norbat Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Et falskt sikkerhetsprogram som kaller seg MS Removal Tool, er svært aktivt for tiden. Programmet er en slektning av det kjente System Tool. Formålet er å lure brukeren til å betale for å få fjernet virus - Dette er imidlertid falske meldinger, så styr unna! MS Removal Tool er rimelig enkelt å fjerne: Flere måter et tilgjengelige. Jeg nevner i prioritert rekkefølge: Metode 1: - La MS Removal Tool få skanne ferdig og velg å registere programmet - Bruk en av følgende registeringskoder: WNDS-S0DF5-GS5E0-FG14S-2DF8G WNDS-JUYH3-24GHJ-HGKSH-FKLSD WNDS-89OF7-7324R-5SAD4-TG68U WNDS-HFVDR-9844O-U54DA-5TBSC WNDS-G8FB6-1V87S-DRT1S-63SRG WNDS-4BGY2-JY4KO-IT98Y-7HJ43 WNDS-5D1V2-XB0D5-JT1TY-97DS3 - Progammet vil nå 'rense' pc'n og be om en restart. La den gjøre det. - Last ned Malwarebytes Anti-Malware, oppdater og kjør en rask skann. Fjern alt den finner. - Restart pc'n Det skulle være alt. Surf trygt! Metode 2: - Start pc'n i sikker modus m/nettverk (tapp F8 under oppstart) - Last ned Malwarebytes Anti-Malware, oppdater og kjør en rask skann. Fjern alt den finner - Restart pc'n i normal modus Metode 3: - Start pc'n i sikker modus m/nettverk (tapp F8 under oppstart) - Kjør systemgjenoppretting til en dato før problemet oppsto (tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting) - Last ned Malwarebytes Anti-Malware, oppdater og kjør en rask skann. Fjern alt den finner - Restart pc'n i normal modus Edit: Jeg endret litt på rekkefølgen. Å registrere programmet med et av de nevnte kodene krever minst bry og er å anbefale Endret 2. april 2011 av norbat 4 Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Godt jobba norbat. Det er bra at dere lager slike guider. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Takker og bukker, hadde plustselig denne faenskapen på PCen i dag. Siden jeg er helt kunnskapsløs på dette så ble jeg forvirra og denne guiden var til veldig god hjelp. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Bra guide Norbat! Har ikke fått dritten sjøl, men har gitt link til et par bekjente av meg som har fått det. Forsett med den gode jobben du gjør på denne delen av forumet! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Tusen hjertelig takk, brukte første steget og første koden, funket som bare det! :-D Det var skikkelig irriterende også. Jeg fikk det ifra Serials.ws, i tilfelle folk sjekker innom dette, så er de bevisst på det. Ellers kunne det vært greit å forklare hvordan det fungerer, fordi det var skikkelig håpløst! Kunne ikke åpne noenting, og den lukket ALT av prossesser utenom windows-standard og nettlesere. Den fortalte at ALT man ville åpne var virusinfisert og derfor ikke kunne åpnes. Dette inkluderte også Taskmanager. Jeg skulle egentlig bare inn og hente Linux Mint Julia, jeg nå, så jeg kunne formatere, men jeg må jo innrømme at dette var en langt bedre løsning! :-) Igjen, tusen takk, Norbat! Skulle gjerne gitt flere plusser! :-) Lenke til kommentar
nyarvid Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hei, jeg har startet pc'en på nytt, og da scanner ikke programmet seg ferdig. Da må jeg vel bruke alternativ 2? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Prøv det ja =) Kom tilbake om det ikke hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå