Gå til innhold

Hva skjer om jeg stryker?

Surnit

Anbefalte innlegg

Hva skjer om jeg stryker i ett eller flere av fagene produksjon, tekniske tjeneste og tegning og dokumentasjon? Går på TIP, og skal gå IKT-Servicefag neste år.

Jeg har jo ikke bruk for de nevnte fagene på IKT-servicefag.

I alle andre fag har jeg karakter 4 og 5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå veit eg ikkje kva studieløp du følger, men vanligvis vil det være eit krav at du består alle fag for å få godkjent utdanninga og motta vitenmål.

Det er mange fag du kanskje trur du ikkje får bruk for (og i enkelte tilfeller kan dette kanskje stemme) men dei faga du tar er ogte fag som det er satt krav om at du skal ha.

Du bør ta kontakt med ein studieveileder og forhøyre deg om kva du skal gjere. Dersom du er helldig så er desse faga berre fyllfag som kan byttast ut med andre fag med tilsvarande studiemengde.

Det skal i alle fall mykje til at dette er fag du har blitt gitt i tillegg til dei obligatoriske faga.

Lenke til kommentar

De tre fagene du nevner havner på vitnemålet ditt ved endt utdanning.

Så er jo spørsmålt om trådstarter har tenkt å fullføre videregående. Det blir vel i så fall påbygg, og da må programfagene på plass for at man skal få vitnemål. Heller ikke umulig at man må stå i alle fagene for å få ta fagprøven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...