Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Kulturen vil alltid være i endring, men når det nordiske folk er borte er det liksom en helt annen ting som er borte...

Og med "det nordiske folk" er borte, mener du at alle er mørkhudete og snakker isizulu?

 

Jeg tviler sterkt på at dette skjer. Man ser stadig innskjerpinger på asylpolitikken nå til dags.

 

Hva gjør en mørkhudet nordmann mindre verdt enn en hvitfarget nordmann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fokuserer mer på min egen families ve og vel enn alle andre familiers. Hva er vel mer naturlig?

For all del, jeg har ingenting imot kontakt med andre raser og å tilby hjelp om de fremmer et klart ønske om noe konstruktivt vi kan delta med til hjelp for deres egne nasjoner.

Men om det blir slik at vi må gi ifra oss våre egne hjem og slippe tusenvis på tusenvis av dem inn i våre landområder, da setter jeg foten ned - det får da være grenser.

Jeg sier ja til å hjelpe våre naboer så lenge det ikke går ut over de europeiske folks suverene stilling i VÅRE hjemland.

Dette er ikke for mye å begjære, det er sunn fornuft!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller hva er det som gjør en person "nordmann". Er det kulturen? er det slekten? er det hudfargen, eller språket?

 

En mørkhudet nordmann er ikke mindre verdt enn en hvitfarget nordmann, om begge har utdanning, jobb, familie og penger på bok.

 

Men blir litt stusselig å kalle seg nordmann, for så å påpeke at familien bosatte seg i Norge for 15 år siden. Syns nå jeg da.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Særlig hvis vedkommende er født i Norge.

Fordi jeg er av den tro at for å føle seg som et ekte individ av et land, må man ha en slekt som tilhører det landet.

 

*edit*

 

I noen generasjoner iallefall, trenger ikke å være 1 000 år bak i tid...

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Kulturen vil alltid være i endring, men når det nordiske folk er borte er det liksom en helt annen ting som er borte...

Og med "det nordiske folk" er borte, mener du at alle er mørkhudete og snakker isizulu?

 

Jeg tviler sterkt på at dette skjer. Man ser stadig innskjerpinger på asylpolitikken nå til dags.

 

Hva gjør en mørkhudet nordmann mindre verdt enn en hvitfarget nordmann?

 

En "nordmann" er en nordmann uansett hvordan han ser ut fordi vi har valgt å knytte begrepet "norsk" til om han har fått statsborgerskap.

 

Egentlig synes jeg også det er teit å snakke om hvilken farge man har i forhold til dette spørsmålet.. det burde være helt unødvendig... Med det mener jeg også som deg at det er revnende likegyldig hvilken farge man har...

 

Problemet er at det er blitt for mye og da skapes det en motreaksjon.

 

Om Norge i det hele tatt vil eksistere som nasjon om 1000 år tviler jeg faktisk på- Ingen sivilisasjon varer evig og vi har ikke en positiv utvikling hverken helsemessig eller kulturelt syns jeg.

 

Som en konsekvens av dette vil det sannsynligvis bryte ut krig mellom forskjellige etniske grupper i hele Europa. Når dette skjer er umulig å si, men at det smeller er det liten tvil om..

 

Ingen land vil nok bli som før, nasjoner oppløses og nye kommer til alt ettersom hvilken krigsherre som erobret det aktuelle området.

 

Og så.. 7-800 år etter det igjen er vi tilbake til hva en kanskje kan kalle normalisering av en ellers slitsom tid..

 

Men da vil sannsynligvis vi som folk være utslettet.

 

Det kan vi takke dagens politikere for...

Endret av αкαѕнα
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En i klassen min har foreldre som kom til Norge fra Vietnam for rundt 20-25 år siden. Han er født i Norge, og jeg ser på han som hundre prosent norsk. Snakker norsk flytende, kan litt vietnamesisk, men oppfører seg akkurat på samme måte som ungdommer med norske foreldre.

 

Er han norsk, eller er han ikke norsk? Hvilken fare gir han for "den rene, norske rasen Ola Nordmann"?

 

I noen generasjoner iallefall, trenger ikke å være 1 000 år bak i tid...

Hvor går grensen?

Lenke til kommentar

Hvor går grensen?

Det kan ikke jeg fastslå på stående fot her, da jeg ikke har tenkt særlig over det. Jeg syns bare at det ikke blir riktig å kalle seg norsk uten å ha norske slektninger å vise til.

Tenk på det som å bli med i en eksklusiv klubb, hvor man må gjennom flere krav før man blir medlem. Er noe slikt jeg tenker.

Lenke til kommentar

Jeg mener han er fullverdig Norsk... Og de spørsmålene der er veldig vanskelig å ta fatt på.. Man kan i alle fall sette alle de som kom i forrige uke på første fly hjem igjen uten å havne i sånne dilemma som du tar opp.

 

"Fordi jeg er av den tro at for å føle seg som et ekte individ av et land, må man ha en slekt som tilhører det landet."

- Slimda

 

I følge Slimda er han ikke norsk. I følge flere her, er han dermed med på å ødelegge den norske rasen. Logisk? Nei.

 

Spørsmålene er veldig vanskelige å svare på - derfor jeg stilte dem. Selv om det er et vanseklig spørsmål, virker det som om man kan klare å sette en "standard" på hva en nordmann er - uten å være spesifikk.

 

Det kan ikke jeg fastslå på stående fot her, da jeg ikke har tenkt særlig over det. Jeg syns bare at det ikke blir riktig å kalle seg norsk uten å ha norske slektninger å vise til.

 

I så fall er ingen av oss egentlig norske. Vi har alle måtte begynt et sted. Ikke glem at nordmenn var nær i å totalødelegge den samiske kulturen, som var her før oss. Skal vi ikke se på dette også? Vi har vært innvandrere i vårt eget land.

Lenke til kommentar

Jepp. Ifølge min tankegang, er ikke han norsk. Og det mener jeg om flere individer også, uten slekt i Norge. Men det gjør ikke dem til noen dårligere personer av den grunn. Det er bare at jeg ikke syns de fortjener tittelen "nordmann", selv om det står "norsk" på passet.

Lenke til kommentar

Er overbevist om at det er den "øvre midellklassen" som kommer til norge og ikke de som lider værst. innvandring er dømt til å feile, tillrettelegg heller for at dem kan hjelpe seg selv der dem er.

 

vil også påstå at etnisitet og hudfarge har lite å si, men heller kulterforkjellene som stangerer

Lenke til kommentar

I så fall er ingen av oss egentlig norske. Vi har alle måtte begynt et sted. Ikke glem at nordmenn var nær i å totalødelegge den samiske kulturen, som var her før oss. Skal vi ikke se på dette også? Vi har vært innvandrere i vårt eget land.

Som sagt, vi må begynne et sted. Som jeg sa, utelukket jeg så langt som 1 000 år tilbake i tid. Jeg snakker om noen generasjoner. Kanskje om bestefaren flyttet hit er det nok. Kanskje ikke. Det er vanskelig å komme med noen fasit på akkurat det.

Lenke til kommentar

Jepp. Ifølge min tankegang, er ikke han norsk. Og det mener jeg om flere individer også, uten slekt i Norge. Men det gjør ikke dem til noen dårligere personer av den grunn. Det er bare at jeg ikke syns de fortjener tittelen "nordmann", selv om det står "norsk" på passet.

Da vil en enkeltperson aldri kunne bli nordmann, uansett hvor mange år han enn måtte bo og leve her etter våre skikker og normer.

 

Dersom en mann fra Japan gifter seg med en norsk kvinne, og får barn. Hva blir barnet da? Halvt norsk?

 

Det er vanskelig å komme med noen fasit på akkurat det.

Jeg stiller meg skeptisk til at du har tydelige/bestemte svar, men ingen fasit.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Er han norsk, eller er han ikke norsk? Hvilken fare gir han for "den rene, norske rasen Ola Nordmann"?

 

Forresten.. en ting du må huske på...

 

enkeltmenneskers skjebne, asylpolitikk og dette med innvandring generelt er ganske forskjellige ting...

 

Du snakker om en person.. Og til det er svaret

 

- En person vil ikke være noe trussel for den etniske egenarten i det hele tatt selv om han får flere barn med en etnisk norsk kvinne.

 

Det er sannsynligvis ingen av oss som ikke kjenner noen med en annen etnisk bakgrunn som vi har lekt med, har som venninne, eller har en eller annen relasjon med.

 

Dette er enkeltmennesker, og vi som enkeltmennesker kan ikke være dommer for dem.

 

Når vi snakker om trusselen for folk og land så er det det gruppen som utgjør problemet.

 

Det er faktisk ikke noe problem å finne et hår i suppa, men det er forskjell om du finner kokkens parykk..

 

Samme sak med det vi snakker om.. du kan ikke ta frem ett enkelt menneske og bruke det som eksempel fordi vi har aldri snakket om ett enkelt menneske, men om en gruppe som er blitt for stor..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som sagt, så er det ikke noe jeg har tenkt veldig mye over. Men ja, en person som flytter til Norge kan aldri bli fullverdig norsk, på lik linje med at om jeg flytter til Japan vil jeg aldri bli fullverdig japansk.

Og så? Er det noe mål i seg selv at jeg skal bli japaner om jeg flytter dit? Er det noen form for målestokk som innvandreren skal måles mot?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Samme sak med det vi snakker om.. du kan ikke ta frem ett enkelt menneske og bruke det som eksempel fordi vi har aldri snakket om ett enkelt menneske, men om en gruppe som er blitt for stor..

Og hvilken gruppe er det? Er det gruppen som er mørke i huden, eller som har krøllete hår, elller bruke øyne?

 

Eller er det gruppen som har verdier og idealer som ikke samsvarer med våre, uansett hudfarge og andre tegn på "rase"?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...