Gå til innhold

Miksing av proteinpulver

Anbefalte innlegg

Nei jeg klarer ikke å se logikken i å kjøpe et identisk proteinpulver næringsmessigg sett som er tilsatt mer aspartam og andre søtningsstoffer og betale 200kr mer pr kg for. Men det er vell kanskje ikke tilfeldig at det er også disse personene som er flisene på gymmet.

Unnskyld, men denne skjønte jeg ikke helt. Hvis de begge har samme næring, så burde vel begge 'parter' da se ut som fliser eller motsatt uavhengig av pris?

Har spurt endel som er ganske så store og også lest endel på nett - her er det jeg har funnet ut at ingen av de går for de billige merkene, de kjører kvalitetsprotein. For meg høres dette fornuftig ut, da man må ha kvalitet på alle ledd når det gjelder bygging (kost/næring, hvile/restitusjon og treningen)

Det er ingen snarveier for å bli stor og enkle løsninger gir ikke optimale resultat. Er det ikke her man ser 'flisene' som du sier :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, fordi den som har den "billige" varianten kan spise mye mer enn den andre for den samme prisen. Gutter som ikke klarer å spise grauten sin fordi den smaker vondt, velger bort 2/3 av grauten til fordel for en som smaker bedre. Pga pris har de fleste ikke råd til den samme mengden man ellers ville kunne ha spist.

"Har spurt endel som er ganske så store og også lest endel på nett - her er det jeg har funnet ut at ingen av de går for de billige merkene, de kjører kvalitetsprotein. For meg høres dette fornuftig ut, da man må ha kvalitet på alle ledd når det gjelder bygging (kost/næring, hvile/restitusjon og treningen)

Det er ingen snarveier for å bli stor og enkle løsninger gir ikke optimale resultat. Er det ikke her man ser 'flisene' som du sier"

Hva har det med det her å gjøre? Vi snakker om samme protein, bare forskjellig smak. Om det er whey,kasein,isolat har ingenting med saken å gjøre.

"Det er ingen snarveier for å bli stor og enkle løsninger gir ikke optimale resultat. Er det ikke her man ser 'flisene' som du sier"

Nemmelig, og har man et budsjett til å betale tusenvis av kroner ekstra hver mnd ekstra for protein som smaker "godt" så vel bekomme.

Lenke til kommentar

Nei, fordi den som har den "billige" varianten kan spise mye mer enn den andre for den samme prisen. Gutter som ikke klarer å spise grauten sin fordi den smaker vondt, velger bort 2/3 av grauten til fordel for en som smaker bedre. Pga pris har de fleste ikke råd til den samme mengden man ellers ville kunne ha spist.

Igjen, kva har dette med saken å gjere? At folk ikkje får i seg nok proteiner er ikkje proteinpulveret sin feil. Om dei kjøper dyrt pulver fordi det smakar godt, men får i seg for lite proteiner, er det like dumt som å ikkje ete proteinrik mat fordi dei ikkje synest det er godt. Det finnes sikkert dei som kjøper billig pulver og heller ikkje får i seg nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...