Gå til innhold

Finne WPA-PSK for å koble til nettverk

Anbefalte innlegg

Har seg jo slik at man her og der ønsker å koble seg til internett et annet sted en hjemme. Jeg vet at de fleste nettverk har en forhåndsdelt nøkkel, men er det mulig å finne den? slik at man kan koble seg til internettet, et program som altså lurer til seg koden?

Moderator, fant ikke noe helt passelig sted å legge tråden, men tenkte datasikkerhet var riktig. Bare å flytte til riktig sted!:)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk også at å bryte seg inn på et sikret nettverk er ulovlig (uansett om det er WEP eller WPA kryptert). Dermed er hjelp også ulovlig å gi her på forumet.

Ønsker å gjøre oppmerksom på at med dagens føringer så forbyr vi ikke brukerne å gi informasjon om dette. Det er korrekt at det ikke er lov å bruke/bryte seg inn på andre sitt nett uten tillatelse. Det er i midlertid ikke ulovlig å ytre informasjon om hvordan dette kan bli gjort.

Mvh. r2d290

-Forumveileder

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

For øvrig om du skal knekke ditt eget nett trenger du følgende:

Trådløst kort med Atheros Chipset (Dette er enklest å sette i monitor mode)

Kort rekkevidde til antennen som sender ut nettverket.

Aircrack-ng suiten som er gratis nedlastbart i form av en pakke til Linux.

Linux distribusjon som støtter kjøring av denne programvaren. (Kan anbefale BackTrack 4)

Tid

For WEP går det ganske greit å bruke kun Aircrack-ng suiten, men mot WPA anbefaler jeg at man har en forhåndsgenerert hashdatabse med WPA nøkler. WPA krever at du har et 4 way handshake før du kan sende og motta pakker til routeren. I teorien går dette lett ann å anskaffe om det er en bruker som for første gang kobler seg til nettverket og du har liten avstand til denne enheten.

Anbefaler å lese på Aircrack-ng sine FAQ er og deres hjelp da dette er mer korrekt og nøyaktig enn hva jeg selv husker.

Det jeg kan si er at en erfaren cracker kan med litt hell ta et WPA beskyttet nettverk på 45 minutter om passordet er i WPA Hash databasen han har skapt. For WEP kan man klare det samme på 5-7 minutter uten større problem.

Jeg vet at det er en større database på ca 65 GB tilgjengelig for torrentnedlastning som inneholder WPA Hash Keys som i sin tid ble laget av Renderman en canadisk white hat som deltar som regel på HackCon i oslo hvert år. Han vant Defcon sin konkurranse for WPA2-PSK hacking med denne tabellen. For øvrig fungerer WPA Hash Keys på WPA2 også.

Anbefaler å starte med å knekke WEP da dette er det letteste og tar kortest tid, fremskaff noen svært enkle routere og lag et WEP passord du selv husker. Følg så anvisninger og FAQ er samt videoer fra Youtube for å få igjennom den første WEP cracken. Dette bør være enkelt.

Deretter, etter at du husker denne prosedyren, kan du bevege deg over på WPA.

Om noen vil ha detaljert informasjon om hvor, hvordan og hva som foregår i en sånn crack er jeg tilgjengelig på PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...