Grim.Reaper Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Har vurdert å prøve fotoforstørrelser hos japanphoto i det siste, enten på glass eller alu-plate. Er litt usikker på hvor stort min kjære d7000 klarer å håndtere uten tap av kvalitet. Har prøvd å google meg litt rundt, men har ikke funnet så mange konkrete svar. Kikket også på omtalen til akam, der d7000 fikk 2553 i MTF(50) noe som betyr at 50x70cm ville fungere bra? Skyter som oftest med 24-70mm f/2.8 så det burde ikke være noen optiske begrensninger. I følge JP kan ett jeg printe ut i ca 30x40.. noe jeg syntes virker veldig lite i forhold til klarheten jeg kan se på monitoren min (dell U2711) som er tilsvarende stor. http://www.japanphoto.no/forstorrelser/alu-plate/ Noen som har litt mer erfaring med utskrifter? er helt ny på området.. trenger hjelp Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 50x75cm vil funke som pokker. Husk å skarpe opp. Lenke til kommentar
Grim.Reaper Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Takk for raskt svar!! Har du forresten prøvd noen av de produktene hos JP?` Virker som det er ganske bra kvalitet på det de har utstillet på butikken Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Har en hel bunke 50x75cm - de ble introdusert til et litt i overkant godt introduksjonstilbud. Bildekvaliteten er fantastisk! Lenke til kommentar
Grim.Reaper Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Sweet! gleder meg Vet du hvilket fargerom det er de printer i? Spurte en av selgerne på Byporten og han var usikker Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) sRGB, 300dpi. Endret 1. april 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Grim.Reaper Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Takker for hjelpen trondster etter at jeg så denne: http://blogg.japanphoto.no/bilde-bak-akrylglass/ Så er jeg solgt Blir en helg fylt med foto og redigering YEY! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Og 50x75 @300dpi - resize selv til 5906 x 8858 og skarp opp selv, litt kraftigere enn du gjør til web. Så skulle du få skarpe bilder. Lenke til kommentar
Grim.Reaper Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Bruker du vanlig photoshop resizing eller eksterne programmer som Genuine Fractals? Skal poste resultater når de en gang kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå