Gå til innhold

Aprilfest 2011 - FredrikV - Nærmiljøet

Anbefalte innlegg

Slenger meg på Aprilfest som min første utfordring på akam, og starter litt forsiktig:

Bruker: FredrikV

Personlig utfordring: Dokumentere nærområdet

Deltagernivå: Kandidat

Utstyr: Canon 1000D, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, EF-S 17-55/2.8 IS USM, Canon Speedlight 430 EX II

:)

Endret av FredrikV.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fest blir som regel forsinket, og gjestene uteblir gjerne de første minuttene. Slik ble starten av april med sykdom og tentamner denne uka, men jeg er bestemt på å gjennomføre. Mitt første bidrag er nesten definisjonen på nærmiljø, noe så simpelt som det over hodet :)

5. April

Det øyet sjeldent ser

5592977582_49be17439c_z.jpg

Grey and white by Fvrenne, on Flickr

(ISO: 100 - 35mm - f/ 22 - 1/30)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Med tentamen i morgen ble gutterommet mitt nærmiljø i dag, og dagens timer ble brukt med øynene plassert på en bok under arbeidslampa. På tampen av kvelden, og behov for et nødsbilde endte arbeidslampa opp som nettopp motivet.

Ikke noe godt bilde, men iblant må man ta ting på sparket.

6. April

Nærhet

5596162914_884b2f02a4_z.jpg

Aprilfest2-april 06, 2011__IMG_0629 by Fvrenne, on Flickr

ISO: 200

37 mm

f/ 5.6

1/60

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

En dobbelpost som har blitt endret til dagens innlegg!

Sol og opp mot 20 grader i solvegge gjør at dagens bilde selvsagt blir i farger.

Etter timer på terrassen med solslikking, fant jeg ut at det var pipen som var dagens nærmiljø. I flere timer hadde den stjelt øynenes fokus, og dermed en verdig vinner til dagens bilde.

7. April

Vårrengjøring

5597846651_9430d1b072_z.jpg

aprilfest3-april 07, 2011__IMG_0662 by FredrikV., on Flickr

ISO: 200

55mm

f / 5.6

1/200

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

I og med at 5 av døgnets timer er på skolebenken passet det med et bilde fra skolen i dag. Valget falt på et bilde av ei klasseveninne som sitter foran meg, og som kort sagt kan kalles mitt nærmiljø med litt kunsterisk frihet.

Et par andre alternativer er lagt ved i spoiler

8. April

Rett foran øynene

5600243167_2e5f8280e5_z.jpg

At school 2 by FredrikV., on Flickr

Andre alternativer til dagens bilde:

5600241213_64d5e0b464_z.jpg Fun at school by FredrikV., on Flickr 5600233095_752c79e635_z.jpg

fun at school b/w by FredrikV., on Flickr

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

..Og velkommen til deltagelse i fest på akam! :)

Med tittelen på førstebildet kikker jeg etter hva jeg ser i skyene - og det jeg ser er et stort øye som kikker tilbake - er tittelen om et øye som sjelden ser eller sjelden blir sett?

Fint smugblikk 8. april - likte også første bilde i spoileren, med vårfrisk aprilfarge.

Gleder meg til å følge aprilfesten videre utover! :)

Lenke til kommentar

..Og velkommen til deltagelse i fest på akam! :)

Med tittelen på førstebildet kikker jeg etter hva jeg ser i skyene - og det jeg ser er et stort øye som kikker tilbake - er tittelen om et øye som sjelden ser eller sjelden blir sett?

Fint smugblikk 8. april - likte også første bilde i spoileren, med vårfrisk aprilfarge.

Gleder meg til å følge aprilfesten videre utover! :)

Takk for hyggelig kommentar!

Med den nevnte tittelen mente jeg at himmelen var noe mange mennesker ikke tar seg bryet med å se på i løpet av døgnets 24 timer. Delvis bevisst lyste jeg opp et område i midten for å kunne hinte til noe utenomjordisk. Spennende at du ser et øye, det var noe jeg ikke la merke til eller tenkte over.

Var en hard kamp mellom bildene 8. april, og jeg regner med at det blir mer farger i bildene de kommende dagene nå som det er 20 grader i skyggen på østlandet. :)

Flott den himmelen 5.April :yes:

Og fint/morsomt utsnitt 8.April :yes:

Takk for hyggelig kommentar! Ble veldig fornøyd med de bildene selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...