Gå til innhold

Selvangivelse 2010: Oppført lønn eg ikkje fekk?

tharshan

Anbefalte innlegg

Fekk selvangivelse for nokre dagar sidan. Der står det oppført lønn frå tre forskjellige utbetalar. Av dei har eg kun jobba hos ein i 2010. Dei to andre var sommaren 2009. Så kor har skatteetaten fått det ifrå at eg har fått lønn frå dei. Eg 99% at eg ikkje fekk utbetalt noko i 2010 frå dei to foretaka.

Kva skal eg gjere med saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er tydeligvis mange som fremdeles tror at det ikke er skatt på feriepenger. Av en eller annen grunn blir det ikke trukket skatt i feriemåneden, og halv skatt i desember. Det er antakeligvis for at folk skal slippe å spare til ferie og julegaver.

Det kompenseres ved at det trekkes litt for mye i de andre månedene. Både feriepengene og desemberlønna skattes på lik linje med annen lønn.

Lenke til kommentar

Sjekk lønns og trekksoppgavene dine for 2010, du skal ha mottatt dette fra de to andre foretakene, hvis ikke kan du etterspørre dette, eller kontrollere beløpet mot feks kontoutskrift, gamle lønnslipper etc.

Jeg trodde du jobbet i bank Mythos, blir du fortsatt overrasket over at folk tror at de pengene er skattefrie ?

På samme måte som jeg fortsatt blir satt ut når folk (damer :p) ringer å spør om det medfører riktighet at de MÅ betale kredittkortregningen sin (etter å ha mottatt innkassovarsel, se bortifra faktura og purringer) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...