konduktans Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Er det noen som har peiling på hva som er flaskehalsen i systemet mitt? Lurer litt på hva jeg skal oppgradere! - NForce 680i chipset - Intel C2D E8300 - 2x GTS240 i SLI - 4 GB DDR2-ram (800 MHz) - 2x 7200rpm HDD i RAID0 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Alternativt oppsett er: - Asus P5Q EM hovedkort - C2D E8300 @ 4 GHz - 1x GTS240 klokket så høyt som mulig på luft - 4 GB DDR2-6400 RAM(800 MHz) - Kingston SSDNow! MLC SSD-disk Hvilket er raskest? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Ville brukt det siste oppsettet om du ikke trenger så veldig kraftig grafikk Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 jau SSD er vel den oppgraderingen som du vil merke mest. Slik det er idag (og overskuelig framtid sannsyneligvis) er det ikke så jekli mye å hente med supre grafikk kort. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Hvis jeg f.eks hadde en socket 1155 i7, 4 GB DDR3-1600, og et GeForce GTX590, ville jeg merket STOR forskjell i forhold til oppsett #2? Snakker vi dobling av FPS i spill, og mye raskere opplevelse i Win7? Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 mja. For det første så er det nå slik at FPSen uansett blir hemma av skjermen din. standarden på LCD ligger vel rundt 60 så om maskinen din drar et spill på konstant 100 så ser jeg ikke hvordan du virkelig får utnytta det. Når det kommer til SSD sin effekt på spill så er jo ikke det noe som gir deg massiv ytelses økning, du vil kanskje se litt økning i loading tider knyttet til at du laster opp data i fra hardisken og varierende på hvilken type spill du er inn i kan dette være rett og slett meningsløst. om det er ytelse i spill du er ute etter så må du nok opp en klasse i skjermkort framfor noe med hardisken. og da er anbefalingene til hardware.no på forsida ganske kurrante. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Hvis jeg f.eks hadde en socket 1155 i7, 4 GB DDR3-1600, og et GeForce GTX590, ville jeg merket STOR forskjell i forhold til oppsett #2? Snakker vi dobling av FPS i spill, og mye raskere opplevelse i Win7? Vi snakker nok om mer enn bare dobling du, i spill kan jeg se for meg at du lett får opptil 3-4 ganger så mye ytelse, nei du vil vel faktisk få mye mer enn det også. GTS 240 er sugent til dagens spill (les: de som nylig er komt ut og de som kommer) I windows skrivebordet vil du ikke merke GPU'en så mye, der vil du først og fremst merke SSD'en, men hvis du er begrenset av minne eller CPU kan det virke som om programmer låser seg, slutter å fungere osv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå