maestr0 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Hardware: MSI KT4V KT400 (MS-6712) (G52-M6712X1) AMD Xp 2500 Barton Jeg har FSB satt på 166MHz (DDR) i BIOS, men når jeg kommer inn i Windows, indikerer alle benchmark-progs at FSB er 168.5 MHz. Dette gjør også at CPU's Internal Clock havner på 1853.5 MHz (da multiplier er 11x), noe som skulle være 1833MHz. Det jeg vil fram til er at jeg TROR dette øker temp på CPU + at det øker ustabiliteten, da jeg har erfart flere ganger når jeg slår på PC'n etter at den har stått avslått en god stund (Den fryser med mange stygge farger på screen). Noen forslag om hvordan dette kan fikses (grunn) ? PS: Det er ikke noe feil med CPU'en, da jeg hadde samme problem på en T-Bird på samme hovedkort. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Det er ikke hastigheten som lager varme på en CPU, men spenningen. Så lenge spenningen er den samme, vil ikke CPUen bli varmere Men hvis hasigheten øker, øker også strømkravet. Den trenger mer spenning for å bli stabil, dette kan du styre i bios. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Så du sier, det kan være noe med spenningsinst. i bios/på hovedkort? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Kan du ha aktivert en eller annen turboinnstilling i BIOS'en ? Kjenner ikke disse "nymotens" hovedkorta jeg :-) Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Du kan prøve å gå inn i bios. Når du har kommet inn trykker du på "load defult settings" eller lignenede. Men jeg tror ikke at så lite overklokking skal kunne berøre systemet så mye Lenke til kommentar
kitbay2000 Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Så lite overklokking har lik 0 å si for varmeutviklingen. med mindre du har satt opp spenningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå