Gå til innhold

Hvordan fjerne MS Removal Tool

Anbefalte innlegg

Et falskt sikkerhetsprogram som kaller seg MS Removal Tool, er svært aktivt for tiden. Programmet er en slektning av det kjente System Tool. Formålet er å lure brukeren til å betale for å få fjernet virus - Dette er imidlertid falske meldinger, så styr unna!

MS Removal Tool er rimelig enkelt å fjerne:

Flere måter et tilgjengelige. Jeg nevner i prioritert rekkefølge:

Metode 1:

- La MS Removal Tool få skanne ferdig og velg å registere programmet

- Bruk en av følgende registeringskoder:

WNDS-S0DF5-GS5E0-FG14S-2DF8G

WNDS-JUYH3-24GHJ-HGKSH-FKLSD

WNDS-89OF7-7324R-5SAD4-TG68U

WNDS-HFVDR-9844O-U54DA-5TBSC

WNDS-G8FB6-1V87S-DRT1S-63SRG

WNDS-4BGY2-JY4KO-IT98Y-7HJ43

WNDS-5D1V2-XB0D5-JT1TY-97DS3

- Progammet vil nå 'rense' pc'n og be om en restart. La den gjøre det.

- Last ned Malwarebytes Anti-Malware, oppdater og kjør en rask skann. Fjern alt den finner.

- Restart pc'n

Det skulle være alt. Surf trygt!

Metode 2:

- Start pc'n i sikker modus m/nettverk (tapp F8 under oppstart)

- Last ned Malwarebytes Anti-Malware, oppdater og kjør en rask skann. Fjern alt den finner

- Restart pc'n i normal modus

Metode 3:

- Start pc'n i sikker modus m/nettverk (tapp F8 under oppstart)

- Kjør systemgjenoppretting til en dato før problemet oppsto (tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting)

- Last ned Malwarebytes Anti-Malware, oppdater og kjør en rask skann. Fjern alt den finner

- Restart pc'n i normal modus

Edit: Jeg endret litt på rekkefølgen. Å registrere programmet med et av de nevnte kodene krever minst bry og er å anbefale :)

Endret av norbat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tusen hjertelig takk, brukte første steget og første koden, funket som bare det! :-D

Det var skikkelig irriterende også. Jeg fikk det ifra Serials.ws, i tilfelle folk sjekker innom dette, så er de bevisst på det.

Ellers kunne det vært greit å forklare hvordan det fungerer, fordi det var skikkelig håpløst!

Kunne ikke åpne noenting, og den lukket ALT av prossesser utenom windows-standard og nettlesere. Den fortalte at ALT man ville åpne var virusinfisert og derfor ikke kunne åpnes. Dette inkluderte også Taskmanager.

Jeg skulle egentlig bare inn og hente Linux Mint Julia, jeg nå, så jeg kunne formatere, men jeg må jo innrømme at dette var en langt bedre løsning! :-) Igjen, tusen takk, Norbat! Skulle gjerne gitt flere plusser! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...