Gå til innhold

Wyse C10LE med trådløs nett?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Fikk en Wyse C10LE tynnklient av ett firma som sku kaste masse ubrukte tynnklienter.

Har nå satt opp maskinen og koblet til via rdp og skal senere prøve meg på citrix, men jeg hadde planer om å ha maskinen andre steder i huset så jeg prøvde å koble opp mot det trådløse nettverket, men den vil ikke koble til i det hele tatt. Med kabel var det bare å plugge så fungerte det som en drøm.

Googla litt etter info og fant da ut at wireless var optional så jeg lurer på om jeg har fått en maskin uten mulighet for trådløst nett, men synes det da er rart at det er en liten flik som heter wireless når jeg er inne på network setup. Er den fliken der uansett? Prøvde å se etter info om det i esken men uten hell... er det noen muligheter for å finne ut om jeg har trådløs eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i enhetsbehandling om du har en trådløs nettverksenhet der.

Ellers kommer det an på operativsystemet om du har en "flik" som heter wireless.

Du kan også sjekke i nettverksadapter oppsettet ditt om du har en trådløs tilkoblingsmulighet. Du kan også sjekke i Command Prompt om du bruker Windows ved å kjøre en "ipconfig /all" for å se om du har noe som heter wireless eller trådløs i den listen.

Bortsett fra det kan du åpne opp maskinen og se etter det interne nettverkskortet som skal være trådløst.

Maskinen skal også ha en antenne tilkobling om den har et trådløst kort internt på baksiden av maskinen. Se eventuelt her:

http://www.wyse.com/products/hardware/thinclients/C10LE/index.asp

Se under "More Views" og se etter punkt 6. på bildet.

Om nettverkskortet er enablet kan du også lytte på pakkene den eventuelt sender med et annet nettverkskort i monitor mode.

EDiT: Ser at du har LinuxMint i signaturfeltet ditt. Om du bruker linux kan du kjøre følgende kommandoer:

iwconfig

ifconfig

iwlist

iwlist ville jeg kanskje anbefalt da den gir en liste over trådløse tilkoblinger.

Endret av Sickmyduck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...