Knix Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) 123 Endret 29. september 2012 av Knix Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Du må huske på at firmanavnet også må inneholde ditt eget navn når det er enkeltmannsforetak. Lenke til kommentar
Knix Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Det er sant :S hadde helt glemt det... jaja, gjorde ikke saken akkurat lettere heller. Heter Jørgen Gamre, så bare å fyre løs på forslag! (er ikke i det kreative hjørnet selv i dag..) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Så vidt jeg vet har du mulighet for definere et "markedsnavn" det sto i hvert fall noe slikt på samordnet registermelding når jeg hadde enkeltpersonsforeak for noen år siden. Slik at du evt kunne ha firmanavnet: "Jørgen Gamre Teknisk Tegner/Tegning" og Markedsnavnet "Vertex". Men det er bare en antagelse basert på hvordan jeg forsto søknadspapirene og må nesten verifiseres enten gjennom forsøk på opprettelse eller ved å spørre noen med mer peiling. Lenke til kommentar
Genuin Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Navnet ditt kommer automatisk med når du skal opprette enkelmannsforetak så det trenger du ikke tenke på. Hvis du vil ha et firma som heter Vertex, så blir det automatisk hetende Vertex Jørgen Gamre. Men du kan fint bruke kun Vertex i all din markedsføring, på fakturaer mm. Nå sjekket jeg litt rundt Vertex, og ser at det navnet allerede er tatt. Et firma heter Vertex og et annet heter Vertex solutions. I tillegg er Vertex.no reservert, så jeg ville nok gått for noe annet. Husk at det viktigste er at de som er målgruppen din skjønner hva du mener, ikke folk flest. I tillegg bør du ha et "slogan" som du benytter i forbindelse med logo, markedsføring etc. Å brande seg ritig er viktig. Du skal jo tegne andre sine ideer, så et typisk slogan kan være: - Vi materialiserer dine ideer - Vi tegner din idee - Fra idee til tegning - ++++ Du skjønner sikkert hvor jeg vil... Det finnes et selskap som heter NameAbrand som er flinke på navn og slik. De koster selvfølgelig penger å benytte, men på websiden deres ligger det mange artikler som har tips om hva man bør tenke på. Kanskje noe å sjekke ut. Sjekk: http://nameabrand.no/artikleromoss.asp Så...Noen ideer til navn..Det var jo det du spurte om;) Driver du med CAD så kan du hete noe så simpelt som "CadKonsult"eller "CadServices" eller lignende... Skal du spille på kun tegning mot ulike typer arkitekter kan du kanskje tenke i baner som "ArkiTegn", "Konstruktiv tegning", +++ ArkiTegn - Vi tegner din idee Når du har opprettet selskapet ditt vil du få magasin fra oss med masse tips. Dette kommer 6 ganger første året som bedriften din er åpen. Det siste nummeret finner du her forresten: http://issuu.com/midweek/docs/genuin_1-11 Lykke til i den morsomme prosessen med å starte eget selskap Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Hva med "Jørgen rulz @ teknisk tegning Gamre"? Endret 1. april 2011 av femfulle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg