Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har jeg misforstått helt, eller har dere (jeg grupperer dere sammen nå, altså deg, akasha, nico, Gutten fra Eventyret og Cubus, fordi jeg oppfatter dere som ganske samstemte på akkurat dette punktet) ikke hele tråden argumentert for at vi skal bevare vår kultur? Det du sier nå, derimot, er at det bare er negative påvirkninger av vår kultur som ikke er ønskelig. Det er kanskje lettere for mange å være enig i, men det er noe helt annet enn hva som har blitt forfektet i denne tråden.

 

Du har misforstått, min gode mann. For meg handler ikke bare dette om "kultur" (selv om dette også er noe som er viktig), men også om Europas demografi. Jeg støtter ikke en utskiftning/endring av Europas befolkningselement, og jeg støtter heller ikke den "multikulturalistiske" ideologien.

Det jeg derimot syns er helt fint, er å drive med gjensidig handel med ikke-europeiske folk og frivillig utveksling av kunnskap på de områdene hvor vi har godt av det. Ikke noe annet.

 

Gitt at du er enig i at det ikke finnes belegg for påstanden om at eventuelle psykologiske/atferdsmessige/"moralske" forskjeller mellom ulike folkegrupper er genetisk betinget, snakker vi ikke nå bare om ulike fargenyanser og benstruktur?

Lenke til kommentar

Så bør ikke dere som er så fascinert av gammel europeisk kultur heller jobbe for å fjerne denne nymoderne grusomme "statsborgerskap"-greiene?

 

Seriøst.. det hadde vært helt topp om vi kunne hatt det slik.. Men ettersom man kan sette seg på første fly så og si direkte til hvor som helst i verden er problemstillingen litt annerledes.

 

Jeg personlig er heller ikke særpreget nasjonalist. Jeg driter fullt i Norge som nasjon, landegrenser og eller menneskeskapte begrensninger som hindrer en positiv utvikling på tvers av landegrensene...

 

Vi kunne godt sveiset sammen Norge, Sverige og Danmark som en start.

 

Vår nåværende kultur er jeg heller ikke nevneverdig begeistret over og ser med stor sorg på hvor ødelagt vi som folkeferd har blitt.

 

Jeg ønsker ikke primært å bevare kulturen, men kulturbærerne og da ikke bare i Norge, men i Europa generelt..

 

Dessverre vil noen det annerledes, og det er fantastisk hvordan noen kan få et slikt forfall til å være en positiv ting..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gitt at du er enig i at det ikke finnes belegg for påstanden om at eventuelle psykologiske/atferdsmessige/"moralske" forskjeller mellom ulike folkegrupper er genetisk betinget, snakker vi ikke nå bare om ulike fargenyanser og benstruktur?

 

Kommer litt ann på hvilke raser/folkegrupper du sammenligner.

F.eks. er det dokumentert at det er en betydelig I.Q.-forskjell mellom europeisk-ættede og sub-sahariske afrikanere. Mange skylder utelukkende på miljøet til hvert enkelt individ (det er uansett miljø kombinert med seksuell seleksjon som former en rase til å begynne med), men jeg tror det er et resultat av folkenes utvikling over lang tid. Til å begynne med, forlot aldri Sub-sahariske afrikanere det kontinentet og det miljøet hvor de først oppstod, mens de som forlot Afrika (ifølge Out of Africa-teorien), gikk igjennom istider og hardere, kaldere miljøer. I slike forhold holder det ikke å kun jakte litt nede på den varme savannen og formere seg så hurtig som mulig - det krever sterkt samarbeid, langsiktig tenkning, rask tilpasningsdyktighet til nye klima og nye omgivelser, survival of the fittest til en enda større grad.

Om det kun handler om lite "utdanning" f.eks., hvorfor scorer da amer-indianske stammemedlemmer høyere på I.Q-tester enn sub-sahariske afrikanere generelt?

kan forøvrig nevne at gjennomsnitts-I.Q.'en til øst-asiater er litt høyere enn den europoide. Dette gjenspeiles jo forsåvidt i de nevneverdige japanske og kinesiske høykulturene i gammel tid.

 

Husk at de menneskelige hovedrasene har utviklet seg adskilt blant sine egne under titusenvis av år.

Dette er ingen bagatell.

 

Visse psykologiske forskjeller eksisterer nok mellom rasene, men her kan man jo alltids forsøke å skylde på kultur og tradisjon isteden. Selv vil jeg tro at disse to tingene ofte er tett sammenvevd og ikke alltid like lett å skille fra hverandre.

 

En ting som på sikt vil bli ødelagt om ikke-europid masseinnvandring fortsetter til Europa, er naturligvis det estetiske.

Den hvite rasens estetikk er ikke bare hudfarge, men selve ansiktsstrukturene våre generelt er mye vakrere enn det både de fleste negroide, mongoloide og midt-østen-folks er. Bare dette alene er etter min mening noe som er verdt å verge om, da det er en del av vår særart som har blitt utviklet etter titusenvis av år adskilt fra de andre rasene.

 

Så er det naturligvis identiteten. De europeiske folks identitet, som er formet etter tusenvis av år med blod, svette og tårer ofret for vår eksistens. Mange av våre forfedre ofret seg selv i kamp for at deres etterkommere - deres eget folk - skulle kunne leve i frihet, og dyrke sine egne veier sammen med sin egen type.

 

Jeg tror rett og slett at europeisk sivilisasjon og de europeiske folkene har best av å bevare disse grensene.

Det at vi i det hele tatt kan akseptere en utvikling som teoretisk sett kan komme til å føre til at VÅR EGEN TYPE blir en minoritet i de landene som forfedre kjempet og døde for, er et høyforræderi.

 

Det er noe jeg aldri kommer til å kunne støtte med samvittigheten i behold.

Endret av Wyrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting som på sikt vil bli ødelagt om ikke-europid masseinnvandring fortsetter til Europa, er naturligvis det estetiske.

Den hvite rasens estetikk er ikke bare hudfarge, men selve ansiktsstrukturene våre generelt er mye vakrere enn det både de fleste negroide, mongoloide og midt-østen-folks er. Bare dette alene er etter min mening noe som er verdt å verge om, da det er en del av vår særart som har blitt utviklet etter titusenvis av år adskilt fra de andre rasene.

 

Dette er vel et spørsmål om smak da ^^

 

Jeg for min del (og jeg håper du er enig) er like opptatt av å bevare det naturlige mangfoldet på jorden, som da betyr at alle er like mye verd.

 

En tiger er like mye verd som en løve, en pungrotte er like mye verd som en kengeru osv.. Vi bør bevare alt sammen og opphøye det unike mennesket som en viktig ting. Vi er forskjellig, med forskjellige egenskaper og evner, og dette burde opphøyes og verdsettes..

 

EDIT: det som kanskje kan gi et folk høyere verdi er til eksempel at de er utrydningstruet osv..

 

EDIT 2 : alt det andre er jeg dog veldig enig i :D

Endret av αкαѕнα
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er vel et spørsmål om smak da ^^

 

Jeg for min del (og jeg håper du er enig) er like opptatt av å bevare det naturlige mangfoldet på jorden, som da betyr at alle er like mye verd.

 

En tiger er like mye verd som en løve, en pungrotte er like mye verd som en kengeru osv.. Vi bør bevare alt sammen og opphøye det unike mennesket som en viktig ting. Vi er forskjellig, med forskjellige egenskaper og evner, og dette burde opphøyes og verdsettes..

 

EDIT: det som kanskje kan gi et folk høyere verdi er til eksempel at de er utrydningstruet osv..

 

Jada, enig med deg der Akasha. Naturligvis håper jeg at de fleste andre europeere også foretrekker europeere estetisk sett, siden det bare er denne preferansen som vil kunne bevare vår særart.

Men jeg er ingen sjåvinist, og håper at også andre folkeslag føler det på samme måten som jeg selv. :)

Som jeg har nevnt tidligere sympatiserer jeg en del med etnopluralisme, en filosofi som anerkjenner alle distinkte folkeslags rett til selvbestemmelse og landområder hvor de kan videreføre sine respektive kulturer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Arbeidskraft

2. Vi får lov til å være med i FN

3. Det faktum at vi tillater at folk flytter hit gjør at vi kan flytte til andre land. Hvis vi stenger grensene må vi forvente at mange nordmenn blir utestengt fra andre deler av verden.

4. Mange innvandrere sender penger hjem til andre land, som gjør at folk får det bedre der uten at det går ut over vårt statsbudsjett.

5. Goodwill internasjonalt. Norge blir sett på som veldig liberalt, noe som gjør at vi blir sett på som liberale, som gjør at vi blir godt mottatt de fleste steder :)

6. Kulturutveksling. Jeg elsker indisk mat :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

1. Arbeidskraft

2. Vi får lov til å være med i FN

3. Det faktum at vi tillater at folk flytter hit gjør at vi kan flytte til andre land. Hvis vi stenger grensene må vi forvente at mange nordmenn blir utestengt fra andre deler av verden.

4. Mange innvandrere sender penger hjem til andre land, som gjør at folk får det bedre der uten at det går ut over vårt statsbudsjett.

5. Goodwill internasjonalt. Norge blir sett på som veldig liberalt, noe som gjør at vi blir sett på som liberale, som gjør at vi blir godt mottatt de fleste steder :)

6. Kulturutveksling. Jeg elsker indisk mat :)

 

Jeg vet det kanskje ikke er lett å spytte ut noe klokt sånn på sparket, men hallo.. ikke noe av dette er jo et argument..

 

  1. Arbeidskraft
    - Arbeidsinnvandring har ikke jeg noe i mot. Flott om vi kan låne kompetent arbeidskraft fra andre uansett hvor den kommer fra.
  2. Vi får lov til å være med i FN
    - Hvis FN mener at det er et krav at vi skal utslette oss selv for å være med så kan FN ryke og reise.
  3. Det faktum at vi tillater at folk flytter hit gjør at vi kan flytte til andre land. Hvis vi stenger grensene må vi forvente at mange nordmenn blir utestengt fra andre deler av verden.
    Er en liten pris å betale
  4. Mange innvandrere sender penger hjem til andre land, som gjør at folk får det bedre der uten at det går ut over vårt statsbudsjett.
    Kan umulig være bra for landet at penger sendes ut av landet i stedet for at dette går til norsk velferd.
  5. Goodwill internasjonalt. Norge blir sett på som veldig liberalt, noe som gjør at vi blir sett på som liberale, som gjør at vi blir godt mottatt de fleste steder :)
    So what... hallo....
  6. Kulturutveksling. Jeg elsker indisk mat :)
    Det kan du nyte uavhengig om landet er fullt av indere..

 

Var ikke ett eneste argument for hva denne politikken gir oss av positive ting spør du meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gitt at du er enig i at det ikke finnes belegg for påstanden om at eventuelle psykologiske/atferdsmessige/"moralske" forskjeller mellom ulike folkegrupper er genetisk betinget, snakker vi ikke nå bare om ulike fargenyanser og benstruktur?

 

Kommer litt ann på hvilke raser/folkegrupper du sammenligner.

F.eks. er det dokumentert at det er en betydelig I.Q.-forskjell mellom europeisk-ættede og sub-sahariske afrikanere. Mange skylder utelukkende på miljøet til hvert enkelt individ (det er uansett miljø kombinert med seksuell seleksjon som former en rase til å begynne med), men jeg tror det er et resultat av folkenes utvikling over lang tid. Til å begynne med, forlot aldri Sub-sahariske afrikanere det kontinentet og det miljøet hvor de først oppstod, mens de som forlot Afrika (ifølge Out of Africa-teorien), gikk igjennom istider og hardere, kaldere miljøer. I slike forhold holder det ikke å kun jakte litt nede på den varme savannen og formere seg så hurtig som mulig - det krever sterkt samarbeid, langsiktig tenkning, rask tilpasningsdyktighet til nye klima og nye omgivelser, survival of the fittest til en enda større grad.

Om det kun handler om lite "utdanning" f.eks., hvorfor scorer da amer-indianske stammemedlemmer høyere på I.Q-tester enn sub-sahariske afrikanere generelt?

kan forøvrig nevne at gjennomsnitts-I.Q.'en til øst-asiater er litt høyere enn den europoide. Dette gjenspeiles jo forsåvidt i de nevneverdige japanske og kinesiske høykulturene i gammel tid.

 

Husk at de menneskelige hovedrasene har utviklet seg adskilt blant sine egne under titusenvis av år.

Dette er ingen bagatell.

 

Visse psykologiske forskjeller eksisterer nok mellom rasene, men her kan man jo alltids forsøke å skylde på kultur og tradisjon isteden. Selv vil jeg tro at disse to tingene ofte er tett sammenvevd og ikke alltid like lett å skille fra hverandre.

 

En ting som på sikt vil bli ødelagt om ikke-europid masseinnvandring fortsetter til Europa, er naturligvis det estetiske.

Den hvite rasens estetikk er ikke bare hudfarge, men selve ansiktsstrukturene våre generelt er mye vakrere enn det både de fleste negroide, mongoloide og midt-østen-folks er. Bare dette alene er etter min mening noe som er verdt å verge om, da det er en del av vår særart som har blitt utviklet etter titusenvis av år adskilt fra de andre rasene.

 

Så er det naturligvis identiteten. De europeiske folks identitet, som er formet etter tusenvis av år med blod, svette og tårer ofret for vår eksistens. Mange av våre forfedre ofret seg selv i kamp for at deres etterkommere - deres eget folk - skulle kunne leve i frihet, og dyrke sine egne veier sammen med sin egen type.

 

Jeg tror rett og slett at europeisk sivilisasjon og de europeiske folkene har best av å bevare disse grensene.

Det at vi i det hele tatt kan akseptere en utvikling som teoretisk sett kan komme til å føre til at VÅR EGEN TYPE blir en minoritet i de landene som forfedre kjempet og døde for, er et høyforræderi.

 

Det er noe jeg aldri kommer til å kunne støtte med samvittigheten i behold.

 

Jeg skal ikke påstå at IQ ikke er arvelig, det ville vært løgn. Disse eksemplene du nevner vil jeg likevel gjerne at du oppgir kilder for. Min erfaring er at forskning basert på IQ-tester har en tendens til å være slett arbeid, og det kombinert med IQ-testers svakheter betyr ofte merkelige resultater. Jeg sier ikke at det du sier er feil, men jeg vil gjerne sette meg mer inn i saken før jeg kommenterer videre.

 

La oss likevel anta at det eksisterer utbredte forskjeller i IQ mellom ulike folkegrupper, og at det er rimelig å anta at en av årsakene er genetikk. Gitt at forskjellene ikke er ekstreme, er det virkelig et problem? La oss si at vi kan fastslå at genetikk gjør at en gjennomsnittelig iraner har 5 IQ-poeng mindre enn en gjennomsnittelig nordmann. Hva så? Hvis forskjellene viser seg å være ekstreme, vil det ikke holde å stenge dørene for de individene som ikke har høy nok IQ til å tilfredsstille våre eventuelle krav?

 

Angående genetiske forskjeller mellom ulike folkegrupper/raser er ikke min mening at de definitivt ikke eksisterer. Jeg mener det ikke er påvist, og at grunnlaget for å påstå at de eksistere er tynt. Hvor lenge ulike grupper har vært adskilt fra hverandre vet jeg ikke så mye om, men selv om det er snakk om titusener av år er det ikke gitt at store forskjeller vil oppstå, da tid ikke er nok. Personlig er mitt standpunkt at så lenge genetiske forskjeller ikke har dramatisk innvirkning på atferd så er det i det store og hele irrelevant for mannen i gata.

 

Jeg er faktisk enig i at hvite er mer attraktive enn negroide, asiater og arabere, men dette er selvfølgelig bare min subjektive preferanse. Jeg er også svak for latinamrikanere, mens såkalt "yellow fever" er ganske utbredt. Hvem jeg synes er mest attraktiv er dog ikke noe jeg synes bør brukes som mal for hvem som skal få oppholde seg hvor. Da hadde Norge, hvis jeg hadde kontrollen, for det første bare bestått av kvinner.

 

Det er ingen som tvinger deg eller andre å formere seg med noen utenfor den gruppen du anser deg selv som medlem av. Du står altså fritt til å videreføre genene dine med akkurat den du vil (så lenge motparten samtykker, så klart), og det synes jeg alle andre skal få lov til også.

 

Hva våre forfedre tenkte på slagmarken har du med all respekt å melde ingen anelse om. Hvis jeg også skal spekulere vil jeg anta at hovedfokuset var på overlevelse.

 

La oss ta Norge som eksempel, hvem er det vi har kriget mot? Dansker, svensker, briter, tyskere. Jeg tror neppe bevaring av den hvite rase var sentrum av konflikten.

 

At hvite vil bli en minoritet i Norge, eller at etniske europeere vil bli en minoritet i Europa, har jeg ingen som helst tro på. Jeg kan si meg enig i at asylpolitikken til Norge har stort forbedringspotensiale, og at flere bør kastes ut, men jeg har aldri sett noe overbevisende statistikk som tilsier at vi vil bli en minoritet i eget land (så kan man igjen diskutere hvorfor det eventuelt ville vært et problem, men da det ikke er realistisk gidder jeg ikke det).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Arbeidskraft

 

For det første: arbeidskraft kan vi få fra den europeiske unionen om nødvendig. For det andre: jeg tror ikke noe på at etniske nordmenn ikke er istand til å utføre det meste av arbeidet i landet sjøl.

 

2. Vi får lov til å være med i FN

 

For en flott ting å få lov til, da. Hva med å melde oss ut? :)

 

3. Det faktum at vi tillater at folk flytter hit gjør at vi kan flytte til andre land. Hvis vi stenger grensene må vi forvente at mange nordmenn blir utestengt fra andre deler av verden.

 

Så grusomt å måtte bo i Norge... :hmm: Man kan jo fortsatt reise og besøke andre kulturer, vet du.

 

4. Mange innvandrere sender penger hjem til andre land, som gjør at folk får det bedre der uten at det går ut over vårt statsbudsjett.

 

Likevel hadde det vært bedre om de jobbet med å ordne den helhetlige situasjonen boende i sitt eget hjemland. Hvor mye fra eller til gjør egentlig disse pengene du nevner?

 

5. Goodwill internasjonalt. Norge blir sett på som veldig liberalt, noe som gjør at vi blir sett på som liberale, som gjør at vi blir godt mottatt de fleste steder :)

 

På en måte kan dette være et pluss, men kan ikke se at det ville vært så ekstremt katastrofalt for vår stilling i verden om vi stoppet for videre ikke-europeisk innvandring...

 

6. Kulturutveksling. Jeg elsker indisk mat :)

 

Kjøp deg en indisk kokebok, da vel! Etter litt øving kan du til og med starte din egne indiske restaurant om du gidder. :thumbup:

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

1. Arbeidskraft

2. Vi får lov til å være med i FN

3. Det faktum at vi tillater at folk flytter hit gjør at vi kan flytte til andre land. Hvis vi stenger grensene må vi forvente at mange nordmenn blir utestengt fra andre deler av verden.

4. Mange innvandrere sender penger hjem til andre land, som gjør at folk får det bedre der uten at det går ut over vårt statsbudsjett.

5. Goodwill internasjonalt. Norge blir sett på som veldig liberalt, noe som gjør at vi blir sett på som liberale, som gjør at vi blir godt mottatt de fleste steder :)

6. Kulturutveksling. Jeg elsker indisk mat :)

 

Jeg vet det kanskje ikke er lett å spytte ut noe klokt sånn på sparket, men hallo.. ikke noe av dette er jo et argument..

 

  1. Arbeidskraft
    - Arbeidsinnvandring har ikke jeg noe i mot. Flott om vi kan låne kompetent arbeidskraft fra andre uansett hvor den kommer fra.
  2. Vi får lov til å være med i FN
    - Hvis FN mener at det er et krav at vi skal utslette oss selv for å være med så kan FN ryke og reise.
  3. Det faktum at vi tillater at folk flytter hit gjør at vi kan flytte til andre land. Hvis vi stenger grensene må vi forvente at mange nordmenn blir utestengt fra andre deler av verden.
    Er en liten pris å betale
  4. Mange innvandrere sender penger hjem til andre land, som gjør at folk får det bedre der uten at det går ut over vårt statsbudsjett.
    Kan umulig være bra for landet at penger sendes ut av landet i stedet for at dette går til norsk velferd.
  5. Goodwill internasjonalt. Norge blir sett på som veldig liberalt, noe som gjør at vi blir sett på som liberale, som gjør at vi blir godt mottatt de fleste steder :)
    So what... hallo....
  6. Kulturutveksling. Jeg elsker indisk mat :)
    Det kan du nyte uavhengig om landet er fullt av indere..

 

Var ikke ett eneste argument for hva denne politikken gir oss av positive ting spør du meg.

1: Flott, da er vi enige.

2: FN har som krav til alle I-land at de skal ta mot asylsøkere. Hvis du virkelig mener at vi klarer oss fint uten FN, så foreslår jeg at du tar en titt på alternativet: http://en.wikipedia.org/wiki/Member_states_of_the_United_Nations#Suspension.2C_expulsion.2C_and_withdrawal_of_members

3: Det er en ENORM pris å betale. Hvordan tror du Telenor, Statoil og andre norske selskaper skal drive forretning i utlandet? Hvordan tror du at norske råvarekjøpere skal få importert varer? Hvordan tror du Norge hadde klart seg uten internasjonal økonomi? Ta en titt på Nord Korea!

4: Du har åpenbart ingen peiling på makroøkonomi. Alternativet er ikke "norsk velferd" men at de bruker pengene her i landet. Det er bedre på kort sikt for Norge, ja, men hvis andre lands økonomi ikke OGSÅ går bra, har vi ingen å handle med, og en lukket nasjonaløkonomi er en dårlig økonomi. Se 3.

5: "So what" sier meg at du aldri har vært utenfor Norge, noe jeg ikke er forbauset over. De aller fleste rasister har ingen kontakt med utlendinger.

6: Nei, det hadde jeg ikke kunnet. Hvis ingen nordmenn kunne dra til India fordi de ikke liker oss, og ingen indere kunne dra til Norge fordi de ikke liker oss hadde vi aldri visst om denne maten.

Lenke til kommentar

At hvite vil bli en minoritet i Norge, eller at etniske europeere vil bli en minoritet i Europa, har jeg ingen som helst tro på. Jeg kan si meg enig i at asylpolitikken til Norge har stort forbedringspotensiale, og at flere bør kastes ut, men jeg har aldri sett noe overbevisende statistikk som tilsier at vi vil bli en minoritet i eget land (så kan man igjen diskutere hvorfor det eventuelt ville vært et problem, men da det ikke er realistisk gidder jeg ikke det).

 

Du er sykt naiv altså...

 

Det er masse tegn på hva som er i ferd med å skje...

 

Et kjapt google søk så fant jeg denne

 

Norskspråklige elever kan være i mindretall i Oslo-skolen i 2021, om utviklingen fortsetter.

 

Ved hele 58 grunnskoler i Oslo er norskspråklige elever kommet i et mindretall, viser helt ferske tall fra Utdanningsetaten i Oslo, som VG har fått tilgang til.

kilde:

vg.no

 

Det er jo barna som er de fremtidige borgerne, så om en da skal legge denne artikkelen til grunn så vil etniske nordmenn kunne være i mindretall allerede i 2050 eller lenge før.

 

Skremmende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Arbeidskraft

 

For det første: arbeidskraft kan vi få fra den europeiske unionen om nødvendig. For det andre: jeg tror ikke noe på at etniske nordmenn ikke er istand til å utføre det meste av arbeidet i landet sjøl.

 

2. Vi får lov til å være med i FN

 

For en flott ting å få lov til, da. Hva med å melde oss ut? :)

 

3. Det faktum at vi tillater at folk flytter hit gjør at vi kan flytte til andre land. Hvis vi stenger grensene må vi forvente at mange nordmenn blir utestengt fra andre deler av verden.

 

Så grusomt å måtte bo i Norge... :hmm: Man kan jo fortsatt reise og besøke andre kulturer, vet du.

 

4. Mange innvandrere sender penger hjem til andre land, som gjør at folk får det bedre der uten at det går ut over vårt statsbudsjett.

 

Likevel hadde det vært bedre om de jobbet med å ordne den helhetlige situasjonen boende i sitt eget hjemland. Hvor mye fra eller til gjør egentlig disse pengene du nevner?

 

5. Goodwill internasjonalt. Norge blir sett på som veldig liberalt, noe som gjør at vi blir sett på som liberale, som gjør at vi blir godt mottatt de fleste steder :)

 

På en måte kan dette være et pluss, men kan ikke se at det ville vært så ekstremt katastrofalt for vår stilling i verden om vi stoppet for videre ikke-europeisk innvandring...

 

6. Kulturutveksling. Jeg elsker indisk mat :)

 

Kjøp deg en indisk kokebok, da vel! Etter litt øving kan du til og med starte din egne indiske restaurant om du gidder. :thumbup:

 

1: Hva jobber du med?

2: Se forrige post

3: Nei, det er faktisk svært få land som tillater turisme uten visum. EU tillater det ikke, det samme med USA, for ikke å glemme Kina og India.

4: Pengene har LANGT mer å si for mottageren enn for avsenderen. Vi har en svært stor kjøpekraft.

5: Det er vanskelig å diskutere, vi vet jo ikke hva som hadde skjedd, men jeg liker å si at jeg er fra Norge når jeg er på ferie, og jeg liker at jeg alltid får et stort smil og en morsom historie om forrige gang de hadde nordmenn på besøk og hvor hyggelige de var.

6: Jeg er en kløne på kjøkkenet :( Jeg har bestemt meg for å kjøpe riskoker, kanskje det hjelper :)

Lenke til kommentar

Det finnes ingen statisk europeisk kultur. All kultur utvikler seg over tid, og det har alltid innebåret innflytning av folk fra andre områder, handel med andre områder, nye tankeganger og religioner fra andre områder osv.

Om det ikke hadde kommet innvandrere til Europa hadde vi ikke hatt NOE av det kulturen vår består av i dag. Vitenskapen vår er fra Islam, den største religionen vår er fra Judea, tallsystemet vårt er fra India (utviklet av en araber), teknologien vår er i hovedsak utviklet av amerikanere, og maten vår er fra all over the place.

 

Hva i alle dager er det så dere vil bevare?

 

For det første: vitenskapen vår kommer fra Hellas - ikke Islam.

Islam oppstod ikke før rundt år 600. Det hadde ikke eksistert en

Islamsk "sivilisasjon" uten Hellas.

 

Tallsystemet kom via arabere men var utviklet av en Hindu.

Hindu er ikke det samme som araber.

Arabere hadde faktisk indiske slaver opp til 1800 tallet.

 

Europa er helt unikt fordi det består av et mangfold av kulturer.

Det er på mange måter ikke EN felles identitet da hver stats identitet

står sterkere enn den kollektive europeiske identiteten, men flere land innehar

mer eller mindre like kulturer. Felles er at alle innehar vestlige verdier.

En annen ting er at Europa har vært den hvite manns kontinent.

Det har også vært kulturens høyborg da de fleste europeiske land har hatt sin unike storhetstid

og bidratt til å gjøre europeisk kultur mange-fasettert.

 

Jeg mener at VÅR kultur er tusen ganger BEDRE enn ALLE andre fordi det største vesten klarte å skape

var demokrati. (Bare ordet som eksisterer pr idag dessverre)

Hvis man ser på f eks Afrika og midtøsten. Hva skal VI lære av disse kulturene?

Kjønnslemlestelse av barn? Steining av kvinner? Halshogging?

De er rett og slett tilbakestående og primitive på alle måter i forhold til hvor langt vi har kommet.

Og nå spør du HVA vi ønsker å bevare???!!! Er du virkelig så selvhatende at du ikke klarer

å se det opplagte?

 

Bilde av avkappede hoder lagt i spoiler

 

 

iran_beheadings_atlas_1.jpg

 

 

Vi skal beholde vår(e) kultur(er), vår historie, vårt styresett og våre verdier.

De er unike og finnes ikke i Mogadishu eller Peshawar...

Endret av Rampage
Bilde av avkappede hoder lagt i spoiler
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...