtt, og skal herved gå og legge seg..) :blush:

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldingene.

Så klarte jeg ikke utfordringen denne gangen heller, enda så flid jeg gjorde meg med planleggingen. Har listet ut fra nettet de jeg skulle besøke. Dagene gikk bare så alt for fort og plutselig var april over. Tok bilde av noen malere i Skagen som stod på sokkel, men det er jo ikke i mitt nærmiljø.

I morgen går turen til storbyen som begynner på T. Skal jobbe der i neste uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...