Gå til innhold

Hvordan vaske LCD skjerm?

Kenti

Anbefalte innlegg

Enkelt spørsmål, men kanskje ikke et enkelt svar...

Støv o.l. på LCD skjermer er greit nok å tørke vekk med en tørr klut, men hva skal en bruke hvis det er fettmerker osv på skjermen?

Har fått tips om å bruke rødsprit når skjermen er av, men det hørtes litt drastisk ut..?

Noen som har noen vasketips? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger så aaabsolutt ikke rødsprit. Det kan i værestefall ødelegge skjermen.

Ta rett og slett en myk klut, fukt den med vann, tørk at skjermen og tørk så over med en tørr klut etterpå. Det er så enkelt så :wink:

(Jeg bruker microfiberklut. Den er skånsom og lager ingen riper)

Lenke til kommentar
Flere gode tips her, men en PCskjerm klut er ikke en dårlig investering. Disse fås både i engangs og som vaskbar klut.

PS Hold dere for munn når dere nyser/hoster, og man trenger ikke TA PÅ skjermen når man skal peke på noe.... :lol::lol::lol:

:lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Samme her, bruker microfiberklut.......blir så bra som bare det...

sprut på litt vindusrens og tørk av med tørkerull(myk)

Vil bare få advare mot å bruke Jif vindusrens og sånt, nå har jeg ikke erfaring med å bruke det på LCD-skjermen min, men faren min brukte det på en 21" Sonyskjerm vi har stående, og den er helt oppripet, da det tydeligvis løser opp anti-refleks-belegget som ligger utenpå glasset.

En annen ting, er at du vil bruke ting som fordamper helt, og ikke legger igjen avfallsstoffer når væsken er fordampet, noe som f.eks er grunnen til at White Spirit er dårlig egnet til å rengjøre elektronikk og sånt, ikke det at det er aktuelt å bruke på skjerm, men er litt usikker på hvordan sånn vindusrens på spray funker når det er fordampet.

Jeg holder det hvertfall langt unna skjermene mine, kun vann og microfiber, hvis du har litt skjermvett så trenger du ikke annet, skjønner ikke vitsen med å peke på skjermen med fettede fingre :)

Lenke til kommentar

På lang sikt lager mikrofiberkluten riper i skjermen. Grunnen til at mikrofiber fungerer så bra den gjør når den er tørr, er at det er veldig små skarpe partikler i den som tar opp støv og skitt o.l. Er derfor den kalles for mikrofiber.

Det er derfor feks også ikke anbefalt å bruke det på finere treslag osv.

Leste det i en artikkel i VG forresten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...