icanhasyellow Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Har gått på antideprissivaet Cipralex i to uker nå, og føler meg fortsatt kronisk tom og deprimert. Har ikke vært på skolen på halvannen uke. Kommer meg nesten ikke ut av senga. Men det jeg lurer på.. Jeg hadde tenkt på å kutte meg selv før, men gjorde det aldri. Så tenkte jeg på det etter jeg begynte på pillene, og "fant mot" til å gjøre det. Jeg blir glad av å tenke på det. Det føles godt. Noen andre som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg har eksem, og klør meg til blods daglig. Det er deilig å klø, men river inni helvette etter på. Jo lengre jeg klør, jo bedre er det, men værre blir det når jeg stopper. Men du skriver at du tenker på det og blir glad. Kutter du deg, eller ikke? 1 Lenke til kommentar
icanhasyellow Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg har eksem, og klør meg til blods daglig. Det er deilig å klø, men river inni helvette etter på. Jo lengre jeg klør, jo bedre er det, men værre blir det når jeg stopper. Men du skriver at du tenker på det og blir glad. Kutter du deg, eller ikke? Jeg kutter meg. Sliter med å sove, så noen ganger gjør jeg det for å sove. Noenganger føler jeg bare at jeg må. Og når jeg har gjort det føler jeg at jeg har klart noe. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ikke bra. Går du til psykolog? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ikke kutt deg selv! Kom deg til psykolog, og ut av senga! 2 Lenke til kommentar
icanhasyellow Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Ikke bra. Går du til psykolog? Nei, jeg gjør ikke det. Økonomien er litt dårlig.. Er atten, bor fortsatt hos foreldra mine. Men de vet ingenting om dette. Gikk glipp av legetimen min her om dagen. Må nok bestille en ny en ja. Lenke til kommentar
icanhasyellow Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Ikke kutt deg selv! Kom deg til psykolog, og ut av senga! Hadde jeg bare hatt penger til det. Da hadde det vært null stress, vil jeg tro. Skal prøve å komme meg ut av senga imorra. Har ligget her lenge nå Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg kan ikke lovene og reglene for det, men trodde du hadde krav på krisehjelp, som staten betaler. ta kontakt med fastlege. Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Har gått på antideprissivaet Cipralex i to uker nå, og føler meg fortsatt kronisk tom og deprimert. Har ikke vært på skolen på halvannen uke. Kommer meg nesten ikke ut av senga. Men det jeg lurer på.. Jeg hadde tenkt på å kutte meg selv før, men gjorde det aldri. Så tenkte jeg på det etter jeg begynte på pillene, og "fant mot" til å gjøre det. Jeg blir glad av å tenke på det. Det føles godt. Noen andre som har opplevd noe lignende? Det tar ca 6 måneder før Cipralexen gir full uttelling! Etter 2 uker føler du deg ikke bedre, få noe mrer hurtigvirkende fra legen eller oppsøk psykolog Lenke til kommentar
icanhasyellow Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg kan ikke lovene og reglene for det, men trodde du hadde krav på krisehjelp, som staten betaler. ta kontakt med fastlege. Kan du definere krisehjelp? Blir ikke lagt inn, vel? Vil helst ikke at foreldrene mine vet noe.. Lenke til kommentar
icanhasyellow Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Har gått på antideprissivaet Cipralex i to uker nå, og føler meg fortsatt kronisk tom og deprimert. Har ikke vært på skolen på halvannen uke. Kommer meg nesten ikke ut av senga. Men det jeg lurer på.. Jeg hadde tenkt på å kutte meg selv før, men gjorde det aldri. Så tenkte jeg på det etter jeg begynte på pillene, og "fant mot" til å gjøre det. Jeg blir glad av å tenke på det. Det føles godt. Noen andre som har opplevd noe lignende? Det tar ca 6 måneder før Cipralexen gir full uttelling! Etter 2 uker føler du deg ikke bedre, få noe mrer hurtigvirkende fra legen eller oppsøk psykolog Har du noen erfaring med det? Har bare blitt mer sliten og folkesky siden jeg begynte på det. Legen min bare smilte til meg og ga meg resepten. Diagnosen min er generalisert angst og depresjon. Er det noen andre piller som fungerer bedre? Skal også spørre om sovepiller. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Krisehjelp er vel hvis det står veldig dårlig til og fare for eget liv eller? tror nok ikke du stiller i den rekka. Gå til legen din først og fremst, så henviser han deg videre til psykolog. Sikker på at du ikke vil si noe til foreldrene dine? de vil sikkert gjøre det de kan for og hjelpe deg. Lenke til kommentar
icanhasyellow Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Sykdommer er ikke akseptert hos foreldrene mine.. Hadde nyrebekkenbetennelse, og de tvinget meg til skolen. Sa det ikke var noe galt med meg. Måtte til helsesøster slik at hun skulle ringe dem, slik at jeg kunne dra til legen. Er forsåvidt ikke så ille lenger, siden jeg ikke forteller dem hvorfor jeg drar til legen. Kan vel si jeg er nokså aleine. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Det som er med antidepressiva er at når man først begynner med dem så blir det verre før det blir bedre. Selvmordsfaren øker også, for alt blir så mye enklere, så da vil man kanskje finne mot til å skade seg selv eller ende sitt liv som man ikke hadde før. Dette er hvorfor man ikke bare skal gå på antidepressiva, men ha regelmessige timer hos psykolog eller i det minste regelmessige timer hos fastlege som oppfølging ved siden av. Ikke dropp legetimene. Man kvalifiseres til krisehjelp når det foreligger en fare for at pasienten kan ta sitt eget liv = at man er suicidal. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg kutter meg. Sliter med å sove, så noen ganger gjør jeg det for å sove. Noenganger føler jeg bare at jeg må. Og når jeg har gjort det føler jeg at jeg har klart noe. Zoloft skal funke imot tvangslidelser. Noe jeg vil si du har mtp det du har skrevet her. Men det er noe du får ta opp med fastlegen din. Vet h*n at du kutter deg selv? Vet ikke om man kan gå på begge medisinene samtidig (tviler). Men det at du virker deprimert får meg til å bli litt usikker, men uansett så er vel dette noe fastlegen din kan ta stanpunkt til. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Du kan også kontakte Mental Helse Norge om du trenger å prate med noen om hvordan prate med foreldrene dine om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå