KnirketeDør Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hei. HAr fått inkalling til jobbintervju. I innkallingen stod det at dette er et fellesintervju. Som jeg har skjønt skal da alle de aktuelle kandidatene samles og intervjues samtidig. Hva foregår egentlig på et fellesintervju? Hvilke spørsmål får man og hva er lurt å gjøre? Det er kun én stilling ledig, så jeg føler meg ikke akkurat sikker på å få jobben. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Tror jeg har vært på et felles intervju, da ble alle kalt inn til samme tid. Vi fikk en felles presentasjon av firmaet og oppgavene stillingen hadde før vi ble tatt inn til et kort intervju hver for oss, resten fikk da informasjon om velferd og annet som kunne være greit å vite. Tviler på at alle skal sitte samlet og få samme spørsmålene og slikt.. Lite effektivt, samt litt upassende at andre skal få vite om din fortid og andre ting som kan være viktig i et intervju. Hva som er viktig er generelle intervju "regler". Øyekontakt, sitt oppreist, ikke fikle med ting, være klar (ha med CV og andre relevante papirer), ta gjerne notater hvis det kommer viktig informasjon. unngå "ehhmm" og "hæ?"; bruker heller tid til å tenke deg om og si unnskyld hvis du ikke fikk med deg noe, kle deg fint; prøv å se for deg dresskoden på den aktuelle plassen. Noe jeg har glemt? Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Takk for tips Flere som har erfaring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå