Panerai Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Mange fine bilder. 6. April er min favoritt så langt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg liker etterbehandlingen på 8. april, den forsterker inntrykket av det litt slitne preget som riften i buksebeinet gir. Ellers gjør du det som vanlig umulig for oss å kritisere komp og valg av selektiv fokus. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Liker 8. april også, men 6. april er bare wow. Utrolig stilige linjer og former. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 @Anfall: Takk for det. Den forrige versjonen av 6. april er dette: Hovedforskjellene er at det nyeste bildet har et mer sentrert perspektiv, en 3:2 crop, et litt annet lys, og en annen etterbehandling. Dessuten husket jeg å gå forbi det skjemmende skiltet denne gangen... @k.n.b: Det var akkurat det som var tanken bak den røffe etterbehandlingen også, artig at du kommenterer det. @Randi, Panerai og Helena: Takk for hyggelige kommentarer! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Mye flott. Jeg fikk en umiddelbar fetish for bildet fra 5. april (ikke februar, som det er oppført som ). Heftig diagonal. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 @Andreasfe: Oops, fikset Takk for kommentar! 9. april I dag var jeg og eldstemann på Bajazz-festival og det var selveste Datarock som åpnet festivalen. Ganske artig å høre den gjengen spille (bl.a.) barnevennlig jazz. Ikke akkurat så veggaktuell, men et verdig minne fra dagen likvel. Datajazz Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Fin start med stemningsbilder fra snø og vinter - fin komp i en ny vår, og en veldig fin pil i Ned. ..Men 6. april! Dæven døtte meg du - den likte jeg! Her kan du i alle fall i min bok betrakte tilleggsutfordringen som fullført - den var knallbra! 7. april er - uhm - blomster? Stearin? Og - flott umiskjennelig datarock-rødt 9. april. Gleder meg til å følge måneden videre! *kikker litt mer på 6. april igjen* Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Fint komponert den 9.april...og så ble det jo flotte farger Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Takk for kommentarer, Trondster og RandiA! 10. april I går benyttet jeg den første virkelige vårkvelden i Bergen til en liten nattlig fotosafari. Ganske fornøyd med utbyttet. Askøybroen Endret 11. april 2011 av arnold_layne Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 (endret) 11. april Dette bildet ble også tatt i går kveld, men klokken var akkurat passert midnatt så da kvalifiserer vel det til et bilde for i dag Det var vanskelig å velge hva som skulle prioriteres i eksponeringen, men jeg valgte til slutt å ofre litt detaljer øverst på tårnet for å få med litt omgivelser, og ikke minst treet til høyre. Gamlehaugen Endret 11. april 2011 av arnold_layne Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Oi, det var flotte bilder...eventyraktig (Mulig det er synsbedrag, men broen ville jeg kanskje rettet opp horisont en tanke på - ca 0,6 grader mot klokken) Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Hmm, det kan hende du har rett, men du må huske at veibanen skal gå oppover mot midten av broen så det er ikke så lett å bedømme på dette motivet. Jeg prøvde å måle mot både vannspeilet og brotårnet og da var det relativt rett. Takk for kommentar Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Tror jeg ville justert horisont (her er det mikronyanser) - den første er kanskje bittebittelitt skjev, men den andre blir heller smak og behag etter "hovedmotivet" - ikke nødvendigvis etter hva som er "midt på". På den andre har du den loddrette linjen litt til venstre i bildet, litt mer over mot hovedmotivet - tror bilde nummer to er helt glimrende der, jeg. Har selv planer om å prøve meg litt mer med "poor man's tiltshift" - ta bilder vinkelrett på linjene, men med et kortere objektiv, så man heller kan croppe inn til ønsket utsnitt i etterkant. Så får man ønsket shift, som samtidig blir "tiltet" i planet man har "shiftet" til i forhold til å skyte rett på motivet. Men - så får man til gjengjeld ikke bilder som er så ruvende som du har fått det her! Nydelig komp - to flotte nattbilder! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Deres ønske er min lov! Da har jeg rettet opp det første med -0.3 grader og det andre med -1.0 grader. Bedre? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Vel - nå klaget jeg ikke på toer'n - det blir som jeg skrev kunstnerisk uttrykk. Nå ser huset "rettere" ut, men til gjengjeld ruver det ikke så mye lenger - alt etter hva man liker. To fine bilder er det, i alle fall! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Ok, jeg mistforstod visst hva du mente i innlegget over. Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg mener selv (som sannsynligvis er en god nok grunn til at det aldri havner på veggen...) Endret 11. april 2011 av arnold_layne Lenke til kommentar
egilh Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Virkelig mye flott her Du har fått den fineste flyplassen jeg har sett på 6. april og 8. april har noe spesielt over seg. Min foreløpige favoritt tror jeg dog muligens blir dagens, virkelig stemning over den kirka. Bra innsats så langt, følger med videre! Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Her var det mye fint! Jeg henger meg på rekken av gratulanter for flyplassbildet - det var veldig fint, og en mye bedre utgave enn det fra i fjor. Synes også 4. april var fin i all sin enkelhet, og et bilde jeg selv ville ha hengt på veggen Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 12. april Tusen takk for motiverende kommentarer, egilrs og Evenseth! Her kommer dagens. Strusshamn Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Deres ønske er min lov! Da har jeg rettet opp det første med -0.3 grader og det andre med -1.0 grader. Bedre? Hmmm...har du tatt mot klokken? Jeg mente det var det...prøvde med 0,6 grader jeg og synes det ble bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå