Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

For det første har du på ingen måte klart å argumentere for påstandene dine om degenerering. De eneste kildene du har oppgitt som på noen måte ligner seriøs forskning gjelder for barn der foreldrene er i nær familie.

 

I dette tilfellet er faren fra Etiopia, det er ikke moren. Konklusjonen som følger blir da at far og mor ikke er i nær familie, noe som betyr at dine påstander er grunnløse. Du vet heller ingenting om den norske moren eller hennes mans foreldre, besteforeldre osv.

 

For det andre; la oss først overse svakhetene og komplikasjonene ved IQ-studier (hvilken test er brukt, hvordan er ulike grupper valgt ut, krever testen lese- eller mattekunnskaper, er funnene justert etter sosioøkonomiske faktorer, er ulike tredjevariabler identifisert og tatt med i beregning etc. etc. etc.). La oss som sagt regne med at oversikten din over IQ i forskjellige land er korrekt, og at testen holder mål. Hva betyr det på individnivå? Her er hva jeg mener: Ingenting.

 

Det har ingenting å si for denne jenten hva gjennomsnittet er i Etiopia. IQ er arvelig, ja (jeg tror arveligheten er beregnet til ca .50, men jeg er usikker), men arvematerialet hennes kommer ikke fra hele Etiopia. Den ene halvparten kommer fra moren, og den andre fra faren.

 

Det som avgjør denne jentens intelligens er altså morens gener, farens gener og miljøet hun vokser opp i. Ingenting annet.

 

Og til slutt, hvis "degenerert" betyr "ganske pen jente med fullført bachelorgrad og planer om mastergrad" er kanskje ikke fremtiden så svart (hihi) likevel.

 

Edit: Sider du linket til Cubus sier dette:

IQ isn’t something you learn in school. You are born with it, you die with it. You can’t become Einstein or Tesla by studying. Culture and education are irrelevant to IQ.

 

Jeg utfordrer deg til å finne kilder på at dette stemmer. Det vil nok være bortkastet tid, dog, for det stemmer ikke. Det er enten ignoranse eller løgn, for sant er det ikke. Uansett, jeg sier igjen: Kildekritikk.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første har du på ingen måte klart å argumentere for påstandene dine om degenerering. De eneste kildene du har oppgitt som på noen måte ligner seriøs forskning gjelder for barn der foreldrene er i nær familie.

 

I dette tilfellet er faren fra Etiopia, det er ikke Eli Kari. Konklusjonen som følger blir da at far og mor ikke er i nær familie, noe som betyr at dine påstander er grunnløse. Du vet heller ingenting om Eli Karis eller hennes mans foreldre, besteforeldre osv.

 

For det andre; la oss først overse svakhetene og komplikasjonene ved IQ-studier (hvilken test er brukt, hvordan er ulike grupper valgt ut, krever testen lese- eller mattekunnskaper, er funnene justert etter sosioøkonomiske faktorer, er ulike tredjevariabler identifisert og tatt med i beregning etc. etc. etc.). La oss som sagt regne med at oversikten din over IQ i forskjellige land er korrekt, og at testen holder mål. Hva betyr det på individnivå? Her er hva jeg mener: Ingenting.

 

Det har ingenting å si for denne jenten hva gjennomsnittet er i Etiopia. IQ er arvelig, ja (jeg tror arveligheten er beregnet til ca .50, men jeg er usikker), men arvematerialet hennes kommer ikke fra hele Etiopia. Den ene halvparten kommer fra moren, og den andre fra faren.

 

Det som avgjør denne jentens intelligens er altså morens gener, farens gener og miljøet hun vokser opp i. Ingenting annet.

 

Og til slutt, hvis "degenerert" betyr "ganske pen jente med fullført bachelorgrad og planer om mastergrad" er kanskje ikke fremtiden så svart (hihi) likevel.

 

Jo når man mixer med noen som innehar dårligere forutsetninger...

 

Smart å mixe med the inferior...Downgrade your children?

Ja la oss fjerne IQ-studiene også.

Arvematerialet kommer ikke fra HELE Ethiopia? OKI! ( Du forandret innlegget - Etter at det ble sett på som lettere komisk?)

GO - Live In Africa! Try it.

Ærlig talt - ikke noe av hva dere sier har noen substans.

 

Dessuten hvor er kildene dine på dette? Godtar ikke kilden! Statistikk som BEVISER det?

Rapporter som BEVISER påstandene dine?

Endret av Cubus
Lenke til kommentar

 

Jo når man mixer med noen som innehar dårligere forutsetninger...

 

Smart å mixe med the inferior...Downgrade your children?

Ja la oss fjerne IQ-studiene også.

Arvematerialet kommer ikke fra HELE Ethiopia? OKI! ( Du forandret innlegget - Etter at det ble sett på som lettere komisk?)

GO - Live In Africa! Try it.

Ærlig talt - ikke noe av hva dere sier har noen substans.

 

Dessuten hvor er kildene dine på dette? Godtar ikke kilden! Statistikk som BEVISER det?

Rapporter som BEVISER påstandene dine?

 

Nå er det like før du går fra "rasebevisst" til rasist, Cubus. "Mixe med the inferior", "Downgrade your children", "dårligere forutsetninger". Store ord fra noen som ikke har briljert med sine kunnskaper om genetikk. Husk på at du fortsatt snakker om noen med tre års høyere utdanning, og jobb i TV 2. Hun har (foreløpig) utrettet langt mer i livet sitt en det jeg har gjort, for eksempel. Jeg må være degenerert, jeg.

 

Angående at jeg forandret innlegget mitt, så har jeg klart og tydelig sagt fra hva jeg gjorde. Jeg la til den biten hvor kilden din påstår at IQ er 100 % arvelig, alt annet er uforandret. Videre spekulasjoner får du stå for.

 

Hva vil du ha kilder på? Den eneste påstanden jeg har kommet med er at IQ ikke er 100 % arvelig. Kildene mine for den påstanden er hovedsakelig psykologipensum, men jeg har ikke tilgang til bøkene mine på dette tidspunkt, dessverre. Wikipedia nevner studier som gir en arvelighet på alt fra 0.45 til 0.90. En ting er i alle fall sikkert, arveligheten er ikke 100 %. Utfordringen står fortsatt, det er bare å finne en peer-reviewed artikkel som hevder dette.

 

Angående IQ-studier så mener jeg ikke at de er verdiløse og bør "fjernes", jeg påpekte at det er ekstremt vanskelige studier med mange komplikasjoner. Du kan jo ta for deg noen av de jeg nevnte i forrige innlegg og fortelle meg hva du finner ut og hva du synes?

 

Arvematerialet til Desta Marie Beeder kommer ikke fra hele Etiopia, nei. Halvparten kommer fra hennes etiopiske fra, resten fra hennes norske mor. La oss anta, som et eksempel, at faren har en IQ på 100, er du uenig i at gjennomsnittet i Etiopia er irrelevant?

 

Igjen, den eneste påstanden jeg har kommet med er at IQ ikke er 100 % arvelighet. Er du uenig i dette, og vil du i tilfelle ha flere kilder?

 

Det ble et litt rotete innlegg, dette, og det beklager jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jo når man mixer med noen som innehar dårligere forutsetninger...

 

Smart å mixe med the inferior...Downgrade your children?

Ja la oss fjerne IQ-studiene også.

Arvematerialet kommer ikke fra HELE Ethiopia? OKI! ( Du forandret innlegget - Etter at det ble sett på som lettere komisk?)

GO - Live In Africa! Try it.

Ærlig talt - ikke noe av hva dere sier har noen substans.

 

Dessuten hvor er kildene dine på dette? Godtar ikke kilden! Statistikk som BEVISER det?

Rapporter som BEVISER påstandene dine?

 

Nå er det like før du går fra "rasebevisst" til rasist, Cubus. "Mixe med the inferior", "Downgrade your children", "dårligere forutsetninger". Store ord fra noen som ikke har briljert med sine kunnskaper om genetikk. Husk på at du fortsatt snakker om noen med tre års høyere utdanning, og jobb i TV 2. Hun har (foreløpig) utrettet langt mer i livet sitt en det jeg har gjort, for eksempel. Jeg må være degenerert, jeg.

 

Angående at jeg forandret innlegget mitt, så har jeg klart og tydelig sagt fra hva jeg gjorde. Jeg la til den biten hvor kilden din påstår at IQ er 100 % arvelig, alt annet er uforandret. Videre spekulasjoner får du stå for.

 

Hva vil du ha kilder på? Den eneste påstanden jeg har kommet med er at IQ ikke er 100 % arvelig. Kildene mine for den påstanden er hovedsakelig psykologipensum, men jeg har ikke tilgang til bøkene mine på dette tidspunkt, dessverre. Wikipedia nevner studier som gir en arvelighet på alt fra 0.45 til 0.90. En ting er i alle fall sikkert, arveligheten er ikke 100 %. Utfordringen står fortsatt, det er bare å finne en peer-reviewed artikkel som hevder dette.

 

Angående IQ-studier så mener jeg ikke at de er verdiløse og bør "fjernes", jeg påpekte at det er ekstremt vanskelige studier med mange komplikasjoner. Du kan jo ta for deg noen av de jeg nevnte i forrige innlegg og fortelle meg hva du finner ut og hva du synes?

 

Arvematerialet til Desta Marie Beeder kommer ikke fra hele Etiopia, nei. Halvparten kommer fra hennes etiopiske fra, resten fra hennes norske mor. La oss anta, som et eksempel, at faren har en IQ på 100, er du uenig i at gjennomsnittet i Etiopia er irrelevant?

 

Igjen, den eneste påstanden jeg har kommet med er at IQ ikke er 100 % arvelighet. Er du uenig i dette, og vil du i tilfelle ha flere kilder?

 

Det ble et litt rotete innlegg, dette, og det beklager jeg.

 

Du skal aldri beklage noe som helst - DIN overbevisning - DIN tro - DITT valg!

Jeg har noe som er større enn meg: En felles tanke - en visjon om Skandinavia! Thanks to Wyrd, Gutten Fra Eventyret & Nico69!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du foretrekker å preke framfor å diskutere er det helt greit, men det blir for religiøst for meg. Takk for praten, jeg har sagt mitt.

 

Det er mye enklere å være den kritiske.

Jeg kan -som kritiker- bare rynke på nesa av ALT du sier -

uten en forsknings-rapport og en statistikk er ALT du fremhever

mer eller mindre en LØGN!

 

 

 

 

 

Edit: Qwerty-clown

Endret av Cubus
Lenke til kommentar

OK!

La oss ikke glemme hva OP dreide seg om...

En venninne av meg ble lenket fast i en radiator

og mishandlet på det groveste av et dyr*...i timesvis...

(Les: muslimsk mann*)

 

Totalt ødelagt for resten av livet!

Jeg bor i Oslo så jeg har to til...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[Hva var feil med 100% nordmann?

Ingenting.

 

Du viser til en jente som er degenerert og promoterer det.

Nei, hverken du eller jeg har noen som helst indikasjon på at jenta er degenerert. Tvert om, alle individuelle opplysninger vi har om henne tyder på det motsatte. Og vi vet ingenting om hverken moren eller faren som lar oss trekke den konklusjonen heller. Alt vi vet er at faren er fra Etiopia. For alt du vet kan hun være en av de individene som drar gruppen (selv inkludert renrasede norske) oppover.

 

Du projiserer generelle fordommer om rase og etnisitet på individ. Det er ikke "rasebevisst", det er rasistisk.

 

Og det var i grunnen meningen med posten min. Det var derfor jeg skrev "Sånn bare for å komme stereotypene i forkjøpet."

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har en venninne som ble mishandlet jevnlig (også seksuelt) jevnlig av et dyr*

(Les: Psykopatisk kjæreste, hvit sådan)

 

Jobber som en helt for å fikse hverdagen etterpå.

 

Dette er den vanligste formen for overgrep, og skjer hver eneste dag i norske hjem.

 

 

Etter samme logikk bør alle hvite menn kastes ut av landet. De utgjør jo en trussel for kvinner.

 

Etter å ha fulgt med i hele tråden kjøper jeg fremdeles ikke premisset om at overfallsvoldtektene i Oslo rettferdiggjør segregering og utkastelse. At de eneste som ser ut til å kjøpe denne logikken er enten "rasebevisste" eller bare rasister sier kanskje mest om hvilken underliggende ideologi som kreves for å komme til en slik konklusjon.

 

 

@Cubus

Det finnes mer på nettet enn mainstream media og spekulative blogger. Du kommer f.eks. ganske langt med søk på google scholar (selv om mange journaler krever betalt for tilgang til fulle artikler).

Lenke til kommentar

Nei, hverken du eller jeg har noen som helst indikasjon på at jenta er degenerert. Tvert om, alle individuelle opplysninger vi har om henne tyder på det motsatte. Og vi vet ingenting om hverken moren eller faren som lar oss trekke den konklusjonen heller. Alt vi vet er at faren er fra Etiopia. For alt du vet kan hun være en av de individene som drar gruppen (selv inkludert renrasede norske) oppover.

 

Du projiserer generelle fordommer om rase og etnisitet på individ. Det er ikke "rasebevisst", det er rasistisk.

 

Og det var i grunnen meningen med posten min. Det var derfor jeg skrev "Sånn bare for å komme stereotypene i forkjøpet."

 

Geir :)

Personer som Cubus er bare et resultat av feilet innvandringspolitikk. De verste rasistene jeg har møtt kommer fra østkanten. De har ofte hatt veldig dårlige opplevelser med muslimer. Problemet er ikke folk som blir rasister på grunn av dårlige opplevelser. De er bare et produkt av systemet, fylt med hat. Problemet er de som fikk østkanten til å se ut som i dag. De som trodde at man kunne slippe inn hvem som helst til Norge uten noen problemer og ignorerte problemene når de kom.

Lenke til kommentar

Bare? Hadde man ikke rasisme i Norge før 1970?

 

Det må jeg innrømme at jeg ikke var klar over. De historiske kildene jeg har vært borti hinter til en del rasisme av ymse sort så tidlig som på 1700-tallet. Sikkert tidligere. For ikke å snakke om da man skrev grunnloven, og en litt brun periode på 20 og 30-tallet.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg har en venninne som ble mishandlet jevnlig (også seksuelt) jevnlig av et dyr*

(Les: Psykopatisk kjæreste, hvit sådan)

 

Jobber som en helt for å fikse hverdagen etterpå.

 

Dette er den vanligste formen for overgrep, og skjer hver eneste dag i norske hjem.

 

 

Etter samme logikk bør alle hvite menn kastes ut av landet. De utgjør jo en trussel for kvinner.

 

Forestill deg to typer mennesker - type A og type B. Type A begår overgrep. Det gjør også type B. Men type A begår flere overgrep enn type B. Derfor kan det likevel være lurt å kutte ned på antall individer av type A. Matematisk uttrykk som viser tankgangen min:

 

overgrep.jpg

 

Det samme prinsippet kan implementeres i andre sammenhenger også. Alle biler slipper ut litt CO2, men likevel slipper noen biler ut litt mer enn andre. Dersom man vil begrense CO2-utslipp, er det derfor lurt å ha størst andel biler av den typen bil man ser nederst. Logikken kan være vanskelig å forstå i begynnelsen, men man skjønner det etter å ha tenkt seg om en stund :thumbup:

 

storbil.jpg

 

litenbil.jpg

Endret av Magnus_L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare? Hadde man ikke rasisme i Norge før 1970?

 

Det må jeg innrømme at jeg ikke var klar over. De historiske kildene jeg har vært borti hinter til en del rasisme av ymse sort så tidlig som på 1700-tallet. Sikkert tidligere. For ikke å snakke om da man skrev grunnloven, og en litt brun periode på 20 og 30-tallet.

 

:)

Ikke den typen som vi har i dag. Rasisme som de hadde på den tiden var basert på ignoranse og nasjonalisme. Det var folk som ikke hadde kontakt med innvandre som var rasister. Hadde innvandringen fungert, så ville det vært lite rasisme og det ville vært konsentrert rundt de som har lite kontakt med innvandre.

 

Den type rasisme som Cubus viser er basert på hat. Det blir som å kritisere en krigsveteran for å bl sprø etter krigen, når årsaken er de som faktisk gikk til krig.

Lenke til kommentar

Ikke den typen som vi har i dag. Rasisme som de hadde på den tiden var basert på ignoranse og nasjonalisme. Det var folk som ikke hadde kontakt med innvandre som var rasister. Hadde innvandringen fungert, så ville det vært lite rasisme og det ville vært konsentrert rundt de som har lite kontakt med innvandre.

 

Den type rasisme som Cubus viser er basert på hat. Det blir som å kritisere en krigsveteran for å bl sprø etter krigen, når årsaken er de som faktisk gikk til krig.

Det blir ærlig talt ganske merkelig å påstå at det ikke spiller inn elementer av ignoranse og nasjonalisme i dagens rasisme. Ellers har man vel statistisk grunnlag for å si at de som har mest mot innvandrere er de som ikke kjenner en eneste en?

 

Rent bortsett fra det var en del av rasistene på 20 og 30-tallet motivert ganske kraftig av hat.

 

Utover det er parallellen din god, uten at jeg dermed aksepterer premisset.

 

:)

Lenke til kommentar

Det blir ærlig talt ganske merkelig å påstå at det ikke spiller inn elementer av ignoranse og nasjonalisme i dagens rasisme. Ellers har man vel statistisk grunnlag for å si at de som har mest mot innvandrere er de som ikke kjenner en eneste en?

Det er ikke min erfaring verken i virkeligheten og på forumet. Når jeg støtet på noen av de som "rømte" vekk fra innvandrerskoler, så var det mange av dem med svært rasistiske holdninger. Det er faktisk statistisk grunnlag til å vise det motsatt. Selv om Sverigedemokratene er ikke et rasistisk parti, så stemmer rasister på dem. Persborg er en bydel i Rosengård med 72% innvandre. For å finne ut hva innvandre i den bydelen stemmer på så skjekket jeg Herregården (96% innvandre) og der stemte 0.7% på SD, så jeg trekker bare fra 0.2% fra Persborg.

 

Blandt de resterende 28%-ene så stemte 8.0% på SD. Det betyr at ca 30% av den svenske befolkningen i Persborg kommune stemte på SD. Og dette er den første kommunen jeg plukket ut.

 

Rent bortsett fra det var en del av rasistene på 20 og 30-tallet motivert ganske kraftig av hat.

Noen av dem var sikkert det, men jeg kan tenke meg at rasismen lignet mer på den type rasisme du ser blandt eldre. De kommer ikke fra dårlige erfaring, men på grunn av ignoranse og nasjonalisme.

 

De unge som er på østkanten kommer ikke fra ignoranse og nasjonalisme. Ikke ignoranse, fordi de har allerede hatt en del erfaring med innvandre. Og de er ikke de mest nasjonalistiske folkene jeg har møtt.

 

http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0803/index.html

http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/valdistrikt/12/80/0809/index.html

http://www.malmo.se/download/18.41e3f8771203894659480006125/192.Persborg.pdf

http://www.malmo.se/download/18.41e3f8771203894659480006124/190.Herrg%C3%A5rden.pdf

Lenke til kommentar

Nei, hverken du eller jeg har noen som helst indikasjon på at jenta er degenerert. Tvert om, alle individuelle opplysninger vi har om henne tyder på det motsatte. Og vi vet ingenting om hverken moren eller faren som lar oss trekke den konklusjonen heller. Alt vi vet er at faren er fra Etiopia. For alt du vet kan hun være en av de individene som drar gruppen (selv inkludert renrasede norske) oppover.

 

Du projiserer generelle fordommer om rase og etnisitet på individ. Det er ikke "rasebevisst", det er rasistisk.

 

Og det var i grunnen meningen med posten min. Det var derfor jeg skrev "Sånn bare for å komme stereotypene i forkjøpet."

 

Geir :)

Personer som Cubus er bare et resultat av feilet innvandringspolitikk. De verste rasistene jeg har møtt kommer fra østkanten. De har ofte hatt veldig dårlige opplevelser med muslimer. Problemet er ikke folk som blir rasister på grunn av dårlige opplevelser. De er bare et produkt av systemet, fylt med hat. Problemet er de som fikk østkanten til å se ut som i dag. De som trodde at man kunne slippe inn hvem som helst til Norge uten noen problemer og ignorerte problemene når de kom.

 

Jeg syns ikke du skal uttale deg på mine vegne - tror jeg klarer det relativt bra selv.

Jeg anser meg ikke for å være direkte rasist, jeg syns alle raser skal være stolte av hvem de

er og kulturen sin. Men da inkluderer jeg også min egen rase.

Men jeg syns ikke at man skal promotere alle andre kulturer som om de skulle være noe mer verdt

enn vår egen.

 

Jeg er ikke fylt av hat, jeg har en forkjærlighet til mitt eget folk og MITT eget land. Jeg kaller det patriotisk, ikke rasistisk. Bare fordi jeg ikke ønsker at Norge skal ende opp som Islamsk republikk med nordmenn som en minoritet i eget

land er jeg ikke nødvendigvis rasehater. Selv om systemet til tider provoserer meg nesten til å bli det. Poenget er at vi må ha selvstyre også i fremtiden og det betyr at vi være en majoritet i vårt eget land.

 

Problemet er ikke afrikanere/muslimer som kommer til Norge for å få et bedre liv, men systemet som faktisk

slipper de inn og ikke setter NOEN krav til innvandrere. Det er min hovedfiende og det er innvandringspolitikken som etter

min mening må endres. Man kan ikke løpe rundt å slå en neger fordi han er svart - selv om det i enkelte tilfeller er aldri så fristende med tanke på hva enkelte har tillatt seg selv å gjøre...det er systemet som må endres innenifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns ikke du skal uttale deg på mine vegne - tror jeg klarer det relativt bra selv.

Jeg anser meg ikke for å være direkte rasist, jeg syns alle raser skal være stolte av hvem de

er og kulturen sin. Men da inkluderer jeg også min egen rase.

Men jeg syns ikke at man skal promotere alle andre kulturer som om de skulle være noe mer verdt

enn vår egen.

Jaja, du er ikke en rasist. :whistle:

Hva var feil med 100% nordmann? Du viser til en jente [bergenser som er 50% etioper og 50% nordmann] som er degenerert og promoterer det.

 

Jeg er ikke på din side. Jeg er sterkt imot kulturmarxismen, jeg ønsker å føre en politikk som er bærekraftig og ikke bare basert på idealise, men jeg er ikke imot flerkultur. Her jeg bor så er hvite i mindretall og det fungerer fint. Forskjellen er at de har andre krav enn Norge. I Norge må du vise at du er på flukt fra noe, her må du vise at du kan bidra til landet.

 

BTW: Å ta IQ-tester på 15-åringer i Etiopia med null utdannelse er ikke særlig representativt for deres IQ i Norge. Statistikk fra USA viser at afroamerikanere har en IQ på 85. Kompanserer du for deres økonomiske stilling, så er IQ-en deres ihvertfall 90. Samtidig, mesteparten av innvandre til Norge er ikke fra Afrika, men midtøsten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...