sinnaelgen Skrevet 31. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2011 Som med mye annet som er utviklet oppgjennom tiden så vil nok det store med effekten avta. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 31. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2011 Rimeleg tynt grunnlag å basere denne overskrifta på vil eg no meine. Er uansett ikkje overraskande dette, om det skulle vise seg å stemme. Ikkje at eg burde uttale meg, sidan eg er ein av desse 10 prosentane som aldri vil kunne sjå 3D. Briller eller ikkje, all teknologi som baserar seg på at 2 bilete skal smeltast saman til eitt vil ikkje fungere for oss. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2011 Rimeleg tynt grunnlag å basere denne overskrifta på vil eg no meine. Er uansett ikkje overraskande dette, om det skulle vise seg å stemme. Ikkje at eg burde uttale meg, sidan eg er ein av desse 10 prosentane som aldri vil kunne sjå 3D. Briller eller ikkje, all teknologi som baserar seg på at 2 bilete skal smeltast saman til eitt vil ikkje fungere for oss. Når man ser 3D utenfor skjermen så burde det finnes flere metoder. Jeg har derimot ingen ide hvordan det kunne løses uten å veksle mellom 2 bilder . Det virker så naturlig. Eneste forskjellen er at det er jeg som har full kontroll over det jeg vil se. Så hvordan kunne man få til at hver øye ser hvert sit bilde på en og samme skjerm ( uten bruk av briller ) ? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 31. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2011 3D er holografisk fremstilling (tre dimensjoner, høyde - bredde - dybde). Det dere refererer til her er stereoskopi. Selv om det oppleves som tre dimensjoner er det fortsatt kun høyde og bredde det er snakk om. Folk er så hjernevasket av kapitalismen for tiden. Skremmende... Tenk selv - vær kritisk! Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 1. april 2011 Rapporter Del Skrevet 1. april 2011 stereoskopisk 3D er ikke ordentlig 3D. trollface.png Lenke til kommentar
reidarm Skrevet 1. april 2011 Rapporter Del Skrevet 1. april 2011 Fantastisk. Kunne godt tenke meg omadaptasjoner av gode filmer til 3D. Jeg kunne godt tenke meg å få med meg både Syvende Insegel og Jules et Jim i 3D. Det tror jeg hadde blitt en mye bedre seer opplevelse. Her krysses i hvert fall alle fingre for at den nye Terrence Malick filmen kommer i 3D. 3D FTW! EDIT: Aprilsnarr Lenke til kommentar
LMH Skrevet 1. april 2011 Rapporter Del Skrevet 1. april 2011 3D er holografisk fremstilling (tre dimensjoner, høyde - bredde - dybde). Det dere refererer til her er stereoskopi. Selv om det oppleves som tre dimensjoner er det fortsatt kun høyde og bredde det er snakk om. Folk er så hjernevasket av kapitalismen for tiden. Skremmende... Tenk selv - vær kritisk! Høh? Hjernevaska? Det du påpeikar her er nok opplagt for dei fleste. Så hvordan kunne man få til at hver øye ser hvert sit bilde på en og samme skjerm ( uten bruk av briller ) ? Autostereoskopi Lenke til kommentar
Jazz89 Skrevet 1. april 2011 Rapporter Del Skrevet 1. april 2011 3D er morro, men jeg synes at en film kan nytes like godt i 2D og syns at 3D er litt overhypet.. Er enda mer avslappende å se en film i 2D og slippe å ha på briller. Jeg liker mer å se hele lærretet og med den gode og gamle metoden uten briller, men det er alltid morsomt å se en film i 3D om dem er laget skikkelig for 3D og ikke bare har effekter i 3D.. Tron hadde for eksempel bare noen deler i 3D og lyseffekter, og jeg hadde nytet den bedre i 2D. Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 4. april 2011 Rapporter Del Skrevet 4. april 2011 "3D bedre enn 2D" F*** off! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg