Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Nope, mesteparten av innvandrere til Norge er fra Sverige.

Hvis du går landsbasis, så er dem største gruppen fra Polen, ikke Sverige.

 

Men iforholdtil de gruppene som har en annen kultur og ser annerledes ut, så er det midtøsten som kommer først, ikke Afrika.

 

1. Pakistan

2. Irak

3. Somalia

4. Iran

5. Bosnia and Herzegovina

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, Polen over de siste to årene, Sverige over de siste... 200 årene :)

Og du sa ingenting om "har en annen kultur og ser annerledes ut".

 

Men du har helt rett, når det gjelder innvandrere fra Pakistan, kommer de fleste fra Pakistan. Am I helpful, or WHAT!

Og? Hadde vestlandet vært et eget land så hadde den største innvandringen kommet fra vestlandet.

 

Selvfølgelig snakker vi om folk med en annen kultur. Så kan du slutte å være en kverulant og forstå at når vi snakker om innvandringsproblemer så prater vi ikke om vestlig innvandring.

 

BTW: Du tok forsatt feil, selv om de fleste innvandre var fra Sverige i 2005.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke min erfaring verken i virkeligheten og på forumet. Når jeg støtet på noen av de som "rømte" vekk fra innvandrerskoler, så var det mange av dem med svært rasistiske holdninger. Det er faktisk statistisk grunnlag til å vise det motsatt. Selv om Sverigedemokratene er ikke et rasistisk parti, så stemmer rasister på dem. Persborg er en bydel i Rosengård med 72% innvandre. For å finne ut hva innvandre i den bydelen stemmer på så skjekket jeg Herregården (96% innvandre) og der stemte 0.7% på SD, så jeg trekker bare fra 0.2% fra Persborg.

 

Blandt de resterende 28%-ene så stemte 8.0% på SD. Det betyr at ca 30% av den svenske befolkningen i Persborg kommune stemte på SD. Og dette er den første kommunen jeg plukket ut.

Jeg mener å huske at SSB slapp noe statistikk som viste at de mest innvandringsfiendtlige var de som ikke kjente innvandrere, og at det statistisk sett var en omvendt proporsjonal sammenheng mellom hvor mange innvandrere man kjente og hvor skeptisk man var til dem.

 

:)

 

Noen av dem var sikkert det, men jeg kan tenke meg at rasismen lignet mer på den type rasisme du ser blandt eldre. De kommer ikke fra dårlige erfaring, men på grunn av ignoranse og nasjonalisme.

 

De unge som er på østkanten kommer ikke fra ignoranse og nasjonalisme. Ikke ignoranse, fordi de har allerede hatt en del erfaring med innvandre. Og de er ikke de mest nasjonalistiske folkene jeg har møtt.

 

http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0803/index.html

http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0809/index.html

http://www.malmo.se/download/18.41e3f8771203894659480006125/192.Persborg.pdf

http://www.malmo.se/download/18.41e3f8771203894659480006124/190.Herrg%C3%A5rden.pdf

Det kan man gjerne si, men det endrer ikke på at rasehat var meget virkelig i Norge i denne perioden, blant de grupperingene som stakk seg sterkest ut.

Lenke til kommentar

Vestlandet er ikke et eget land. DET er å kverulere.

 

Jeg liker ikke rasister, og jeg får stor glede av å peke på de feilene de gjør på nettfora. Saksøk meg.

 

Are you trolling?

Pffft! Hva med dine egne feil? Du er jo bare et troll! :devil:

Lenke til kommentar

Vestlandet er ikke et eget land. DET er å kverulere.

 

Jeg liker ikke rasister, og jeg får stor glede av å peke på de feilene de gjør på nettfora. Saksøk meg.

Virkelig jeg er en rasist?

1. Så rasister bor i et område med flertall ikke-hvite og synes det er fint.

2. Så rasister har langt flere ikke-hvite venner, i Norge har jeg ingen hvite venner.

 

Du er den type mennesker som prøver å ødelegge Norge og har allerede ødelegt Sverige. Mennesker som setter likhetstegn mellom å ønske å begrense innvandringen med rasisme. Mennesker som øsnker svensk sensur i Norge.

 

BTW: Hva er du ønsker å få frem? Ok, hvis vi skal være pirkete så burde jeg skrevet ikke-vestlige istedenfor innvandre selv om konteksten var klar. Forandrer det noe som helst?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at SSB slapp noe statistikk som viste at de mest innvandringsfiendtlige var de som ikke kjente innvandrere, og at det statistisk sett var en omvendt proporsjonal sammenheng mellom hvor mange innvandrere man kjente og hvor skeptisk man var til dem.

 

Ja jeg mener å huske å ha hørt noe liknende ja.

De største rasistene bor i en liten bygd i innlandet...?

Bortsett fra meg da selvfølgelig... :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at SSB slapp noe statistikk som viste at de mest innvandringsfiendtlige var de som ikke kjente innvandrere, og at det statistisk sett var en omvendt proporsjonal sammenheng mellom hvor mange innvandrere man kjente og hvor skeptisk man var til dem.

 

:)

SSB er ikke akkuratt den beste kilden til informasjon. De sier selv at de ikke bare gir ut statistikk, men de vil også overbevise folk om å ha de riktige meningene.

 

SSB spør folk om hvor mange innvandre de kjenner og hva slags holdninger de har. Mange av de som "kjenner" innvandre, kjenner ikke innvandre flest. Det er mange av dem som bor på vestkanten, har kanskje bekjentskap med noen akademikere som er innvandre og ellers lite. Dereter spør de dem spørsmål som "Innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv". Selvfølgelig vil de få bedre resultater i byene, enn de vil få på landsbygda.

 

Derimot svensk statistikk viste at 30% av den svenske befolkningen i Persborg kommune stemte på SD. I almgården stemte 30% av hele befolkningen på SD, altså ca 50% av svenskene. Du må også ta i betraktning at en del av innvandrerhaterene har flyttet ut. Samtidig er min erfaring at de verste rasistene kommer fra innvandrertette områder og de har hatt veldig dårlige erfaringer. Gir ikke det mening? Virkelig hat kommer ikke av seg selv, men fra dårlige erfaringer.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kalt noen rasist. Dere trekker som vanlig slutninger på bakgrunn av mangelfult bevis.

Nei, du bare skrev

Jeg liker ikke rasister, og jeg får stor glede av å peke på de feilene de gjør på nettfora. Saksøk meg.

etter at du hadde "rettet" på meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kalt noen rasist. Dere trekker som vanlig slutninger på bakgrunn av mangelfult bevis.

Nei, du bare skrev

Jeg liker ikke rasister, og jeg får stor glede av å peke på de feilene de gjør på nettfora. Saksøk meg.

etter at du hadde "rettet" på meg.

 

Det stemmer. Det gjorde jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...