Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ta kontakt med en jente 'på gata'

Anbefalte innlegg

Hei!

Hver gang jeg har et eller annet problem, ender jeg alltid opp på denne nettsiden. Alltid en tråd om det jeg leter etter! Så nå tenkte jeg at jeg kunne prøve å poste noe selv.

Mitt lille problem er da en jente jeg så å si alltid går forbi på vei til jobb, og jeg har veldig lyst til å bli bedre kjent med henne. Men hvordan gjør jeg nå det? Har lest en del steder at det kan være litt skremmende når en fyr plutselig stopper deg opp, ut av det blå og begynner å prate.

Hver gang vi går forbi hverandre ser hun ned – jeg har prøvd å få blikk-kontakt en del ganger (vel, kikka mot øynene hennes), men er ikke mye en får tid til når en passerer hverandre i ganghastighet.

Er det helt håpløst for meg? Skal sies at jeg ikke er en god ’small talk’er Jeg stiller som oftest spørsmål, og de jeg har pratet med så langt har alltid lange svar å komme med. Jeg er vel også en nervøs type av meg når det kommer til å snakke med andre. Men, alltid et men, jeg kler meg godt, hvertfall så har jeg blitt fortalt. Også en av tingene med denne jenta jeg la merke til, henne kler seg usedvanlig bra!

Jeg håper egentlig på noen tips om hva en skal gjøre! Hjelp nå en stakkars i nødens stund!

Kanskje nevne det, jeg er 21.

Takk,

- (Nei, skriver ikke navnet mitt). :)

Postet av anonym: 13e74461b92c01beed2b54ef16c07d06

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt lille problem er da en jente jeg så å si alltid går forbi på vei til jobb, og jeg har veldig lyst til å bli bedre kjent med henne. Men hvordan gjør jeg nå det?

Postet av anonym: 13e74461b92c01beed2b54ef16c07d06

Man blir kjent med folk ved å kommunisere med de, så jeg foreslår at du prøver det.

Lenke til kommentar

Jeg vet hva jeg ville gjort:

Forbered deg litt først. Kle deg fint en dag, gå bort til henne å si: "Hei! Nå har jeg truffet deg her nesten hver dag, og har utrolig lyst til å invitere deg på en kopp kaffe. Hvis du er interressert? :)"

Få høre hvordan det går :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Stopp henne, smil og ikke stå rett oppi henne. Kom med noe som dette: "Hei. Nå har jeg sett deg her hver dag og jeg synes vi i alle fall kan hilse på hverandre". Spør hvor hun skal og følg opp med: "Du virker som en interessant jente og jeg synes vi kan ta en kopp kaffe og bli bedre kjent en dag. Hva er nummeret ditt?"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med.

"Du? Du vet ikke hva klokken er?" *Hun sier hva klokken er* Så sier du noe sånt som "ah. Tusen takk. Jeg klarte selvfølgelig å glemme igjen klokken hjemme og det er jo ganske ugunstig når man skal rekke skolen. Går du på skole du også kanskje?"

...ooog praten er i gang.

Det handler om å virke som det hele er tilfeldig men også ha en følelse inni seg at dette faktisk er tilfeldig. Ikke gå der som en dust med en svær klokke på hånden og en mobil som det durer inn meldinger på. Egentlig handler det om selvsikkerhet, for hadde du hatt det så hadde du faktisk tatt kontakt med denne jenta for lenge siden. Du trenger ikke konkrete tips, men å bli så sikker at du kan ta kontakt med henne. Det at du trenger konkrete ting å si er bare en dårlig unnskylding for din egen usikkerhet, og usikkerhet blir fort kleint.

Hun kan være så usikker hun bare vil, men så lenge du er sikker på deg selv, så vil du som regel alltid komme vinnende ut av situasjoner - det gjelder seg med alle mennesker.

Endret av Mantoius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med.

"Du? Du vet ikke hva klokken er?" *Hun sier hva klokken er* Så sier du noe sånt som "ah. Tusen takk. Jeg klarte selvfølgelig å glemme igjen klokken hjemme og det er jo ganske ugunstig når man skal rekke skolen. Går du på skole du også kanskje?"

...ooog praten er i gang.

*snip*

Ser for meg at det kan bli vanskelig å starte en så lang samtale. Dama er mest sannsynlig på vei til skole/jobb og har sikkert ikke så veldig god tid. Når jeg drar på jobb har jeg ihvertfall ikke tid til å stoppe å snakke med folk.

Tror TS må prøve å være så kort og presis som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...