Gå til innhold

Noen som blir med på en tur utenom det vanlige til Thailand i sommer?

Anbefalte innlegg

Heihei alle sammen!

Jeg er ei 21 år gammel østslandsjente som har utrolig lyst til å reise på en 2-4 ukers bootcamp-ferie i Thailand. Alle vennene mine sier det høres kjempemorsomt ut, men selvfølgelig har ingen mulighet til å være med :(

Klarer ikke legge fra meg tanken så derfor blir det å forsøke å finne den perfekte reisepartner! Håper at den personen kanskje finnes her inne ett sted :)

Campen ligger i Phuket og tilbyr en rekke forskjellige treningsformer. Alt fra Muay Thai Camptrening til Yoga, timer med personlig trener, svømming, jogging, spesialopplegg for vektreduksjon/muskeløkning etc. I tillegg er det masse sosiale happenings, slikking av sol på stranda, festing og shopping på menyen.

HVOR gøy hadde det ikke vært å kombinere ferie med å faktisk komme seg i form og miste en kilo eller to? :D

Nettsiden til bootcampen: http://www.thailandmuaythai.com/index.html

Den er noe uoversiktlig, men jeg har lest i timesvis og det virker som om alle som har reist ditt har en utrolig opplevelse og mange reiser tilbake igjen.

LITT INFO OM OPPLEGGET:

Flybilett tur/retur koster mellom 7 og 8.000 nå for tiden. Men det blir jo dyrere jo nærmere fellesferien man bestiller vil jeg tro.

Der nede bor man i bungalower noen få km fra stranden.

Dyreste er enpersonsbungalow, det ligger på 3200 kr for 1 mnd.

Dobbelbungalow med to soverom: 2790

Disse to har masse ekstrafasiliteter (air condition, internett, kjøleskap, kjøkken etc.)

Det billigste er fellesbungalower da betaler man 930 kg for 1 mnd.

De har litt mindre ting, blant annet ikke air condition.

Treningsprisene varierer ut i fra hva man vil være med på men ligger fra 1860 til 5200 for 1 mnd.

Så kommer mat i tillegg og gjennomsnittsprisen pr. måltid ligger på 50 thb som tilsvarer ca. 10 NOK. Det er en pakkepris for to daglige måltider, den fant jeg ikke i farta, men var svinbillig som alt det andre.

De har også egne detox-programmer man kan være med på mens man bor der.

Så totalt (hvis man velger alt det dyreste og flybillett for 8.000) kommer det på ca. 16.500. For meg er det latterlig mye penger, men når man ser på HVOR mye man får til prisen er det uten tvil verdt det for min del!

Jeg kan reise fra 10 juni og helt til slutten av august. Så hvis det er noen der ute som kunne tenke seg å være med, skrik ut da!

Jeg kommer nok til å reise uansett, men hadde vært utrolig gøy å funnet noen med litt futt i å reise med!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å tenker på kva eg skal gjere på i min 4 mnd lange sommerferie, dette virkar absolutt som noko å vurdere.

Spesielt sidan dei tilbyr Muay Thai undervisning, passar perfekt for meg som driver med boksing.

Sjølvsagt ein del ting som må undersøkes/vurderes, emn det frister så langt.

Det må i tilfelle bli rundt august sidan eg kjem til å jobbe i juni/juli.

Lenke til kommentar

Så gøy å høre at det frister så langt! Har lyst til å være med på Muay Thai undervisningen selv. Driver ikke med boksing men har veldig lyst til å lære! :)

Rundt august passer for meg hvis det blir aktuelt å reise :) Har veldig fleksibel jobb.

Endret av bareli
Lenke til kommentar

Korleis du kom på å reise til boot-camp i Thailand?

Har ein fetter som nylig kom tilbake etter å ha tjenestegjort i det Israelske forsvaret, for moro skyld, men han er ein smule sprø :p

Edit: Litt meir om meg forresten:

Eg er 21 og studerar politikk og krigføring i Swansea i Wales.

Det største alternativet for sommaren for meg var i utgangspunktet å dra på Hellfest i Frankrike og Graspop i Belgia, men eg lider av samme problemet som deg, ingen som har tid til å bli med :). I tillegg hadde eg gått glipp av så mykje jobbing at det sannsynligvis hadde blitt dyrare enn ein tur til Thailand.

Skal hjem til vestlandet i kveld, drar fra Swansea kl. 0300 og er sannsynligvis hjemme i 1900-tida i morra. Knekken at det skal ta 14 timar, når kineserane eg bor med brukar vel 20 timar til Hong Kong :D

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Alltid hatt lyst til å reise til Thailand, men tanken på å ligge å steike i sola uten mål og mening i dagesvis er ikke helt min greie :p Så googlet litt rundt alternativ-ferietyper og da kom nettsiden opp etterhvert :)

Oi, ja han hørtest en mule sprø ut! Sikkert en kjempeopplevelse i seg selv. Meeen, da velger jeg heller bootcamp i Thailand anyday altså

Endret av bareli
Lenke til kommentar

Oi, i Wales faktisk. Så spennende da! Heftig studie du tar også, hva er drømmejobben når du er ferdigutdanna?

Såpass med ferieplaner ja, det hørtest veldig dyrt ut! Bedre å jobbe på i ferien og heller bli med meg til Thailand da! :p hehe

14 timer faktisk, ja det er ganske heftig med tid! Spenstig at det er så "få" timers reiseforskjell for dere.. Men blir vel godt å komme hjem til Norge en tur vil jeg tro! :)

Ha en god tur hjemover foresten!

Endret av bareli
Lenke til kommentar

Takk, vel heime no :)

Thailand er i ein del av verden eg ikkje har vært i enda (Japan blir det nærmeste), så det ser spennende ut for min del. Einaste som får meg til å sitte i sola er dersom eg har lekser å gjør og det er fint vær. Utvilsom bedre å bevege seg/oppleve noko!

Eg har ingen bestemte planar, men å jobbe for ei avdeling av FN e.l. virkar fristande. Evt. på ei ambassade i eit eksotisk land, Thailand f.eks ;)

Helst noko som ikkje involverar å sitte på eit kontor heile dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...