bonde i sandnes Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Er jeg blitt lurt av et enkeltpersonsforetak, som ikke er MVA-pliktig? Min regnskapsfører ringte meg i dag og opplyste meg om at en/ei som utfører tjenester hos meg ikkje er mva-pliktig. Mens på regningen er det 25%mva. Det er ikkje snakk om så mange 1000 lapper, men kunne vert greit å få igjen den mva som man i utgangspunktet trodde man hadde krav på. Finnes det ikke lover som man skal holde seg etter. Lurer på om det er noe snusk i regnskapet der? Noen som har noen tips? mvh bonden i sandnes Endret 31. mars 2011 av bonde i sandnes Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Uten å være så altfor innpå dette, kan jeg jo si at så sant det er foretaket som kjøper tjenesten og ikke du, skal du vell ha krav på å få skrevet av momsen på det. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Eit enkelmannsforetak er ikkje momspliktig før omsetninga(sal) har passert 50000 kr. At det står inkl moms på faktura er feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gu5FnYol Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg hadde krevd å fått kreditnota på den fakturaen, for så å få en ny faktura uten moms. Lenke til kommentar
LePe Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Du kan håpe på å få kreditnota og ny faktura. men regnskapsførereren er pliktig til å sjekke at den som beregner moms virkelig har lov til det. dvs. at vedkommende står i mva registeret. hvis ikke så må du anse hele beløpet som eks mva. Lenke til kommentar
joakimtoe Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hva om det er denne fakturaen som får omsetningen til å overgå 50 000,- for enkeltpersonsforetaket? 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Då skal det betalast moms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå