Gå til innhold

Aprilfest 2011 - picatta - Canon 60mm macro USM objektiv

Anbefalte innlegg

Dagens bilde var også bra...jo, Tamron får du nok bruk for, jeg bruker nok det like mye som 60mm'n. I Aprilfesten i år føler jeg at jeg har vært "flink" til å variere objektiver, har brukt 60, Tamron, 10-22mm, 150mm'n, bare tele'n jeg ikke har brukt. Det blir kanskje..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens bilde var også bra...jo, Tamron får du nok bruk for, jeg bruker nok det like mye som 60mm'n. I Aprilfesten i år føler jeg at jeg har vært "flink" til å variere objektiver, har brukt 60, Tamron, 10-22mm, 150mm'n, bare tele'n jeg ikke har brukt. Det blir kanskje..

Får garantert brukt for Tamronen igjen, da den har såpass allsidig brennvidde. Men om jeg vil like å bruke den like mye som Canon sin 60mm er jeg sikker på at jeg ikke kommer til å gjøre.

Men er det macro funksjonen som gjør den såpass skarp, eller er alle objektiver med faste brennvidder såpass skarpe?

Lenke til kommentar

60mm er jo rask til å fokusere da. Det var ikke så veldig dyrt heller. Nå har jeg den Sigma 150mm, den er vel like skarp, og for å slippe å knele alltid er den fin, også for insekter...men den ga jeg nærmere 7.. for dobbelt så mye som for 60'n. (Sjekket nettopp solblender for 60 som jeg bruker så mye. Gjorde et godt kjøp på Ebay, latterlig billig, bare en 8-del av prisen de tar her...)

Lenke til kommentar

Takk for så positive tilbakemeldinger :roll:

Morsomt lite hus - anderugekasse?

Aner ikke hva det var tiltenkt, men mistenker at den kun var for pynt. Er for liten for en ande familie.

Har ikke fått tatt så mange bilder i helga grunnet sykdom, men får håpe at jeg har mange nok til å dekke opp minimumskravet :)

Dagens bilde er tatt i botanisk hage på Lade. Men der var det like brunt og trist som resten av trondheim. Ble ingen blomsterbilder denne gangen. Prøvde meg, men var ingen som hadde sprunget ut enda.

5638699020_86b3a17255.jpg

Mansion by jonasbg, on Flickr

EXIF:

Camera : Canon EOS 50D

Exposure : 0.002 sec (1/640)

Aperture : f/2.8 (ble tatt på impuls i dag, derav såpass lav aperture, men ble dagens beste bilde likevel)

Focal Length : 60 mm

ISO Speed : 100

Focus Mode: Automatic Focus

Lenke til kommentar

Det var fint, dagens...men er ikke det på Ringve da...tror jeg har et lignende..

Ligger ikke Ringve på Lade da? :cry: Nå ble jeg litt usikker her, trodde at hele halvøya var Lade. Men botanisk hage var vel riktig? :p

Endret av picatta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...