Gå til innhold

Aprilfest 2011 - arnold_layne møter veggen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Anfall: Takk for det. Den forrige versjonen av 6. april er dette:

Hovedforskjellene er at det nyeste bildet har et mer sentrert perspektiv, en 3:2 crop, et litt annet lys, og en annen etterbehandling. Dessuten husket jeg å gå forbi det skjemmende skiltet denne gangen... :)

795440661_n6cmA-L.jpg

@k.n.b: Det var akkurat det som var tanken bak den røffe etterbehandlingen også, artig at du kommenterer det.

@Randi, Panerai og Helena: Takk for hyggelige kommentarer!

Lenke til kommentar

Fin start med stemningsbilder fra snø og vinter - fin komp i en ny vår, og en veldig fin pil i Ned.

..Men 6. april! Dæven døtte meg du - den likte jeg! Her kan du i alle fall i min bok betrakte tilleggsutfordringen som fullført - den var knallbra!

7. april er - uhm - blomster? Stearin?

Og - flott umiskjennelig datarock-rødt 9. april.

Gleder meg til å følge måneden videre!

*kikker litt mer på 6. april igjen*

Lenke til kommentar

11. april

Dette bildet ble også tatt i går kveld, men klokken var akkurat passert midnatt så da kvalifiserer vel det til et bilde for i dag :) Det var vanskelig å velge hva som skulle prioriteres i eksponeringen, men jeg valgte til slutt å ofre litt detaljer øverst på tårnet for å få med litt omgivelser, og ikke minst treet til høyre.

Gamlehaugen

1247992795_4hVBE-XL.jpg

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Tror jeg ville justert horisont (her er det mikronyanser) - den første er kanskje bittebittelitt skjev, men den andre blir heller smak og behag etter "hovedmotivet" - ikke nødvendigvis etter hva som er "midt på". På den andre har du den loddrette linjen litt til venstre i bildet, litt mer over mot hovedmotivet - tror bilde nummer to er helt glimrende der, jeg.

Har selv planer om å prøve meg litt mer med "poor man's tiltshift" - ta bilder vinkelrett på linjene, men med et kortere objektiv, så man heller kan croppe inn til ønsket utsnitt i etterkant. Så får man ønsket shift, som samtidig blir "tiltet" i planet man har "shiftet" til i forhold til å skyte rett på motivet.

Men - så får man til gjengjeld ikke bilder som er så ruvende som du har fått det her! :)

Nydelig komp - to flotte nattbilder!

Lenke til kommentar

Virkelig mye flott her :)

Du har fått den fineste flyplassen jeg har sett på 6. april og 8. april har noe spesielt over seg.

Min foreløpige favoritt tror jeg dog muligens blir dagens, virkelig stemning over den kirka.

Bra innsats så langt, følger med videre!

Lenke til kommentar

Her var det mye fint! Jeg henger meg på rekken av gratulanter for flyplassbildet - det var veldig fint, og en mye bedre utgave enn det fra i fjor. Synes også 4. april var fin i all sin enkelhet, og et bilde jeg selv ville ha hengt på veggen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...