Gå til innhold

Aprilfest 2011 - RandiA - På April-leting etter "estetikk"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suuuuuuuukkk.

Hadde skrevet kommentar til omtrent alt jeg ikke hadde kommentert her fra før, da jeg ved en inkurie fikk slettet alt jeg hadde skrevet. Tror jeg trenger noen runder på gulvet før jeg klarer å manne meg opp til å starte fra scratch igjen. - Men det kommer nok etter hvert...

Lenke til kommentar

Herligt vårligt blogginlegg og bilder! Intressant å se de forsjellige typene veis sammen. Tror blåveis fortsatt er min favoritt, men jeg liker også hvitveis.

Ja, utbrent blir det...lurer på om det vil hjelpe når jeg får den solblenderen for 60mm'n, eller om et polariseringsfilter hjelper på slikt...

Tror dessverre ikke solblender eller polfilter hjelper, men jeg er ingen ekspert. :) Håper du får bedre svar av noen annen.

God påske!!

Lenke til kommentar

Tror dessverre ikke solblender eller polfilter hjelper, men jeg er ingen ekspert. :) Håper du får bedre svar av noen annen.

Du har nok rett HelenaN - ingen av delene hjelper. Det eneste som hjelper er en korrekt eksponering. Og det sjekker dere ved se på histogrammene for alle tre kanalene (et av display valgene for visning av bildet).

Lenke til kommentar

En annen gjenganger i Aprilfesten.

Bilde 20 – 20.April:Petasites hybridus - stygg-vakker og "farlig" invasive

post-92574-0-83278800-1303327050_thumb.jpg

Exif: 1/6 – f/9.0 - ISO 400

Exposure Compensation:-1/3

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

AF Mode:Manual focusing

Camera Model:Canon EOS 50D

Close-up

post-92574-0-66833300-1303327069_thumb.jpg

Mer om denne Aprilfesten Del 20

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Som vanlig er det masser med flott vårblomstring i aprilfesten din, Randi. Du fikser dette meget bra. Også alt det andre faller godt i smak. Det er meget inspirerende å se gjennom tråden.

Det overvintrede bladet fra 3. april var meget flott (og muligens en knapp favoritt så langt). To andre som også skilte seg litt ut er blåveisen som var på vei ut 9. april og i full blomst 10. april.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Mye pent av blomster - likte spesielt irisen 13 april.

Blomster blir ofte utbrent i fargene - anbefaler å:

- Skyte i RAW så du kan hente inn detaljer.

- Kikke på histogrammet - ikke bare totalt sett, men histogram for hver enkelt fargekanal - sørge for at ingen av kanalene blir utbrent.

Om det gjør at du noen ganger må undereksponere litt - så får det være sånn. Skyter du i RAW kan du uansett hente skyggene inn igjen. :)

Pentasitesen var et knallskudd! :)

Lenke til kommentar

Takker, jeg kunne ikke bruke det beste, skarpeste for jeg hadde støv på sensoren...nå har jeg møysommelig renset 4 ganger, så nesten alt er borte. (Brukte kloning på det skarpeste bildet som hadde en flekk, men ble ikke fornøyd og kasserte bildet...så derfor det nest-skarpeste)

Lenke til kommentar

Så var den her: Hvitveisen. Jeg skulle egentlig i marka for å fotografere det lille "grindhuset mitt", men dagens bilde måtte jo bare bli denne når jeg kom over den på hjemveien.

Bilde 22 – 22.April: Anemone nemorosa - nok et vakkert vårtegn

post-92574-0-55251900-1303502585_thumb.jpg

Exif: 1/6 – f/11.0 - ISO 100

Exposure Compensation:-1/3

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

AF Mode: Manual focusing

Camera Model:Canon EOS 50D

Close-up:

post-92574-0-31232000-1303502568_thumb.jpg

Mer om hvitveisen og "Grindhuset" i Aprilfesten Del 22

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...