theda9el2k Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hei! Har en datamaskin som har 3 webkamera tilkoblet seg. Denne datamaskinen vil jeg styre via remote desktop (ikke i fullskjermmodus) Ved siden av remote desktop ønsker jeg å se de tre webkameraene, samtidig eller evt. med mulighet for å skifte mellom disse. Jeg skal altså ikke se webkameraene gjennom remote desktop da dette ikke fungerer optimalt. Det kan ikke være delay på kameraene, samtidig som det må være en akseptabel fps. (videoen må være av samme kvalitet som man får ved videosamtale på eksempelvis skype) Er det noen som vet om en programvare som lar meg gjøre dette? Ville en stream kanskje fungere? Lenke til kommentar
OilPC Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Livestream.com eller justin.tv kan du bruke til å streame gratis med Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Det er flere enn deg som har rotet med det der. TWiT gjengen endte opp med 4stk Mac Mini som kjører hversin Skype fordi de ikke fant noen god løsning... Hvis du skal streame det så vil det nok bli en delay på det.. Beste (men ikke billigste) løsning er nok 1 pc pr kamera, vga->svideo (eller bedre kvalitet), videomikser, inngang på host. Hvis du sier hva du skal bruke det til kan du kanskje få litt bedre hjelp... -C- Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Her er en liten beskrivelse av hva vi holder på med: Vi er tre studenter ved Høgskolen i Narvik som skal sette opp et nytt laboratorium for testing av vannturbiner. Testutstyret er fullt kontrollerbart av en datamaskin. Labbutstyret skal kunne kjøres av nettstudentene som sitter rundt omkring i landet. Derfor remote desktop, og webkameraene pga at de skal se hva de holder på med. Slenger med et bilde som illustrerer dette. EDIT: Har laget et kjapt paint-bilde av hvordan dette skal se ut for nettstudentene Endret 31. mars 2011 av theda9el2k Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Ah... Da kan det bli litt vanskeligere Ved streaming av webcam vil du nok ikke få det så realtime som du ønsker... Du kan jo snuse litt på denne: http://x264dev.multimedia.cx/archives/249 -C- Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Vi gjorde et eksperiment med skype, og det fungerer perfekt med tanke på realtime og bildekvalitet, men det blir for tungvint for studentene å skulle ringe opp datamaskinen, logge seg på remote desktop for så å svare. Så det burde jo i teorien være mulig Lenke til kommentar
OilPC Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Autosvar og kun fra kontakter i skype Edit link http://m.dinside.no/php/art.php?id=866159 Endret 31. mars 2011 av OilPC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå