Gå til innhold

Full stopp ved install av win2k. Virus? (pics included)


Anbefalte innlegg

pc.jpg

 

 

Kva er feil her?

Fikk pc'n inn på "reprasjon" frå søskenbarnet mitt.

Det er ein REC pc, som har MSI 6330 hovedkort (Flasha til siste bios)

og AMD 1333 mhz cpu. Av harrddisker så står 2 stk i. Den eine er IBM, men trur ikkje det er den som er primary.

 

 

 

Det er ikkje den pc'n som står i sigg det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags minne bruker maskinen? Husker en venn fikk forskjellige rare problemer under installasjon da han hadde satt RAM'en i DIMM 1-2! Vet ikke om det er sånn på alle hovedkort, men på det han brukte måtte man, om man kun hadde en brikker, sette den i den "siste" slot'en (DIMM 5-6)...

 

edit: gjelder forøvrig så vidt jeg vet kun for DDR-brikker!

Lenke til kommentar

Dette er da ikke cdrom ???? Ta ut plata du å se om du får samme feilmelding... Regner med det.

 

Du har en f.... versjon av mbr tenker jeg. Har du disket stasjon i pcen? I så fall lag en boot disk

 

Hvis det ikke funker må du formatere disken, håper du har en backup. Hvis ikke kan du prøve å motere den i maskinen din.

 

Seriøse svar gir et seriøst forum.

Lenke til kommentar
Det var ikke ment til deg 8) Det er utrolig mange useriøse svar på dette forumet. Håper bare at brukerene kan bli mere beviste.

SLUTT med slike kommentarer.

Destomere folk hører slike kommentarer destomere fyrer du opp under flaminga av de som ikke enda har fattet hvordan reglene er på forumet.

 

La dette være en sak for moderatore å la DEM komme med påprakking til personer som sier/gjør noe feil.

Send dem en PM og la dem få ta seg av den jobben.

Lenke til kommentar
Dette er da ikke cdrom ???? Ta ut plata du å se om du får samme feilmelding... Regner med det.

 

Du har en f.... versjon av mbr tenker jeg. Har du disket stasjon i pcen? I så fall lag en boot disk

 

Hvis det ikke funker må du formatere disken, håper du har en backup. Hvis ikke kan du prøve å motere den i maskinen din.

 

Seriøse svar gir et seriøst forum.

 

har man en f.... mbr kan man boote opp en en 98 boot floppy disk og skrive

 

format /mbr

 

da sletter du den gamle og lager en ny når du innstallerer med cd'en på nytt : )

Lenke til kommentar

Ser ut som MBR trøbbel spør du meg ja....

 

fdisk /mbr

 

Eventuelt kan du jo alltids bruke ett 3parts HDD prog

 

Jeg bruker Seagate`s Discwizard. For å oppdatere MBR, Formatere HDD (raskt), kopiere partisjoner (inkl systempartisjoner) osv osv.

Er også kjekt dersom du ikke har diskettstasjon da det kommer som en ISO for bootbar CD

 

http://www.seagate.com/support/disc/driver...rs/discwiz.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...