Gå til innhold

Sony dvdbrenner et bedre valg enn nec?

Anbefalte innlegg

http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.a....aspx?plid=1210

vs

http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.a....aspx?plid=1133

Bruker nå en HP 8x cdbrenner og føler litt for å oppgradere :yes:

Hadde egentlig bestemt meg for Nec 1300, men så så jeg at Sony brenneren kun koster 300kr mer. Har gode erfaringer med Sony merket tidligere, mens Nec er nytt for meg. Brennerene er ganske like i specs, men, Sony er litt raskere noen steder og har 8MB cache.

Hva synes du? Bør jeg gå for Sony eller Nec?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg skulle ha kjøpt en dvd brenner, så ville jeg ha valgt Sony's.

Sitter selv med en NEC1300A som jeg vannt i en konkurranse, den er grei nok, men har problemer med enkelte DVD media (Princo/Datawrite).

Forhåpentligvis er det bare en firmware oppdatering som skal til.

Du får ha lykke til med valget i allefall. :)

Lenke til kommentar

Nå veit jeg ikke hva du har tenkt å bruke brenneren til, men dersom du har tenkt å bruke billige Dvd-R plater som Datawrite, så vil jeg ikke kjøpt den brenneren dersom jeg var deg. Jeg kjøpte en slik på Lørdag samt en del billige media og har bare hatt problem. Den brenner 4X media kun på 2X hos meg. Jeg skal sende min brenner inn og venter nå på en Pioneer Dvr-105. Dette er en ren Dvd-r/rw brenner som koster 1600 kr. Håper den virker bedre.

Uansett tror jeg at både Sony'en og Nec brenneren er gode dersom de får plater av god kvalitet. Har hørt at de finnes en hacket firmware som får Nec til å brenne billige dvd-r media, men jeg har ingen personlige erfaringer med det.

Prisen på platene er avgjørende for meg, da forskjellen på 100 verbatim plater til 35 kr stk og 100 stk Datawrite til 19 kr stk blir stor.

Laget en post om dette http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=130962 her

Lenke til kommentar

Sitter selv med en NEC1300A som jeg vannt i en konkurranse, den er grei nok, men har problemer med enkelte DVD media (Princo/Datawrite).

EN fyr som kaller seg Herrie har laget en hacket firmware som gjør det mulig å brenne Princo, Datawrite++. Du kan finne firmware'en her[/url]

Lenke til kommentar
EN fyr som kaller seg Herrie har laget en hacket firmware som gjør det mulig å brenne Princo, Datawrite++. Du kan finne firmware'en her[/url]

Yepp, jeg har sett på den der for en stund siden, har sett mange som har positive erfaringer med den også.

Sendte en mail til NEC for noen dager siden og etterlyste en firmware oppdatering fra dem, her er hva jeg fikk til svar:

I slutet av veckan kommer en ny firmware osm ger tillgång till lite fler media. Vet inte vilka som läggs till.
Altså innen 20/7.
Lenke til kommentar

Jeg bruker Nec 1300A har brent over 50 datawrite +R uten problem

-R var kranglete inntil jeg la inn denne firmware en, nå er det null problem. brenner alt uten noen form for krangling.

Lenke til kommentar

Må er fortsatt ganske usikker. Jeg pleier sjelden å bruke bruke cd'er av dårlig kvalitet da det alltid blir masse tull med dem og de tåler ingenting. Tviler på at jeg orker å bruke billig dvd'er heller. På en annen side er hadde det vært veldig greit å kunne kjøpe en stabel med billige dvd'er av og til.

To store fordeler jeg ser med Sony'en er 24x cd fremfor 16x som Nec'en har. Den har også 4x dvd+rw, noe jeg trolig kommer til å bruke ganske mye. Ellers virker de ganske like.

Slik jeg har forstått det er begge brennerene kresne på dvd plater, men Nec'en blir mye mere kompatibel med hackede/nyere firmwire.

Vil Sony'en bli mer kompatibel med tiden?

Nec har:

140ms (DVD)

130ms (CD)

mens Sony har:

200ms (DVD)

160ms (CD)

Er det stor forskjell på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...