Gutten fra eventyret Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 "ok" 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Dette har da ingenting med å være muslim å gjøre .Jo faktisk. Muslimer er overrepresentert for denne typen kriminalitet og det er helt naturlig da deres forbilde Muhammed ifølge islamske kilder drev med ran, utpressing, voldtekt og massedrap. Om dere skal "sette fast" en muslim så spør om vedkommende ser Muhammed som et positivt forbilde og hvilke gode handlinger Muhammed har begått. Nei dette har ingentng med å være muslim å gjøre. Det du viser til er radikale muslimer/ekstremister... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jo faktisk. Muslimer er overrepresentert for denne typen kriminalitet og det er helt naturlig da deres forbilde Muhammed ifølge islamske kilder drev med ran, utpressing, voldtekt og massedrap. Om dere skal "sette fast" en muslim så spør om vedkommende ser Muhammed som et positivt forbilde og hvilke gode handlinger Muhammed har begått. Nei dette har ingentng med å være muslim å gjøre. Det du viser til er radikale muslimer/ekstremister...Så din påstand er at kun radikale muslimer/ekstremister har Muhammed som sitt forbilde? Gjelder det samme også for de kristne og Jesus? 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 "ok" Da tar jeg dette som at du ikke har andre argumenter for din sak enn den ene videoen der. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Han har ikke framsatt argumenter i det hele tatt. En video er ikke et argument. Den inneholder sikkert noen, men de videreformidler han ikke. Om det er evnen eller viljen det står på skal jeg ikke spekulere i her, men at debatten lider under det er helt klart. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Her beskrives fremtiden til Norge og Europa av Princeton professor og historiker Bernhard Lewis However, if one looks at Western-Europe as a whole Norway is probably among the countries where the flame of freedom will at least continue to flicker after the darkness of Islamic terror has descended over most of the rest of the continent. The number of muslims in Norway is still small, both in absolute numbers and in terms of percentage, compared to nearly all other countries in Western Europe. Similar predictions for them will spell doom at an even earlier date. This might actually provide Norway with an extension of its life as a nation. The “ousting”-effect described above has already begin to cross the borders in Europe. As hell breaks loose in earnest in Central European countries we may expect non-muslim refugees in Norway from countries like Germany, The Netherlands, Belgium and France, and of course from Sweden who is much worse off than we are. This influx of non-muslims may well make Norway civilization’s last stand in Western Europe, but this “Alamo of The North” is doomed to fall eventually as well. With the muslim nuclear superpower of Eurabia to our south it will be a walkover in the end. When the French and British nuclear weapons no longer carries the Tricolor and the Union Jack, but The Crescent Moon, not even the descendants of The Vikings stand a chance. So in the end the Norwegian counterpart of Notre Dame in Paris, St Olav¨s Church (or Nidarosdomen) in Trondheim may remain without minarets for some more years than its French counterpart, but in the end the churchbells will be replaced by the calls to prayer towards Mecca. The Demographic Bomb – When will Norway become a Muslim Country ? 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Da tar jeg dette som at du ikke har andre argumenter for din sak enn den ene videoen der. Et spørsmål jeg har stilt før, tror jeg: Sekvensen der Barbara Spectre uttaler seg er tydelig klippet sammen av to deler. (Ved ca. 59 sek.) Noen som har sett hva som eventuelt ble sagt i midten? Det virker på meg som om det er der en eventuell begrunnelse måtte være, og da er det et spørsmål om hva og hvorfor... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Her beskrives fremtiden til Norge og Europa av Princeton professor og historiker Bernhard Lewis Nei, det gjør den ikke! Bernhard Lewis refereres i innledningen, men det er ikke han som har skrevet det du siterer. Det har den hvem det når er som står bak "AntiJihad Norway". Som bedriver den kjente øvelsen "velg en prosentsats og anta at den gjelder framover." Problemet er at hvis den kurven skal være reell, må altså den muslimske innvandringen til Norge vokse til absurde 300 000 i året i 2040 og 600 000 i 2050. Det er en grunn til at disse diagrammene alltid slutter rundt der, fordi om de fortsatte til etter 2070 vill innvandringen være 5 millioner(!) muslimer hvert år. Det ville være hele Somalia på 2 år (bortsett fra at de allerede vil være her alle sammen for lenge siden.) Det sier seg egentlig selv at kurven må flate ut, spørsmålet er når. Og om Norge var typisk for Europa (og det sies jo i historien du linker til at det vil være verre i andre land) så betyr det at for hele EU så ville den muslimske innvandringen være 500 millioner i året i 2070. (EU har ca 500 millioner innbyggere.) Det vil si at all verdens muslimer allerede bor i Europa lenge før det tidspunkt. Den eneste grunnen (utenom eventuelle jødiske konspirasjoner) til at de kommer hit i slike tall er at de får det bedre her enn der de kommer fra. Hvis du mener Europa fortsatt er rikt når vi når muslimsk flertall (og dermed doblet befolkning), så vær så god. Men rent logisk henger det ikke på greip. Geir Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Da tar jeg dette som at du ikke har andre argumenter for din sak enn den ene videoen der. Et spørsmål jeg har stilt før, tror jeg: Sekvensen der Barbara Spectre uttaler seg er tydelig klippet sammen av to deler. (Ved ca. 59 sek.) Noen som har sett hva som eventuelt ble sagt i midten? Det virker på meg som om det er der en eventuell begrunnelse måtte være, og da er det et spørsmål om hva og hvorfor... Geir Har ikke klart å finne orginal-videoen heller. Hmm... Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Her beskrives fremtiden til Norge og Europa av Princeton professor og historiker Bernhard Lewis Nei, det gjør den ikke! Bernhard Lewis refereres i innledningen, men det er ikke han som har skrevet det du siterer. Det har den hvem det når er som står bak "AntiJihad Norway". Som bedriver den kjente øvelsen "velg en prosentsats og anta at den gjelder framover." Problemet er at hvis den kurven skal være reell, må altså den muslimske innvandringen til Norge vokse til absurde 300 000 i året i 2040 og 600 000 i 2050. Det er en grunn til at disse diagrammene alltid slutter rundt der, fordi om de fortsatte til etter 2070 vill innvandringen være 5 millioner(!) muslimer hvert år. Det ville være hele Somalia på 2 år (bortsett fra at de allerede vil være her alle sammen for lenge siden.) Det sier seg egentlig selv at kurven må flate ut, spørsmålet er når. Og om Norge var typisk for Europa (og det sies jo i historien du linker til at det vil være verre i andre land) så betyr det at for hele EU så ville den muslimske innvandringen være 500 millioner i året i 2070. (EU har ca 500 millioner innbyggere.) Det vil si at all verdens muslimer allerede bor i Europa lenge før det tidspunkt. Den eneste grunnen (utenom eventuelle jødiske konspirasjoner) til at de kommer hit i slike tall er at de får det bedre her enn der de kommer fra. Hvis du mener Europa fortsatt er rikt når vi når muslimsk flertall (og dermed doblet befolkning), så vær så god. Men rent logisk henger det ikke på greip. Geir Problemet er at muslimer dobler seg for hver generasjon. Iflg Mark Steyn er den europeiske muslimske fødselsraten på 3.5 men vi står mer eller mindre stille på rundt 1.3... Spiller det noen rolle om det skjer i 2050 eller 2090? NEI! Poenget er at det kommer til å skje! Du har vært kritisk til alle kilder, - mer eller mindre alt som er skrevet på denne tråden. Det er på en måte helt greit - du bestemmer selvfølgelig hvilke kilder du skal forholde deg til, men jeg blir bare nødt til å spørre deg hva slags ønsker har DU for Norge i fremtiden? Selv en 12 år gammel skolegutt kan med det blotte øye se at dette går rett i dass mens du bare nekter konsekvent å innse fakta. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Problemet er at muslimer dobler seg for hver generasjon. Iflg Mark Steyn er den europeiske muslimske fødselsraten på 3.5 men vi står mer eller mindre stille på rundt 1.3... Jeg viste og dokumenterte i denne posten hvorfor det ikke er tilfellet. Jo flere av muslimene som blir andre eller senere generasjoner, jo lavere blir fødselsratene. Det er godt dokumentert, og gjør alle spådommer om eksponensiell vekst ugyldige. Spiller det noen rolle om det skjer i 2050 eller 2090? NEI! Poenget er at det kommer til å skje! Jeg hører du sier det. Kanskje du istedet vil fortelle meg hvorfor mitt resonnement er feil? Du har vært kritisk til alle kilder, - mer eller mindre alt som er skrevet på denne tråden.Det er på en måte helt greit - du bestemmer selvfølgelig hvilke kilder du skal forholde deg til, men jeg blir bare nødt til å spørre deg hva slags ønsker har DU for Norge i fremtiden? Et liberalt samfunn, kort og enkelt. Det blir en utfordring med så mange innvandrere som ikke er liberale på den ene siden, og så mange innvandringsmotstandere som ikke er det på den andre. Realistisk spår jeg vel at dere ryker i tottene på hverandre etterhvert, fordi revir er viktigere enn alt for begge sider. Selv en 12 år gammel skolegutt kan med det blotte øye se at dette går rett i dass mens du bare nekter konsekvent å innse fakta. Vel, det er kanskje problemet. Jeg er ikke 12 år. Jeg gikk på skolen den gangen vi lærte matematikk, og det smerter når jeg ser folk selge samme skinnet både to og tre ganger for å få regnestykket til å gå opp. Kanskje betyr det ikke noe for dagens unge om "bevisene" sier 2050 eller 2090, men for meg sier det mye om troverdigheten til disse kildene. Du tar ellers feil, det er ikke "fakta" jeg nekter å innse, det er "sannheten" som du mener å sitte på: "Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it." - Andre Gide Geir 3 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Robertaas:Du vet like godt som meg at det finnes radikale tolkninger av koranen... Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Problemet er at muslimer dobler seg for hver generasjon. Iflg Mark Steyn er den europeiske muslimske fødselsraten på 3.5 men vi står mer eller mindre stille på rundt 1.3... Jeg viste og dokumenterte i denne posten hvorfor det ikke er tilfellet. Jo flere av muslimene som blir andre eller senere generasjoner, jo lavere blir fødselsratene. Det er godt dokumentert, og gjør alle spådommer om eksponensiell vekst ugyldige. Spiller det noen rolle om det skjer i 2050 eller 2090? NEI! Poenget er at det kommer til å skje! Jeg hører du sier det. Kanskje du istedet vil fortelle meg hvorfor mitt resonnement er feil? Du har vært kritisk til alle kilder, - mer eller mindre alt som er skrevet på denne tråden.Det er på en måte helt greit - du bestemmer selvfølgelig hvilke kilder du skal forholde deg til, men jeg blir bare nødt til å spørre deg hva slags ønsker har DU for Norge i fremtiden? Et liberalt samfunn, kort og enkelt. Det blir en utfordring med så mange innvandrere som ikke er liberale på den ene siden, og så mange innvandringsmotstandere som ikke er det på den andre. Realistisk spår jeg vel at dere ryker i tottene på hverandre etterhvert, fordi revir er viktigere enn alt for begge sider. Selv en 12 år gammel skolegutt kan med det blotte øye se at dette går rett i dass mens du bare nekter konsekvent å innse fakta. Vel, det er kanskje problemet. Jeg er ikke 12 år. Jeg gikk på skolen den gangen vi lærte matematikk, og det smerter når jeg ser folk selge samme skinnet både to og tre ganger for å få regnestykket til å gå opp. Kanskje betyr det ikke noe for dagens unge om "bevisene" sier 2050 eller 2090, men for meg sier det mye om troverdigheten til disse kildene. Du tar ellers feil, det er ikke "fakta" jeg nekter å innse, det er "sannheten" som du mener å sitte på: "Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it." - Andre Gide Geir Et liberalt samfunn med muslimer? ROTFL! Snakk om å underminere sine egne utsagn. Lykke til! Her er linken: Cognitive Dissonans 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det er et problem. Men akkurat nå er jeg like bekymret for et liberalt samfunn med rasister (inklusive de som "bare er rasebevisste".) Geir Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det er et problem. Men akkurat nå er jeg like bekymret for et liberalt samfunn med rasister (inklusive de som "bare er rasebevisste".) Geir Pffft! Ja hva har du tenkt til å gjøre med oss - hvor passer VI inn, sammen med de såkalte fredselskende muslimene du forsvarer med hud og hår...Alle som har itty-bitty kunnskap om Islam vet at det er mer enn bare en religion - det er også en politisk agenda og den er fascistisk. VI er ikke problemet - vi er faktisk løsningen uansett hvordan DU ser det. Hvis du ønsker å kalle meg rasist pga at jeg ALDRI kommer til å underkaste meg Islam - so be it... 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Les din egen link: Dissonance is aroused when people are confronted with information that is inconsistent with their beliefs. If the dissonance is not reduced by changing one's belief, the dissonance can result in misperception or rejection or refutation of the information, seeking support from others who share the beliefs, and attempting to persuade others to restore consonance. Jeg har ikke tenkt å gjøre noe med dere. Annet enn å diskutere med dere. Hvorfor skulle jeg det? Eller snarere, hvordan kunne jeg det, fra et liberalt ståsted...? ..., sammen med de såkalte fredselskende muslimene du forsvarer med hud og hår... Hvor har jeg kalt muslimer fredselskende? Og hvordan mener du jeg har forsvart dem? Jeg har riktig nok ikke så mye hår igjen, men det er nok ikke brukt til tvinne buestrenger med... - vi er faktisk løsningen uansett hvordan DU ser det. Det er godt dere vet det selv da, siden vi andre ikke skjønner det. Geir Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 At du ikkje vil underkasta deg islam er både rasjonelt og forståeleg, men eg ser ikkje heilt føre meg at eg liksom med god samvit skal ha heilt lov til å gripa inn i naboane mine sine liv og bestemma at dei skal bu i eit anna land, fordi eg har fått det for meg at min rase har ein automatisk eigedomsrett på Noreg. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) At du ikkje vil underkasta deg islam er både rasjonelt og forståeleg, men eg ser ikkje heilt føre meg at eg liksom med god samvit skal ha heilt lov til å gripa inn i naboane mine sine liv og bestemma at dei skal bu i eit anna land, fordi eg har fått det for meg at min rase har ein automatisk eigedomsrett på Noreg. Flytt til Furuset eller en annen bedriten bydel med en muslimsk majoritet. Kom tilbake til denne tråden og kommenter dine opplevelser... Jeg er 100% norsk og min avstamning går uavbrutt 1000+++ år tilbake i tid. Dette er MITT land, mitt folk, mitt blod - skal jeg GI det bort? Hvorfor? Trykkleif... Endret 1. juni 2011 av Cubus 3 Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Flytt til Furuset eller en annen bedriten bydel med en muslimsk majoritet. Kom tilbake til denne tråden og kommenter dine opplevelser... Eg er ikkje framand for konseptet å vera etnisk minoritet. Eg er oppvaksen på Oslo austkant, og skulen min var "bare" om lag 30% etnisk norsk. Eg har ikkje nemneverdige negative erfaringar frå dette. Eg vil uansett ikkje regjera over innvandrarar som ein totalitær diktator. Det lengste eg trur at eg kan strekkja meg for å vera samd med deg, er at eg ikkje vil at innvandrarar skal regjera over deg heller. 1 Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Flytt til Furuset eller en annen bedriten bydel med en muslimsk majoritet. Kom tilbake til denne tråden og kommenter dine opplevelser... Eg er ikkje framand for konseptet å vera etnisk minoritet. Eg er oppvaksen på Oslo austkant, og skulen min var "bare" om lag 30% etnisk norsk. Eg har ikkje nemneverdige negative erfaringar frå dette. Eg vil uansett ikkje regjera over innvandrarar som ein totalitær diktator. Det lengste eg trur at eg kan strekkja meg for å vera samd med deg, er at eg ikkje vil at innvandrarar skal regjera over deg heller. OK, men med Islam inne i bildet er faktisk denne tankegangen direkte FARLIG! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg