lessis Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Aprilfest 2011 - lessis - statuer og minnesmerker i Skedsmo Bruker: lessis Utfordring: Forsøke å ta bilder av statuer i Skedsmo kommune Deltakernivå: Pingle Utstyr: Canon EOS 400D objektiv: Tamron 18-270 (må bli mer kjent med objektivet. Tilleggsutfordring: Å sykle til de forskjellige location hvis det er mulig. Edit: forandret tittel Endret 6. april 2011 av lessis 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Morsomt prosjekt - en fin måte å bli kjent med nærmiljøet på. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Som opprinnelig skedsmosokning, blir det spennende å følge med her. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 2. april Begynner nær jernbanestasjonen som jo er knutepunktet når det gjelder samferdsel med 3 togbanelinjer som krysser hverandre og buss-stasjonen. Exif: 1/250s f/7.1 - ISO 200 Sagarbeideren - av Tore Bjørn Skjølsvik Reist i 2007 til minne om sagarbeiderene som skapte byen Lillestrøm. Med 3 jernbanespor mener jeg at det går 3 spor nordover fra Lillestrøm. Dovrebanen norover, Kongsvingerbanen nordøst og sist men ikke minst flytoget til Gardemoen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Fint å dokumentere statuer i lokalmiljøet...og der fikk du en fin diagonal i bildet også... Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Morsomt prosjekt. Bor selv i Nittedal og er mye i Lillestrøm, og skedsmo kommune generelt. Så kommer nok mye kjent, men også mye ukjent. Når kommer Tom Lund? Etter seieren mot brann på mandag Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Morsomt prosjekt. Når kommer Tom Lund? Vær sikker, han står på programmet, da jeg er forbi ham en gang i uka. Han bor også bare noen hus bortenfor meg. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Personlig håper jeg også å se vanngutten på torget, med vann, i løpet av utfordringen din. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 3. april Nok en dag med tåke. Olavsbauta laget av Trygve Dammen EXIF: 1/125s, f/11, ISO=400 Til minne om slaget mot raumerne i 1025 (Forsøkte å lete opp litt på nettet om emnet, men fant ikke noe i farten. Kom ikke så nære støtten i småsko i dag, skulle hatt støvletter på. I bakgrunnet huset hvor medlemsmøtene i hagelaget holdes. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Finre farger, og fint å se den litt fra siden.... Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 4. april Hadde ikke planlagt at det skulle bli noe bilde i dag, da jeg måtte til Oslo på et møte på ettermiddagen, og da kunne det ikke bli noen sykkeltur med kameraet. Gikk forbi en statue som kan markere dagen i dag, men legger det i spoiler da det ikke er en del av utfordringen. Wenche Foss ble i dag 4.april begravet i Oslo Domkirke på statens regning. Hva kan da passe bedre enn et bilde av stauen begravd i blomster som står utenfor Nationaltheatret. Tatt med iPhone Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Den er godtatt i dag...kom ikke på hva det var før jeg leste teksten... Lenke til kommentar
lessis Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 6. april På listen som kommunen har over statuer og minnesmerker er det også et maleri på en skole. I og med at jeg i dag skulle på sangøvelse dit, tok jeg med kameraet. At det ikke var så fint som jeg håpet på er en annen sak. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Pene farger var det da... Så at kommunen burde ha spandert litt maling på veggen. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 7. april I dag begynte Hagemessen/villmarksmessen/hyttemessa. Det er i nærmiljøet og jeg syklet ned til Norges varemesse for å stå på en av standsene i hagemessa. Fant ut at en statue er en statue og jammen står det i nærmiljøet, men dog for bare noen dager Har lysnet bildet mye og "malt" på bakgrunnen, da det var et stygt rør bak fruen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Den var skikkelig søt...og du var heldig både med komposisjon og farger synes jeg. Jeg er også ganske fornøyd med jobben min i dag. :!: :!: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Enig med Tom her, må være en finfin måte å bli kjent med lokalmiljøet på. Herren som stod modell for "Sagarbeideren" kjenner jeg neppe, men at tømmer og sagbruk har vært viktig i området er ingen hemmelighet. Olav har jeg i hvert fall hørt om, men kan ikke si å ha kjent ham personlig. Fint perspektiv på fuglene, som nærmest kommer flyvende mot deg. Skarp og fin blomsterdame. Har du benyttet sepiatoning, eller var fargene rett og slett slik? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Fint tema du har valgt! Min favoritt er 7. april. God komposisjon og fargetonene passer perfekt. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Jeg vil også trekke frem 7. april. Her kommer motivet tydelig frem, med en jevn bakgrunn som virkelig holder seg i bakgrunnen Endret 9. april 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå