RandiA Skrevet 31. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Aprilfest 2011 - RandiA - På April-leting etter "estetikk" Bruker: RandiA Utfordring: Å lete etter det vakre i litt av hvert, i formen, farge, lyset, i det "stygge" osv. Deltakernivå:Kandidat Utstyr:Hovedsakelig Tamron og 60mm, Canon 50D, men annet etter behov, (andre objektiver og Panasonic GF1) Tilleggsutfordring:Prøve å ta noen av de samme bildene som i fjor og sammenligne om våren er i rute, og kanskje også forbedre fotoferdighetene fra april-fest i fjor. Endret 1. april 2011 av RandiA 5 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2011 Spennende prosjekt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Nei, vil ikke si det...men ble litt inspirert av det "kunst-prosjektet" mitt i det siste...(men jeg tror nok det er noe du stadig gjør, og andre også...på leting) Endret 31. mars 2011 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. april 2011 Skjønnhetene og uhyret….(Hva er uhyret? Jo, alt det hvite rundt, :!: ..jeg ser på April-fest- bildene mine i fjor: crokus og blåveis, leirfivel, nei, her er det ikke snakk om vårtegn enda..men temaet mitt i år er ikke vårtegm, det er: leting etter "estetikk") Bilde 1 – 1.April: Gratiene og uhyret Exif: 1.500– f/6.3 - ISO 100 AF Mode:Manual focusing Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model:Canon EOS 50D Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. april 2011 Rapporter Del Skrevet 1. april 2011 Interessant. Fullstendig umulig å anslå størrelsen på figuren/statuen. Kreativt! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. april 2011 Akkurat det var meningen, bykatt. Mer om denne i Aprilfesten i bloggen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april 2011 I dag var det foto-treff i Trondheim, og jeg fant fort ut at Aprilfest-letingen min skulle gå i retning tre- og stein-teksture. Synes selv jeg fant mye vakkert. Jeg legger inn en liten samling i bloggen min. Velger ett her...og et ekstra i spoiler, det var vanskelig å velge. Bilde 2 – 2.April: Tre-vakkert Exif: 1.500– f/5.6 - ISO 400 Exposure Compensation:-1/3 Lens: Tamron 17-50mm Focal Length:25.0 mm Camera Model:Canon EOS 50D Alternativt: Lenke til kommentar
lessis Skrevet 2. april 2011 Rapporter Del Skrevet 2. april 2011 Fine avstemte farger på stubben. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Fine avstemte farger på stubben. Takk for det,lessis... Aprilfest 2011 i bloggen min Endret 8. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Aprilfestleting etter noe vakkert i vårbedene i dag. Heuchera (Alunrot) er noe av det første som viser de vakre bladene sine når snøen trekker seg bort. Bladene holder seg vinteren igjennom. Jeg har visst hatt med denne Heuchera Palace Purple i flere Aprilfester, så den er nok en gjenganger. Nytt bilde da… Jeg lager en liten Heuchera post i bloggen. Bilde 3 – 3.April: Heuchera - vakker farge og form Exif: 1.500– f/4.5 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model:Canon EOS 50D Alternativt- ny farge av sollyset. (Ingen bildemanipulering, bare endring av lysforhold) Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Dagens "vintage" blad er estetikk for meg, i hvert fall! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Dagens "vintage" blad er estetikk for meg, i hvert fall! Takker, utrolig hvordan fargen endret seg når jeg lot sollyset flomme over det også...(spoiler) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Sannelig ble det ikke et Aprilfest-blogg-innlegg i dag også, da om den vakre Heuchera. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Fint med et enkelt blad i snøen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Aprilfest 2011 i bloggen min Endret 8. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Dine tre gratier ser ut til å ha det (k)vinnende vesen gratier bør ha. Tviler på at de var særlig utsatt for snø i hverken romersk eller gresk mytologi. Håper de ikke nå forviller seg loddrett inn i norrøn mytologi, de ser rett og slett ikke ut til å være kledd for den slags anledning. Treet i 2. april har tydeligvis blitt anvendt i den kulørte presse. Svært assymetrisk distribusjon av årringer, noe som antyder tilhold i "special branch". Overraskende godt hold i Alunrotbladet, være seg både farge og tekstur. Forhåpentligvis roter det seg ikke borti hverken alunskifer eller alrune. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Fint tema du har valgt. Gleder meg til å fölge med! Liker spesielt Tre-vakkert (det i spoiler også) og Heuchera-bildene er også pene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Når den saftige, friske, velsmakende luftløken (Allium cepa proliferum eller Viviparum) skyter opp sine kraftige spirer, er det et vakkert syn for meg - For nå er det vår! Bilde 4 – 4.April: Allium cepa Viviparum - Et vakkert vårtegn Exif: 1/60– f/5 - ISO 100 AF Mode:Manual focusing Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model:Canon EOS 50D Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Så herlig! Det er en fin tid vi har foran oss nå. Pene varme toner i ditt bilde. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 Da er våren kommet til Trondheim! Flott bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå