RandiA Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Dagens bilde var også bra...jo, Tamron får du nok bruk for, jeg bruker nok det like mye som 60mm'n. I Aprilfesten i år føler jeg at jeg har vært "flink" til å variere objektiver, har brukt 60, Tamron, 10-22mm, 150mm'n, bare tele'n jeg ikke har brukt. Det blir kanskje.. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Dagens bilde var også bra...jo, Tamron får du nok bruk for, jeg bruker nok det like mye som 60mm'n. I Aprilfesten i år føler jeg at jeg har vært "flink" til å variere objektiver, har brukt 60, Tamron, 10-22mm, 150mm'n, bare tele'n jeg ikke har brukt. Det blir kanskje.. Får garantert brukt for Tamronen igjen, da den har såpass allsidig brennvidde. Men om jeg vil like å bruke den like mye som Canon sin 60mm er jeg sikker på at jeg ikke kommer til å gjøre. Men er det macro funksjonen som gjør den såpass skarp, eller er alle objektiver med faste brennvidder såpass skarpe? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 60mm er jo rask til å fokusere da. Det var ikke så veldig dyrt heller. Nå har jeg den Sigma 150mm, den er vel like skarp, og for å slippe å knele alltid er den fin, også for insekter...men den ga jeg nærmere 7.. for dobbelt så mye som for 60'n. (Sjekket nettopp solblender for 60 som jeg bruker så mye. Gjorde et godt kjøp på Ebay, latterlig billig, bare en 8-del av prisen de tar her...) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Oj, den her tråden hadde jeg misset. Du har mange gode bilder! Liker spesielt Stairway og Feather. Flotte komposisjoner og etterbehandling. Ekstra bonus at bildene er tatt her i Trondheim, så kan jeg hente inspirasjon for fotosteder. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Morsomt lite hus - anderugekasse? Fine linjer 12. april med foss, men enda finere linjer 15. april - bløte kurver over hard asfalt - flott! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Bra roundabout. Stilig med lyseffekten, og det uten at selve bilen ble med. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Takk for så positive tilbakemeldinger Morsomt lite hus - anderugekasse? Aner ikke hva det var tiltenkt, men mistenker at den kun var for pynt. Er for liten for en ande familie. Har ikke fått tatt så mange bilder i helga grunnet sykdom, men får håpe at jeg har mange nok til å dekke opp minimumskravet Dagens bilde er tatt i botanisk hage på Lade. Men der var det like brunt og trist som resten av trondheim. Ble ingen blomsterbilder denne gangen. Prøvde meg, men var ingen som hadde sprunget ut enda. Mansion by jonasbg, on Flickr EXIF: Camera : Canon EOS 50D Exposure : 0.002 sec (1/640) Aperture : f/2.8 (ble tatt på impuls i dag, derav såpass lav aperture, men ble dagens beste bilde likevel) Focal Length : 60 mm ISO Speed : 100 Focus Mode: Automatic Focus Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Det var fint, dagens...men er ikke det på Ringve da...tror jeg har et lignende.. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Det var fint, dagens...men er ikke det på Ringve da...tror jeg har et lignende.. Ligger ikke Ringve på Lade da? Nå ble jeg litt usikker her, trodde at hele halvøya var Lade. Men botanisk hage var vel riktig? Endret 20. april 2011 av picatta Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Ja, på området til botanisk hage, mente jeg... Lenke til kommentar
picatta Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Navis by jonasbg, on Flickr EXIF: Camera : Canon EOS 50D Exposure : 0.008 sec (1/125) Aperture : f/5.6 Focal Length : 60 mm ISO Speed : 100 Focus Mode : Automatic Focus Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Enkelt og effekt-fullt... Endret 21. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
picatta Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Enkelt og effekt-fullt... Måtte bare bli noe enkelt i dag... Ikke akkurat noe skikkelig påskevær her i trøndelag Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Den siste var meget bra Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Enkel og fin komp - fine saker. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Liker Mansion. Ser litt spøkelseshusaktig ut. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Gårsdagens bilde, tatt ifra toppen av Ladestien ned mot Korsvika. Den første skikkelige dagen med påskevær i trøndelag April Tilt by jonasbg, on Flickr EXIF: Camera : Canon EOS 50D Exposure : 0.005 sec (1/200) Aperture : f/11 Focal Length : 60 mm ISO Speed : 100 Focus Mode : Automatic Focus Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Det var kjente trakter ja...tenkte å gå der i går, så ble det Estenstadmarka i stedet. Sikkert fint på Ladesitien nå. Stemningsfullt bilde. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Fabelaktig bilde fra i går. Her er det vel brukt en lensbaby? Endret 23. april 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 En etterbehandlingstilt, formoder jeg - morsom effekt som passer veldig bra til motivet. Fint med to parvise padlere og turgåere på veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå