Gå til innhold

LG Optimus 2X - slår seg av & batterikapasitet

Anbefalte innlegg

Er en lykkelig eier av LG Optimus 2x, men sliter med at telefonen skrur seg av ganske ofte. En fellesnevner er at telefonen skrur seg av under lading.

Batterikapasiteten er også så som så synes jeg. I går måtte jeg lade etter 12 timer, dagen før 24 timer. Har nesten ikke brukt telefonen med Wi-Fi, synes dette er veldig snodig.

Har derimot på synkronisering av e-post mot Exchange, men både iPhone og WP7 bruker ikke mye batteri til dette bruket. Lurer på om det er virkelig noe feil med telefonen.

Noen andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har opplevd at telefonen skrur seg av under lading (noe som er litt skummelt med tanke på at jeg bruker den som vekkeklokke)

batterikapasiteten har faktisk blitt ganske ålreit. var helt på tryne. måtte lade etter 8 timers bruk på starten. nå lader jeg bare en gang om dagen :D

har ikke prøvd mail og syncing.

MEN! opplever du at samtalekvaliteten er elendig? :/

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare brukt telefonen med headset, så jeg har ikke testet samtalekvaliteten.

Det er en super telefon, men å måtte lade telefonen 1 gang pr. døgn er vel litt drøyt...

Er alle Android telefoner slik?

Har tidligere brukt iPhone, gikk så over til Windows Phone 7 - nå Android, for første gang.

Endret av ThinkerBell
Lenke til kommentar

Alle smarttelefoner må lades en gang pr. døgn! ( riktignok de med touchscreen )

Det har jeg mååte gjort med alle de jeg har hatt og de er:

LG Optimus 2X

Apple 3/3GS/4

HTC Desire, Desire HD, Gratia, Legend, Magic, Hero, Diamond, touch

Nokia N8

Sonyericsson P800/P900/P990

osv, osv.

Hatt for mange ser jeg

Lenke til kommentar

Alle smarttelefoner må lades en gang pr. døgn! ( riktignok de med touchscreen )

Det har jeg mååte gjort med alle de jeg har hatt og de er:

LG Optimus 2X

Apple 3/3GS/4

HTC Desire, Desire HD, Gratia, Legend, Magic, Hero, Diamond, touch

Nokia N8

Sonyericsson P800/P900/P990

osv, osv.

Hatt for mange ser jeg

Kommer veldig på bruken og hva du kjører etc etc. Min gamle Wave klarte fint 3-4 dager men har ikke på tlf om natta bruker ikke 3G/kun GSM og avslått mobildata når jeg ikke trengte det samt justerer ned skjermstyrken til 60%. Er spent på min nye HTC Incredible S men det ser bra ut etter et døgn med to timers samtaler, spilt en del Angry Bird og generelt fiklet mye med telefonen på nett etc og har 50% igjen av batteriet. Juice Defender er også et program som er kjekt å ha innstalert som sparer strøm...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Dersom man skrur av telefonen om natta, deaktiverer 3G, skrur ned lyset i skjermen osv så er ikke dette relevant for lenge batteriet varer!

Vi snakker NORMAL bruk over en periode!

Har også hatt både Wave og Galaxy S og mine to varte.....EN dag. Lading hver natt.

Hva er "normalt bruk" da? Noen sitter på nettet i timevis og andre ringer masse i løpet av en dag.... Du alene blir nok dessverre ikke fakta på hvor lenge hver enkelt telefon klarer seg på batteritid i løpet av en dag :roll:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Dersom man skrur av telefonen om natta, deaktiverer 3G, skrur ned lyset i skjermen osv så er ikke dette relevant for lenge batteriet varer!

Vi snakker NORMAL bruk over en periode!

Har også hatt både Wave og Galaxy S og mine to varte.....EN dag. Lading hver natt.

Hva er "normalt bruk" da? Noen sitter på nettet i timevis og andre ringer masse i løpet av en dag.... Du alene blir nok dessverre ikke fakta på hvor lenge hver enkelt telefon klarer seg på batteritid i løpet av en dag :roll:

Min X2 varer i ca 2 dager med mye ringing og en del wifi aktivert..

Lenke til kommentar

Jeg installerte GO Launcher EX og Advanced Task Killer Free når jeg fikk telefonen, og hadde bare problemer med at telefonen skrudde seg av. Etter å ha fjernet disse programmene så har ikke telefonen skrudd seg av.

Hvis du har en telefon som skrur seg av, har du disse programmene installert?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har hatt min Optimus 2x i en snau uke nå, og den har slått seg av og på 3 ganger i løpet av den tiden. Kan ikke huske at det skjedde FØR jeg installerte Appkiller'n du nevner..Trodde først det var en Widget som var problemet, men tydeligvis ikke.

Det som er ekstra kjipt, er at den slo seg av nå i sted, og den vil ikke starte opp igjen, får bare LG logoen på skjermen, men der stopper det..

Noen råd? Vil det hjelpe om jeg får koblet den til pc'n med usb'n, kan jeg oppdatere/reinstallere OS da, selv om jeg ikke får startet telefonen?

Jeg installerte GO Launcher EX og Advanced Task Killer Free når jeg fikk telefonen, og hadde bare problemer med at telefonen skrudde seg av. Etter å ha fjernet disse programmene så har ikke telefonen skrudd seg av.

Hvis du har en telefon som skrur seg av, har du disse programmene installert?

Lenke til kommentar

Du kan prøve å foreta en reset av telefonen. Her er oppskrift fra LG på hvordan man gjør det:

En fabriksåterställning gör man genom att:

1. Stäng av telefonen

2. Håll inne "home" och "volym ned" i 10 sekunder

3. Samtidigt som du håller inne ovanstående knappar, startar du telefonen med "power".

4. Släpp knapparna och följ anvisningarna på skärmen

Husk at alle apps forsvinner og telefonen nullstilles.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Ingen funkings, dessverre... :/

Life is not good..

Du kan prøve å foreta en reset av telefonen. Her er oppskrift fra LG på hvordan man gjør det:

En fabriksåterställning gör man genom att:

1. Stäng av telefonen

2. Håll inne "home" och "volym ned" i 10 sekunder

3. Samtidigt som du håller inne ovanstående knappar, startar du telefonen med "power".

4. Släpp knapparna och följ anvisningarna på skärmen

Husk at alle apps forsvinner og telefonen nullstilles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...