Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Før jeg takker for meg vil jeg bare påpeke at det er langt fra kun sosialister som tenker slik som jeg gjør, jeg er levenes eksempel på det siden jeg i hele mitt lange liv har stemt borgerlig. Uansett, lykke til med prosjektet ditt, det blir du å behøve når du oppdager at dette ikke er forum for deg fordi majoriteten av medlemmer her er oppegående og seriøse debattanter. Billige retoriske triks preget av en hel mengde rasistiske elementer, er det lav interesse for. Jeg i hvert fall har ikke tid til useriøs debatt.

Jeg forstår ikke hvorfor du prøver å presentere deg selv som høyrevridd. Jeg vet ikke om en mening du har som er høyrevridd. Du støtter EU, men det er ikke en høyrevridd mening, siden AP var for EU i den siste EU-avstemningen og er forsatt positiv. I mange land er EU en del av venstresiden. Du stemmer på venstre, men det er fordi du ønsker venstres asylpolitikk. På hvilken måte er du høyrevridd?

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ statsviter:

 

Alle overfallsvoldtekter i Norge er rapportert begått av ikke-Europeiske innvandrere.

 

Ja, nordmenn begår også forbrytelser, men man kan ikke gjemme under bordet at fremmedetniske innvandrere er ekstremt overrepresentert.

Sært. For noen år ble en venninne voldtatt av en etnisk norsk mann. Og ja, det var overfallsvoldtekt, med våpen.

Lenke til kommentar

@ statsviter:

 

Alle overfallsvoldtekter i Norge er rapportert begått av ikke-Europeiske innvandrere.

 

Ja, nordmenn begår også forbrytelser, men man kan ikke gjemme under bordet at fremmedetniske innvandrere er ekstremt overrepresentert.

Sært. For noen år ble en venninne voldtatt av en etnisk norsk mann. Og ja, det var overfallsvoldtekt, med våpen.

Det er fordi hva han skriver er ikke korrekt. Alle overfallsvoldtekter i Oslo var gjort av ikke-europeriske innvandre.

Lenke til kommentar

Men dere snakker om en eksplosiv økning i voldtekter av hvite kvinner. Greit nok at det har vært disse 41 overfallsvoldtektene i Oslo, men jeg vil gjerne se denne økningen dere snakker om...

Jeg snakker ikke om eksplosiv økning i voldtekter av hvite kvinner. Det holder jeg meg for god til. Overfallsvoldtekter er ikke et spesielt stort problem i Norge ennå. I Sverige har det blitt et problem på grunn av innvandringen og det kan skje i Norge også.

 

Men, antall voldteker i Norge har økt.

 

 

1993: 368

1994: 342

1995: 348

1996: 389

1997: 396

1998: 419

1999: 427

2000: 512

2001: 581

2002: 628

2003: 706

2004: 739

2005: 798

2006: 840

2007: 945

2008: 944

2009: 998

2010: 938

 

 

I Sverige har økningen vært langt mer drastisk. Antall rapporterte voldtekter i Sverige ligger rundt 6000. Antall overfallsvoldtekter ligger på rundt 900 og mot barn under 15 år var det 250 overfallsvoldtekter. Antall overfallsvoldtekter mot barn under 15 år har økt med 200% de siste 10 årene, men det diskuteres forsatt ikke i media fordi det er rasistisk. Jeg henviser til Sverige for å vise hva som kommer til å skje med Norge om Norge forsetter dagens innvandringspolitikk. Jeg mener dagens innvandringspolitikk ikke hjelper verdens fattige og truer Norges fremtid.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Før jeg takker for meg vil jeg bare påpeke at det er langt fra kun sosialister som tenker slik som jeg gjør, jeg er levenes eksempel på det siden jeg i hele mitt lange liv har stemt borgerlig. Uansett, lykke til med prosjektet ditt, det blir du å behøve når du oppdager at dette ikke er forum for deg fordi majoriteten av medlemmer her er oppegående og seriøse debattanter. Billige retoriske triks preget av en hel mengde rasistiske elementer, er det lav interesse for. Jeg i hvert fall har ikke tid til useriøs debatt.

Jeg forstår ikke hvorfor du prøver å presentere deg selv som høyrevridd. Jeg vet ikke om en mening du har som er høyrevridd. Du støtter EU, men det er ikke en høyrevridd mening, siden AP var for EU i den siste EU-avstemningen og er forsatt positiv. I mange land er EU en del av venstresiden. Du stemmer på venstre, men det er fordi du ønsker venstres asylpolitikk. På hvilken måte er du høyrevridd?

 

Hvorfor denne avsporingen? Det ligger off topic. Hvis du har slike spørsmål som avviker temaet i tråden, så kan du sende meg en PM i stede, slik at vi slipper å ødelegge tråden.

 

Jeg kan svare på dette denne gangen, men det blir den siste gangen jeg svare off topic. Jeg sa i det forrige innlegget at jeg stemmer borgerlig, noe som Venstre er både historisk, ideologisk og politisk. Venstre er først og fremst et liberalt parti, vi var blant annet det partiet som har gjennomført liberale reformer som parlamentarisme, religionsfrihet, juryordningen, allmenn stemmerett, osv. Den eneste gangen Venstre har støttet en sosialistisk regjering var i en kort periode i 1985. Alle andre ganger har Venstre støttet borgerlige regjeringer, hvor fem av disse, i etterkrigsperioden, Venstre selv har vært en del av. Venstre står for en politikk der individet står fremst, der statlig innblanding skal være minimal, der private foretak går fremfor statlig, der rettsstaten står sentralt, der den private sfæren skal respekteres fra statlige myndigheter, der det stilles krav til individer, et samfunn der det er lov å lykkes, og der demokratisk/liberale verdier skal være en sentral del av styresettet. Alt dette er borgelig politikk, og står i sterk motsetning til sosialismen.

 

Som politisk interessert burde du vite at EU-debatten går på tvers av den tradisjonelle politiske aksen. Du kan ikke ta EU spørsmålet som variabel til å avgjøre hvilken politisk/ideologisk tilhørighet vedkommende har. Godt eksempel på det er partiet du selv stemmer på, nemlig Høyre, som betegnes som borgerlig, men likevel er de større EU tilhengere enn alle andre partier på Stortinget – inkludert Ap. EU spørsmålet er ikke et politisk aktuelt spørsmål for øyeblikket. Jeg støtter mye EU gjør, men er også uenig med mye EU gjør. Blant annet er jeg stor motstander av datalagringsdirektivet fra EU, et forslag som ditt parti støtter. Grunnen til hvorfor jeg ikke kan støtte DLD er fordi det bryter med viktige liberal/borgerlige prinsipper, der i blant retten til den private sfæren, rettsstat, og retten til fri kommunikasjon.

 

Hvis det faktum at man støtter borgerlig politikk ikke kan defineres som høyrevridd (noen velger å definere det som sentrumsorientert) så har du rett at jeg ikke er høyrevridd. Men hvis det å støtte borgerlig er lik høyrevridd, da er jeg høyrevridd fordi jeg støtter Venstres politikk.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Jeg tror du er enig med meg at denne tråden er ganske ødelagt fra før av. Og jeg tror flere enn meg er interesert i hva du mener når du sier du er borgelig. Du har sagt tidligere at du er noe høyrevridd. Jeg lurer på hva slags høyrevridde menigner du har. Du er imot å gjøre det lettere å sparke ansatte selv om dette ville hjelpe for å få innvandre i jobb. Iforholdtil utenriskspolitikk så er politikken din mer venstrevridd enn SV. I tilegg er du for kvotering.

 

Greit nok, du stemmer på et borgelig parti, men du virker ikke særlig høyrevdd.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg tror du er enig med meg at denne tråden er ganske ødelagt fra før av.

 

Det er jeg enig i, men vi trenger ikke ødelegge den enda mer.

 

 

Og jeg tror flere enn meg er interesert i hva du mener når du sier du er borgelig.

 

Det forklarte jeg i mitt forrige innlegg, blant annet ved å fremme disse elementer:

en politikk der individet står fremst, der statlig innblanding skal være minimal, der private foretak går fremfor statlig, der rettsstaten står sentralt, der den private sfæren skal respekteres fra statlige myndigheter, der det stilles krav til individer, et samfunn der det er lov å lykkes, og der demokratisk/liberale verdier skal være en sentral del av styresettet.

 

 

Du har sagt tidligere at du er noe høyrevridd. Jeg lurer på hva slags høyrevridde menigner du har.

 

Jeg henviser til mitt forrige avsnitt, dvs. jeg ønsker en reversering av en alt for stor offentlig sektor (offentlig sektor skaper ikke verdier i dette landet), jeg ønsker mindre byråkrati for private foretak (en fjerning av store mengder av skjemaer, en mer enklere måte å starte private bedrifter, mindre skatter og avgifter for private foretak der i blant mindre arbeidsgiversavgift, osv.), privat vern og beskyttelse fra statlig overgrep overfor individer, mer liberal utenriks politikk der vold ikke skal anvendes for etablering av demokratisk styresett, sivil og økonomisk støtte til demokratiske rørsler og bevegelse i utlandet, liberal skolepolitikk der lærere står i fokus (flere og bedre lærere, etterutdanning av lærere, en lærerutdanning på masternivå, flere ansatte i skolen med annen faglig bakgrunn slik at lærere slipper den administrative papirmølla, sette mer krav til elever, osv.), mindre skatt for lavlønte og heving av toppskatten, osv. Det er for mange for å nevne dem alle, men det er ikke i tvil at alt dette er mer høyrevridd politikk enn sosialistisk – der for øvrig statlig sektor bare skal vokse, der staten påtar seg flere oppgaver, der skatten både på arbeid og private foretak skal heves, der alle skal tjene like mye, der individet er bare en del av en helhet, der det ikke er lov å lykkes, osv. Forskjellen er ganske åpenbar.

 

 

Du er imot å gjøre det lettere å sparke ansatte selv om dette ville hjelpe for å intigrere innvandre. Du er for kvotering.

 

Visse rettigheter og sosialsikkerhet bør man ha, hvis ikke så risikerer man anarkiske forhold – det siste er jeg imot. Dette med å ha mulighet å sparke noen bør balanseres slik at man ikke ender med alt for store rettigheter til arbeidsgiver som igjen kan misbruke rettigheten. Jeg er for en kvotering av utlandsk kraft fordi jeg anser sysselsetting som den beste måte for integrering. Det er ikke så mange innvandrere i dette landet at dette bør være et problem. Integrering er i dette tilfelle viktigere for meg.

 

 

Iforholdtil utenriskspolitikk så er politikken din mer venstrevridd enn SV.

 

Jeg gjentar meg selv: mer liberal utenriks politikk der vold ikke skal anvendes for etablering av demokratisk styresett, samt mer sivil og økonomisk støtte til demokratiske rørsler og bevegelser i utlandet. Jeg er sterk motstander av vold, og et demokrati må vokse fra folket og ikke gjennom en påtvunget prosess som starter ovenfra med militær makt.

 

Kan vi nå droppe dette?

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Jeg skal droppe det, men det er første gang jeg har hørt deg skrive noe som helst høyrevridd. Det hadde ikke gjort noe om du uttalte deg i andre emner enn innvandring og utenrikspolitikk. Er du faktisk høyrevridd så bør du være interesert i å diskutere de høyrevridd meningene dine, ikke bare de venstrevridde.

Lenke til kommentar

Sukk. Isteden for flere personangrep, bare kom med mer støttende fakta. Du overbeviser ikke folk med å si at de tar feil, men å vise de fakta. Mer tall og mer fakta folkens!

Ser man på straffede lovbrudd med ikke-vestlige innvandrere i forhold til nordmenn ser man at per 1000 innbyggere har ikke-vestlige blitt straffet over dobbelt så mange ganger som nordmenn. Når det gjelder voldshandlinger har innvandrerne blitt straffet nesten fire ganger så mye.

http://www.ssb.no/emner/00/02/notat_200466/notat_200466.pdf og bla ned til side 123

Lenke til kommentar

Takk, her har vi litt håndfast dokumentasjon fra SSB.

 

Seksualkriminalitet Per 1 000 innbyggere:

Nordmenn - 0,10

Vestlige innvandrere - 0,08

Ikke-vestlige innvandrere - 0,29

 

Faktisk er ikke-vestlige innvandrere de med flest forbrytere i sin gruppering innenfor alle kriminalitets-kategorier (med unntak av Miljø).

 

Tolk det som dere selv vil.

Lenke til kommentar

Takk, her har vi litt håndfast dokumentasjon fra SSB.

 

Seksualkriminalitet Per 1 000 innbyggere:

Nordmenn - 0,10

Vestlige innvandrere - 0,08

Ikke-vestlige innvandrere - 0,29

 

Faktisk er ikke-vestlige innvandrere de med flest forbrytere i sin gruppering innenfor alle kriminalitets-kategorier (med unntak av Miljø).

 

Tolk det som dere selv vil.

 

Hvis du oensker aa maale "ikke-vestlige innvandre effekten" maa du korrigere for hoeyere arbeidsloesheten, lavere inntekt, utdannelse, hoeyere kriminelle miljoet som ikke-vestlige innvandrer har som en gruppe og sammenligne dem til etniske norske i lignende miljoe. Ellers blander du inn sosiooekonomiske faktorer som har ingenting aa gjoere med kulturelle forskjeller og innvandring generellt. Hoeyere arbeidsloeshet og fattigdom alltid skaper mer kriminalitet.og jeg antar det gjelder ikke bare innvandrer men etnisk norske ogsaa. Oensker du aa maale hva forskjellen er maa du sammenligne grupper hvor forskjellen er bare faktum at noen er ikke vestlige innvandrer og andre ikke.

 

Dette er den beste vitenskapelig metode.

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk, her har vi litt håndfast dokumentasjon fra SSB.

 

Seksualkriminalitet Per 1 000 innbyggere:

Nordmenn - 0,10

Vestlige innvandrere - 0,08

Ikke-vestlige innvandrere - 0,29

 

Faktisk er ikke-vestlige innvandrere de med flest forbrytere i sin gruppering innenfor alle kriminalitets-kategorier (med unntak av Miljø).

 

Tolk det som dere selv vil.

 

Hvis du oensker aa maale "ikke-vestlige innvandre effekten" maa du korrigere for hoeyere arbeidsloesheten, lavere inntekt, utdannelse, hoeyere kriminelle miljoet som ikke-vestlige innvandrer har som en gruppe og sammenligne dem til etniske norske i lignende miljoe. Ellers blander du inn sosiooekonomiske faktorer som har ingenting aa gjoere med kulturelle forskjeller og innvandring generellt. Hoeyere arbeidsloeshet og fattigdom alltid skaper mer kriminalitet.og jeg antar det gjelder ikke bare innvandrer men etnisk norske ogsaa. Oensker du aa maale hva forskjellen er maa du sammenligne grupper hvor forskjellen er bare faktum at noen er ikke vestlige innvandrer og andre ikke.

 

Dette er den beste vitenskapelig metode.

 

Selv om du hadde hatt (helt) rett, så hadde tallene fortsatt vært korrekte, og vi har fortsatt et problem med ikke-vestlige innvandrere og kriminalitet.

 

Hva mener du løsningen er? Enda mer trygdeytelser? Den innvandringen vi har hatt siste 20 årene er ikke bærekraftig.

 

fig1-utvikling.gif

 

Hvert tiende år har antallet ikke-vestlige innvandrere doblet seg. Hvis det ikke skjer et mirakel i integreringen kommer vi til å gå på en kjempesmell.

 

Det hjelper lite å bortforklare de ubehagelige statistikkene, for uansett hva årsaken er, så har vi en "utfordring" som må løses, ikke bortforklares.

 

Edit:

 

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

 

Abid Raja intervjuer tre unge menn om voldtekt.

 

Kan det muligens være en bitteliten kulturell faktor med i bildet og?

Endret av pifler
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste ikke-vestlige som kommer til Norge er uten intelligens og har heller ingen evne til å klare seg selv. De lever på trygd, dvs. mine og dine penger. Late nordmenn som bryr seg mer om fotball og iphone istedet for at landet deres fylles opp av umennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, her har vi litt håndfast dokumentasjon fra SSB.

 

Seksualkriminalitet Per 1 000 innbyggere:

Nordmenn - 0,10

Vestlige innvandrere - 0,08

Ikke-vestlige innvandrere - 0,29

 

Faktisk er ikke-vestlige innvandrere de med flest forbrytere i sin gruppering innenfor alle kriminalitets-kategorier (med unntak av Miljø).

 

Tolk det som dere selv vil.

 

Alle overfallsvoldtekter i Oslo er begått av innvandrere som har en genfeil som gjør at de ikke har empati eller følelser. Folk som kommer til Norge og utøver vold mot nordmenn fortjener ikke å bli kalt menneske. De er beist uten livets rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste ikke-vestlige som kommer til Norge er uten intelligens og har heller ingen evne til å klare seg selv. De lever på trygd, dvs. mine og dine penger. Late nordmenn som bryr seg mer om fotball og iphone istedet for at landet deres fylles opp av umennesker.

"De fleste" er feil å si (med mindre du har noen tall å vise til?). Ja, det finnes innvandrere med lavere IQ enn gjennomsnittet i Norge, men det finnes også innvandrere med høyere IQ enn gjennomsnittet. Uten noen tall, kan du egentlig ikke si hva vi får mest av.

Alle overfallsvoldtekter i Oslo er begått av innvandrere som har en genfeil som gjør at de ikke har empati eller følelser. Folk som kommer til Norge og utøver vold mot nordmenn fortjener ikke å bli kalt menneske. De er beist uten livets rett.

Genfeil? Du må gjerne fortelle mer, for dette høres interessant ut!

Lenke til kommentar

Alle overfallsvoldtekter i Oslo er begått av innvandrere som har en genfeil som gjør at de ikke har empati eller følelser. Folk som kommer til Norge og utøver vold mot nordmenn fortjener ikke å bli kalt menneske. De er beist uten livets rett.

Har du noe dokumentasjon på denne genfeilen?
Lenke til kommentar

Alle overfallsvoldtekter i Oslo er begått av innvandrere som har en genfeil som gjør at de ikke har empati eller følelser. Folk som kommer til Norge og utøver vold mot nordmenn fortjener ikke å bli kalt menneske. De er beist uten livets rett.

Har du noe dokumentasjon på denne genfeilen?

 

http://blisstree.com/feel/maoa-gene-linked-to-violent-behavior/

 

A specific mutation in the monoamine oxidase A (MAOA) gene has been linked to violent behavior. All men belonging to a family in the Netherlands harboring this mutation were arsonists and rapists. And, mice without an MAOA gene have been found to be excessively aggressive. Low-expression of the MAOA gene is linked to violent tendencies.

 

I mine øyne er det en genfeil, men muligens er det da bare en mutasjon som gjør at folk går fra gode, empatiske mennesker til følelsesløse individer med sans for ødeleggelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...