RandiA Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Hvitveis er det mye av rundt her ja...men de er ikke kommet enda. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Suuuuuuuukkk. Hadde skrevet kommentar til omtrent alt jeg ikke hadde kommentert her fra før, da jeg ved en inkurie fikk slettet alt jeg hadde skrevet. Tror jeg trenger noen runder på gulvet før jeg klarer å manne meg opp til å starte fra scratch igjen. - Men det kommer nok etter hvert... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Herligt vårligt blogginlegg og bilder! Intressant å se de forsjellige typene veis sammen. Tror blåveis fortsatt er min favoritt, men jeg liker også hvitveis. Ja, utbrent blir det...lurer på om det vil hjelpe når jeg får den solblenderen for 60mm'n, eller om et polariseringsfilter hjelper på slikt... Tror dessverre ikke solblender eller polfilter hjelper, men jeg er ingen ekspert. Håper du får bedre svar av noen annen. God påske!! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Tror dessverre ikke solblender eller polfilter hjelper, men jeg er ingen ekspert. Håper du får bedre svar av noen annen. Du har nok rett HelenaN - ingen av delene hjelper. Det eneste som hjelper er en korrekt eksponering. Og det sjekker dere ved se på histogrammene for alle tre kanalene (et av display valgene for visning av bildet). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 (endret) En annen gjenganger i Aprilfesten. Bilde 20 – 20.April:Petasites hybridus - stygg-vakker og "farlig" invasive Exif: 1/6 – f/9.0 - ISO 400 Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode:Manual focusing Camera Model:Canon EOS 50D Close-up Mer om denne Aprilfesten Del 20 Endret 20. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Som vanlig er det masser med flott vårblomstring i aprilfesten din, Randi. Du fikser dette meget bra. Også alt det andre faller godt i smak. Det er meget inspirerende å se gjennom tråden. Det overvintrede bladet fra 3. april var meget flott (og muligens en knapp favoritt så langt). To andre som også skilte seg litt ut er blåveisen som var på vei ut 9. april og i full blomst 10. april. Endret 20. april 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
egilh Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Ved første øyekast så det nesten ut som bilde 18 var i bevegelse, til man fikk åpnet det stort. Flotte var de! Veldig flotte farger på dag 20. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Mye pent av blomster - likte spesielt irisen 13 april. Blomster blir ofte utbrent i fargene - anbefaler å: - Skyte i RAW så du kan hente inn detaljer. - Kikke på histogrammet - ikke bare totalt sett, men histogram for hver enkelt fargekanal - sørge for at ingen av kanalene blir utbrent. Om det gjør at du noen ganger må undereksponere litt - så får det være sånn. Skyter du i RAW kan du uansett hente skyggene inn igjen. Pentasitesen var et knallskudd! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Jeg fotograferer alltid i RAW, Trondster. (Ikke med GF'n, men den bruker jeg sjelden) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Bilde 21 – 21.April: Ranunculus asiaticus - vakker i form og farge Exif: 1/30 – f/9.0 - ISO 320 Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode:Manual focusing Camera Model:Canon EOS 50D Litt mer om denne Ranunculus familien i Aprilfest Del 21 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Fine, duse detaljer i bladene - flott! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Takker, jeg kunne ikke bruke det beste, skarpeste for jeg hadde støv på sensoren...nå har jeg møysommelig renset 4 ganger, så nesten alt er borte. (Brukte kloning på det skarpeste bildet som hadde en flekk, men ble ikke fornøyd og kasserte bildet...så derfor det nest-skarpeste) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Som jeg skrev på din Flickr synes jeg at "Ranunculus asiaticus"-bildet er utrolig flott. Nydelige farger og fokus. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Takker, Helena. Det 18.april er tatt med GF, dette med 50D, vet ikke om det utgjorde mye forskjell... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Den gule blomster ser ut som en ballkjole, med lag på lag med tyllstoff. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Ja, du får sagt det, Bykatt Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Flotte bilder hittil Randi! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Flotte bilder hittil Randi! Takker, takker...prøver å henge med Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Så var den her: Hvitveisen. Jeg skulle egentlig i marka for å fotografere det lille "grindhuset mitt", men dagens bilde måtte jo bare bli denne når jeg kom over den på hjemveien. Bilde 22 – 22.April: Anemone nemorosa - nok et vakkert vårtegn Exif: 1/6 – f/11.0 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM AF Mode: Manual focusing Camera Model:Canon EOS 50D Close-up: Mer om hvitveisen og "Grindhuset" i Aprilfesten Del 22 Endret 22. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hvitveis er et skikkelig tegn på at våren er her. Fint fanget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå