Gå til innhold

Spørsmål om lyd med HDMI utak fra skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg spørsmål angående mitt oppsett med avspilling av media fra min pc til min tv. Har per idag et skjermkort med 2x dvi utganger hvorav den ene blir brukt som hdmi via mellomkobling til min tv og lyden går med vanlig analog kabel fra mitt hovedkort. Nå vil jeg få samlet alle signalene via 1x hdmi, og da trenger jeg vell et skjermkort som har egen hdmi utgang? Så er det vell også slik at noen skjermkort tar seg av lyd direkte fra GPU-en mens noen må du vell koble lyden inn fra hovedkortet ?

Er det noen som har noen gode tips på hvilket oppsett som er best i dette tilfellet og hvilket kort som evt er bra ? GeForce GTX 560Ti så ved første glans meget fin ut.

Mine eksisterende komponenter er ;

- Asus GeForce 9600GT 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP/HDMI

- Asus Maximus Formula, X38, Socket-775,

DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x1

Takk!

Endret av stoneyboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok skaffe deg et nytt skjermkort for det ja.

Hvis et skjermkort har sin egen HDMI utgang så vil den gi lyd, ikke noe mer trengs. (Iallfall jeg er ganske sikker på at de fleste skjermkortene med HDMI utgang gir også lyd eller så hadde jo det ikke vært så mange grunner til å ha HDMI utgang istedenfor en DVI utgang).

Hvis du kjøper et nytt skjermkort har du iallfall garantert at dette funker. Har en ATI 5850 på en laptop og det funker utmerket. Husk at du må ta hensyn til strømforsyningen i PCen før du kjøper deg et nytt skjermkort for å forsikre deg om at skjermkortet får nok strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...