Wraith Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Nå har jeg kompilert og installert openssh 3.6b1 og skal logge meg på en av de andre serverne i nettverket her. Som root går dette helt greit, den spør om jeg vil laste ned RSA-keyen til de maskinene jeg prøver å logge meg på. Men når jeg prøver å ssh'e fra min egen (ikkeroot) bruker så får jeg bare dette: [wraith@mainframe ]$ ssh 192.168.0.3 Host key verification failed. Jeg kopierte ~/.ssh/known_hosts fra root brukeren, siden den inneholder RSA keyen fra de andre serverne og fikk dette svaret: [wraith@mainframe ]$ ssh 192.168.0.3 Permission denied, please try again. Permission denied, please try again. Permission denied (publickey,password,keyboard-interactive). Dette er det samme uansett hvilken maskin jeg prøver å ssh'e til. Hvis det er noen som vet hvordan jeg får den til å spørre etter passord (eller virke på en måte som ikke innebærer å laste opp keys til den andre maskinen) så hadde jeg blitt veldig glad for det Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Ok, er ikke ekspert på dette siden jeg aldri har brukt hostkeys - skriver alltid manuelt inn passord isteden. Men har du en bruker som heter "wraith" på disse andre maskinene? Ellers må du jo huske på å spesifisere brukernavn, f.eks: ssh -l brukernavn maskinnavn Har ihvertfall selv driti meg ut noen ganger fordi jeg har blanda brukernavn. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg kopierte ~/.ssh/known_hosts fra root brukeren, siden den inneholder RSA keyen fra de andre serverne og fikk dette svaret: Slett den vanlige brukeren sin ~/.ssh/known_hosts og prøv igjen. Nøklene skal bli lagt inn automatisk inn i denne fila. Om det fortsatt ikke fungerer kan du prøve å legge opsjonen StrictHostKeyChecking no inn i ~/.ssh/config Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg skrudde av StrictHostKeyChecking men det ga samme resultat, den prøvde å autentisere med keys med en gang igjen, bare at nå la den til RSA keyen til serveren først.. argghh irriterende Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg skrudde av StrictHostKeyChecking men det ga samme resultat, den prøvde å autentisere med keys med en gang igjen, bare at nå la den til RSA keyen til serveren først..argghh irriterende I sånne situasjoner er "-v" opsjonen til ssh uunnværlig ... Den gir deg masse debugging-info som kanskje kan hjelpe deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå