Gå til innhold

Installasjon av Windows 7

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Windows 7 ultimate liggende som jeg har tenkt å oppgradere PC-en min til. Har vista, noe som jeg egentlig alt i alt er fornøyd med, men jeg har lagt merke til at store spill krever litt mer (spesielt RAM) av PC-en med vista enn med de andre operativsystemene. I tillegg ser Windows 7 bra ut! Jeg er bare litt usikker på hvordan jeg gjør alt dette. Jeg antar at PC-en egentlig bare sletter alt sammen og starter opp på nytt, ikke sant? I så fall må jeg vel ta en backup av alle filer? Har noen ideer til gode (og helst gratis) online backupmuligheter? Prøv å få med alt jeg bør gjøre, også hvordan jeg avinstallerer vista. Jeg hadde vel klart å finne det ut selv på nettet, men det føles litt tryggere når det kommer direkte fra andre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, når du booter opp windows 7 platen, så får du opp alle partisjonene dine, og så formaterer du den som inneholder vista. Når du formaterer så sletter du alt på den partisjonen.

Selve installasjonen er veldig godt forklart, og du skjønner det nokk :)

Men for all del, ikke velg å "oppgradere vista til windows 7" uten å formatere. Det er ikke en bra løsning.

Lenke til kommentar

Og husk at online backup tjenester er avhengig av linjehastigheten du har UT, og ikke inn. Holder selv på å overføre ca 100 GB til Jotta, og med min 2.5 mbit/s linje ut og ca 70.000 filer som skal over, så har jeg etter 2 dager bare overført ca 20 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...