StianGran Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Prøvde meg akkurat for første gang med å klokke opp mitt Gainward Geforce4 TI4200 64Mb litt. Jeg kom opp til 280/590 default er 250/510. Hvis jeg gikk høyere begynte det bare å komme små flimmer når jeg kjørte 3DMark01SE. Det jeg da egentlig lurer på er om det går ann å kjøre opp spenninga på AGP eller på GPU eller hva? Vil det hjelpe til å få bedre stabilitet eller kunne kjøre høyere frekvens uten flimmer? Og noe jeg også lurte på, var om GPU vil bli varmere når jeg setter opp frekvensen eller bare når jeg øker spenningen? Jeg tar imot også alle andre tips & triks som har med GPU klokking imot med takk PS. programmet jeg bruker er Powerstrip. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Du kan prøve å sette opp AGP spenningen dette kan gi deg et par mhz ekstra. Eneste måten til å få GPU spenningen opp er å voltmodde kortet. (skifte ut noen motstander på kortet) Kortet vil ikke bli noe varmere ved overklokking da det har samme effektutvikling. (om du ikke voltmodder da) Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Takk takk.... Jeg prøver å sette opp AGP spenningen litt da. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Kortet vil ikke bli noe varmere ved overklokking da det har samme effektutvikling. (om du ikke voltmodder da) Dette stemmer ikke. SELVFØLGELIG stiger temperaturen når man øker klokkefrekvensen, selv om man ikke øker spenningen. Dette gjelder både ram og gpu. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Mitt MSI Geforce ti 4200 skal overklokkes! Men... Jeg har ikke overklokket et skjermkort før :oops: Jeg bruker Powerstrip, setter opp Mhz-ene, ca. 10 mhz på GPU/RAM(effektivt 20mhz) men da flimrer skjermen vilt, jeg rebooter og alt er i orden. Kortet har jo en j*vel av en vifte.... Hva er galt? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 har samma kortet... jeg fikk klokka det en del med powerstrip for gudene veit hvor lang tid siden, men jeg klokka det tilbake til default igjen... det jeg nå nettopp har gjort er å fjerne tyggisen på core og bytta til AS3... anbefaler deg og gjøre det samme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå