herzeleid Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Vi ser jo veldig klare fellestrekk ved overfallsvoldtekter i Oslo. Når enkelte innvandrergrupper er såppas overrepresentert kan vi med ganske stor sikkerhet si at ett vist antall av disse vil føre til ett antall voldtekter. Det eneste fellestrekket må være at de har skjedd i Oslo. en voldtekt er en voldtekt. Irrelevant hvem som begår den. Vi kan også lukke øynene og si at, "det er ikke sikkert det skjer" men det mener jeg er å gamble med veldig manges liv og fremtid. Viser til det jeg skrev over... Vi vet i dag at ved å ta inn x antall fra disse landene vil vi få ett antall voldtekter, vi vil få en økning i kriminalitet og Nei, det vet vi ikke Siv. Man kan snakke så mye om individet man vil, men man må også se på tendensene Begynner å bli lei av å gjenta meg selv. En voldtekt er en voldtekt. Så lenge man prøver å bortforklare tendensene eller ikke frigir fullstendige tall så gir man også folk ett falskt bilde. Helt riktig. Bra av Yavel å komme med presise tall. Slik det er i dag er innvandringspolitikken hovedgrunnen til at jenter risikerer å bli overfalt og voldtatt på gaten i Oslo. Innvandringspolitikken vil aldri være en grunn til det. Dessuten er det flest etnisk norske som begår voldtekter. Men det som er hovedgunnen, er feilene som begås når man slipper folk inn uten solid bakgrunnssjekk og vurderinger. Dessuten så vet man at jenter gjør hva som helst for å skaffe seg penger. Er ikke uvanlig at jenter knapt blir berørt før de anmelder detsom voldtekt... En voldtekt er en voldtekt ja, men nå vet vi at det er ett vanvittig misforhold med tanke på overfallsvoldtektene og alt tyder på at så godt som alle overfallsvodltekter i Oslo blir begått av innvandrere fra ikkevestlige land. Jeg ser at det er populært å blande kortene igjen og dra inn at flest voldtekter begås av etniske nordmenn, noe som strengt tatt bare skulle mangle med tanke på hvor stor overvekt det er av etnisk norske. Men vi har tall fra tre år der kune ikkevestlige innvandrere står for alle overfallsvoldtektene, ingenting tyder på at det har endret seg de siste to årene. Dette vil altså si at vi vet at hadde vi ikke hatt denne innvandringspolitikken så ville ikke disse voldtektene skjedd. At du skylder på jentene er jo helt vanvittig og ett utrolig svakt argument. Som sagt, vi ser en soleklar tendens og vi vet dermed også konsekvensene av innvandringspolitikken, dog ikke like klart som om man faktisk gikk ut med ett fullstendig regnskap. Du sier at det ikke er en automatikk i dette, neivell, men vi ser alle voldtektene, utgiftene og kriminaliteten som kommer med enkelte innvandrergrupper, da blir det håpløst å lukke øynene og si at det ikke er sikkert at dette gjelder også dem, når alt tyder på nettop dette. Forøvrig unødvendig å kalle meg Siv, av alle ting. Aldri stemt frp og ingen planer om det heller men må nesten være lov å være kritisk til de negative følgene dagens innvandringspolitikk fører med seg uten å stemme frp. 2 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) De som så på brentpunkt i dag fikk med seg at 40% av alle voldtekter er av menn uten Norsk statsborgerskap. Det vil si at 60% av alle voldtekter skjer av menn med Norsk statsborgerskap! Dette er ikke noe nytt. I heftet "voldtekt i Oslo 2007", presenteres de samme tallene. Derimot legges det til at: 72.8% av voldtektsmennene har innvandrerbakgrunn. Man må IKKE forveksle statsborgerskap med at noen er nordmann!!!!!!!!!!!!!! Endret 25. mai 2011 av Ideal 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 må nesten være lov å være kritisk til de negative følgene dagens innvandringspolitikk fører med seg uten å stemme frp. Hvem sier at det er dagens innvandringspolitikk som har skylden? Årsakene kan jo ligge flere tiår, muligens hundrevis av år tilbake i tiden ... Mer relevant: Hva kan vi gjøre i dag for at etniske nordmenn igjen skal dominere overfallsvoldtektsstatistikkene? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Men er jo isåfall ett godt eksempel på triksing med tall. Når man velger å presentere statsborgerskap istedenfor innvandrerbakgrunn får man jo helt andre tall en de som strengt tatt betyr noe for debatten. Veldig snedig. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg lurer på om det er politiske føringer eller noe annet som gjør at det ikke fremkommer etnisitet i statistikkene. Vet vi ikke, eller får vi ikke lov å vite? Geir 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 må nesten være lov å være kritisk til de negative følgene dagens innvandringspolitikk fører med seg uten å stemme frp. Hvem sier at det er dagens innvandringspolitikk som har skylden? Årsakene kan jo ligge flere tiår, muligens hundrevis av år tilbake i tiden ... Mer relevant: Hva kan vi gjøre i dag for at etniske nordmenn igjen skal dominere overfallsvoldtektsstatistikkene? Vi kan starte med å være åpne rundt tallene slik at folk kan gjøre seg opp en mening bassert på fakta. Jeg tror også at veldig mange vil være for en større begrensning i antallet vi tar inn, både på grunn av kriminaliteten og farene det fører med seg men også fordi mange grupper totalt er utgiftsposter som bruker midler man gjerne skulle hatt andre steder. Så må nok mye gjøres med tanke på integrering, både når det gjelder tilbud og krav. Er det noe som tyder på at det er politikken for flere hundre år siden som har ført til disse problemene? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 De som så på brentpunkt i dag fikk med seg at 40% av alle voldtekter er av menn uten Norsk statsborgerskap. Det vil si at 60% av alle voldtekter skjer av menn med Norsk statsborgerskap! Dette er ikke noe nytt. I heftet "voldtekt i Oslo 2007", presenteres de samme tallene. Derimot legges det til at: 72.8% av voldtektsmennene har innvandrerbakgrunn. Det glemte jeg å ta med i beregningen: Er 40/60 fordelingen de snakket om på Brennpunkt bare for Oslo? Jeg regnet med landet som helhet. Om det er Oslo blir overhyppigheten lavere. Skjønt fortsatt betydelig. Geir Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ser man på tallene som blir presentert her så er det nok mange som får gåsehud , jeg er i alle fall bekymret. Er det noen som har en oversikt over hvor mange av innvandrer kvinnene som blir voldtatt, om noen i forhold til etniske norske kvinner? Har desverre en følelse over at innvandrere ser på Norske kvinner som fritt vildt og at vi er alt for greie med å finne "årsaker" for å unnskylde overgrepene (hun var jo full , hun var jo kledd som ei hore etc etc). 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg lurer på om det er politiske føringer eller noe annet som gjør at det ikke fremkommer etnisitet i statistikkene. Vet vi ikke, eller får vi ikke lov å vite? Det er kanskje gjort bevisst for å gjøre det vanskeligere for et fremtidig repressivt regime å bruke Folkeregisteret til å kjapt kunne fylle konsentrasjonsleire med individer av etnisitet X. Jeg mener, det var jo "praktisk" da man rasket sammen de norske jødene under 2. verdenskrig ... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det er kanskje gjort bevisst for å gjøre det vanskeligere for et fremtidig repressivt regime å bruke Folkeregisteret til å kjapt kunne fylle konsentrasjonsleire med individer av etnisitet X. Jeg mener, det var jo "praktisk" da man rasket sammen de norske jødene under 2. verdenskrig ... Det er et poeng. Men jeg snakker ikke om at det skal følge rullebladet, men registreres i statistikken. Det er ikke noe i veien for at man kunne gjøre det helt anonymisert om man ville. Geir Lenke til kommentar
cFc Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Når man også vet at enkelte innvandreregrupper sliter med 50 % uføretrygdhet og trygdemottak istedefor arbeid, gjerne de samme gruppene som står for en vesentlig del av hverdags kriminaliteten, så burde det bli særdeles vanskelig å støtte denne innvandringen. De som støtter innvandringen er ofte veldig for velferdstaten, så de burde klare å se den kraftige trusselen innvandringen gjør mot velferdstaten da det blir en økning i trygdede kontra skattebetalende. Dette vil da resultere i fremtidige utbetalinger som ikke holder inflasjonsnivået og vi ser en voksende underklasse og mer sosial uro i framtiden. Alt det du nevner har jo regjeringen en tiltaksplan for. tror ikke det er den samme gruppen som står for kriminaliteten. Altså, kriminalitet er kriminalitet. Det er det samme hvem som utfører den, det gjør det ikke noe verre av den grunn. Uten innvandrere hadde ikke landet gått rundt. At de da blir trygdet npr de kommer hit betyr jo bare at de ikke har blitt integrert godt nok, o.l. De som hadde stått for de skillene du skisserer nederst hadde vært FrP i ett slags moderne Apartheid...F.eks ved fjerning av formueskatten og alle kuttene de foreslår ovenfor innvandrere. Er du seriøs? Tiltaksplaner? De har hatt tusenvis av tiltaksplaner i forstadene i Frankrike, men der er det nå hundervis av selvstendige bydeler som har isolert seg fra storsamfunnet. Kriminalitet er kriminalitet, og det er det samme hvem som utfører den, straffen skal være like hard uansett. Men det er jo ingen grunn til å importere de som utfører kriminalitet i større grad. Hvorfor ikke stoppe innvandring fra land der trygdesnyltingen er ekstrem, kriminaliteten høy og voldtektene langt over landssnitt, så heller importere arbeidssomme amerikanere, tyskere, vietnamesere, kinesere osv. Gjerne Australske regler om en minsteformue på over hundre tusen kroner per pers før familiegjenforering kan bli vedtatt, samt at den som bor her skal ha en inntekt (ikke trygd) som gjør at den personen kan betale for den som kommer før hun/han er ute i arbeid. Vi trenger også et minstekrav i innbetalt skatt og arbeidsaktivitet før trygdutbetalinger kan begynne hos nye landsmenn, da vi ikke er verdens trygdekontor, og har ikke råd til å late som. I Kanada kom det akkurat en rapport der tapene pga innvandring fra samme land som Norge har, ble kalkulert til å være over 100 milliarder årlig. Det er 100 milliarder som kunne gått til skole, sykehus osv men som blir brukt i trygd til mennesker som ikke vil la seg integrere og eller bli aktiv i arbeidsmarkedet. Disse over 100 milliardene (NOK) er netto tap, dvs inntekt - utgifter. Link til rapport. Brochmannutvalget hadde samme konklusjon i Norge, Danmark som stoppet den ekstreme innvandringen i 2001 taper "kun"16 milliarder årlig. Sverige taper nok en sum langt nærmere Kanada med sin ekstreme arbeidsløshet blandt innvandrere som ikke blir rapportert da det er tabu. Om du mener at innvandringen er bra, tror du at du kan få deg en muslimsk kone? Det er så og si umulig da muslimer generellt ser på det som avskyelig at deres døtre skal bli gift med en som ikke er muslim. Pga dette er integreringen umulig av store islamske folkegrupper. Dette ser vi da SSB's statistikk på kvinner fra muslimske land gift med Nordmenn er minimal, mener det var under minste desimal som var 0,1. Definisjon på mislykket integrering. Med denne utviklingen, mangel på integrering og store trygdeutbetalinger vil probleme naturligvis vokse enormt de neste årene. Høyre fødselsrater enn gjennomsnittlige nordmenn og ekstreme innvandringstall gjør budsjettet umulig. På grunn av dette VIL trygdeutbetalingene krympe. Færre som jobber, flere på trygd = Mindre i trygd. Basic økonomi. Lær deg basic økonomi. Ressursene er knappe, om Sv-Ap får lov til å fortsette å bytte ut etniske nordmenn med mennesker av muslimsk tro, vil trenden fortsette og vi ser flere og flere på trygd. Dette er godt dokumentert i Norge og i andre land. Det er en kjempebyrde på statsbudsjettet. Du sier dette er FRP-politikk? Vel, SV og AP er nærmere svensk politikk enn FRP, som for seg selv er nærmere Dansk. Denne situasjonen har vi Sverige, med enorme underklasser og store økonomiske problemer, samt enorm kriminalitet og vestens desidert høyeste voldektstatistiskker. Danmark derimot har langt mindre av disse problemene da de har politikk som ser framover og tar disse problemene før de blir for store. SV og AP har helt sikkert sine tiltaksplaner, men når ingenting blir gjort med innvandringen kan jeg fortelle deg med 100 % sikkerhet at vi nærmer oss svenske tilstander, der det er enorme bydeler helt uten svensker, der majoriteten er uten arbeid og en enorm kriminalitet, spesielt hat-kriminalitet mot svensker. Apartheid? Reis til Rosengård, Rinkeby eller andre bydeler i Sverige, så får du se multikulturell utopi ala den du forfekter og dens resultater. Akkurat samme resultat får du i Frankrike, Nederland, England, Tyskland osv. Ta toget fra De Gaulle og gå av på et av stoppene før Paris om du tør. Så får du se hva AP-SV sine tiltak og politikk fører til. Om du tør. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Er det noen som har en oversikt over hvor mange av innvandrer kvinnene som blir voldtatt, om noen i forhold til etniske norske kvinner? Nei, men vi vet at voldtekt er svært vanlig i mange av innvandrer-nasjonalitetene. Kurdere, Pakistan og afrikanske land har alle store voldtektsproblemer. Så det er vel ikke så stor grunn til å tro at det slutter når de kommer til Norge. Men siden spesielt muslimske kvinner går lite ut så er det nok mer snakk om familievoldtekt og hevn enn nachspiel-typen. Og dere er nok mørketallene enorme. Geir Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Har desverre en følelse over at innvandrere ser på Norske kvinner som fritt vildt og at vi er alt for greie med å finne "årsaker" for å unnskylde overgrepene (hun var jo full , hun var jo kledd som ei hore etc etc). Jeg har en følelse av at du er en av mange som ofte kommer i skade for å generalisere litt mer enn det er dekning for. Du skriver "innvandrere ser på" - som om dette er noe som karakteriserer innvandrere generelt. Men hvor mange innvandrere er det i Oslo? 100000? (Jeg tror det er en riktig størrelsesorden, men jeg gidder ikke sjekke det nå. Antageligvis er det langt fler, men la oss bruke 100000, dvs. 50000 menn. Denne gruppen står altså for 41 overfallvoldtekter. Hvis vi antar at det dreier seg om 41 ulike menn, noe som er lite trolig, men la oss bruke 41 allikevel. Det betyr at 41/50000 = 0.082% av innvandrerbefolkningen begår voldtekt. Dette er ikke å bagatellisere voldtekt - det er å peke på at 99.918% av innvandrermenn ikke begår voldtekt - eller i hvert fall ikke er anmeldt for det. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det er vel en kategori hvor mørketallene er enda større enn for voldtekter generelt sett... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Ta toget fra De Gaulle og gå av på et av stoppene før Paris om du tør. Så får du se hva AP-SV sine tiltak og politikk fører til. Om du tør. Du tør tydeligvis ikke. Etter uttalelsene dine å dømme har du aldri vært der. Det har jeg. Både i Villepinte og Aulnay. Hadde du vært litt eldre ville du sikkert ha fått med deg at det ikke har vært særlig forskjell på innvandringspolitikken i de periodene andre enn "AP-SV" har sittet med regjeringsmakten. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Er ikke litt av poenget å diskutere og ikke bare sitte å være enige hverandre og forsterke hverandres teorier? Den juridiske statusen til en kriminell handling er den samme uansett personens opprinnelse så lenge den personen er norsk statsborger, det er med andre ord meningsløst å påpeke den etniske opprinnelsen. At det er en sammenheng mellom etnisk opprinnelse og holdninger til kvinner kan ikke underslås, men det har ingen juridisk kraft. Skal man ha separate lovverk for norske statsborgere avhengig av opprinnelse? Det vil ingen politiker foreslå og så lenge man er likestilt blir spørsmålet om etnisk opprinnelse irrelevant. Man risikerer også å svekke integreringen totalt sett ved å fokusere på en minoritet i minoriteten og la dem definere hele gruppen som sannsynlige kriminelle. Det er uansett svært mye man kan gjøre for å unngå situasjoner der man blir voldtatt. Mange ønsker seg en situasjon der man kan gå naken rundt hvor som helst når som helst, men det må man innse at aldri vil skje, og enten tar man høyde for det eller så utsetter man seg selv for å fare. Med tanke på at det er nærmest umulig å fremskaffe fellende bevis i voldtektssaker, hviler ansvaret i praksis (nøkkelord) på de potensielle ofrene. Svært mange blir voldtatt i forbindelse med fest og rus, ekstremt få blir voldtatt mens de sitter hjemme og leser en bok. Nå sier jeg ikke at alle skal gjøre sistnevnte, men skal man leve utagerende så er også risikoene større og risikoer heter nettopp det fordi de slår til i blant. Så kan man moralisere og snakke om hvordan ting burde være, men det er ikke slik nå, og enten forholder man seg til det eller så er man naiv. Jeg ville vært mer bekymret over kostnadene til sosiale tjenester i forbindelse med ikke-vestlige innvandrere. Nå er det endelig blitt lagt frem en vitenskapelig rapport - i motsetning til den sedvanlige rasistiske synsingen - som viser at det regnskapet rett og slett ikke er bærekraftig. Det sier seg selv at det ikke er innvandrerne som er problemet - de gjør bare det som er i deres beste interesse - men systemet som legger til rette for trygdemisbruk. Her må det sansynligvis tøffere grep til enn noen sosialistisk regjering vil kunne gjennomføre uten å gå på tvers av sitt verdigrunnlag. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Ta toget fra De Gaulle og gå av på et av stoppene før Paris om du tør. Så får du se hva AP-SV sine tiltak og politikk fører til. Om du tør. Du tør tydeligvis ikke. Etter uttalelsene dine å dømme har du aldri vært der. Det har jeg. Både i Villepinte og Aulnay. Hadde du vært litt eldre ville du sikkert ha fått med deg at det ikke har vært særlig forskjell på innvandringspolitikken i de periodene andre enn "AP-SV" har sittet med regjeringsmakten. Det turde jeg faktisk ikke, da jeg ble sterkt advart mot dette. Av som jobbet på hotellet, og en annen vi snakket om. Hotellet anbefalte taxi da tyveri av turister er relativt utbredt. Villepinte på wikipedia: "History By 2010 over half of the Jewish residents of Villepinte left the community in a three year span. The residents said that anti-Semitism motivated their departure.[1]" Flott plass. Litt googling fortatle meg at synagogen der har blitt tent på to ganger. Jeg og kjæresten var litt vel nervøse etter å ha blitt forfulgt av 4 arabere i en bil, som kikket på kjæresten min om natten, stoppet om vi stoppet og kjørte sakte etter oss. Vi hoppet inn i nærmeste taxi etter 3-4 minutter. Vi ble truet med juling av afrikanere som prøvde å prakke på oss håndbånd som de vekler rundt hånden din mens to andre står og forhindrer deg å gå vekk, for å så kreve 30 euro. Ene av de sparket mot kjæresten min som dro vekk kompisen min fra dem. Stakkars fyren fra Hong-Kong var ikke forberedt på bli valgt av disse. Samme fyr sammen med venninne fra Kina var ute å gikk en kveld, på vei hjem til hotellet, og ble fotfulgt av en afrikaner som dekket hode med hette og hadde hendene i lommen som om han skjulte noe. Kun da de stoppet midt på Rue Lafayette med folk rundt seg gikk han forbi dem, og dyttet til stakkeren samtidig som det kom noen gloser på fransk. Paris føltes ikke trygt utenom turist-sesongen, selv innafor sentrum og i bydeler med ensifret tall som skal være de sikre. Ikke faen om jeg stakk til de bydelene uten bil å sitte i da. Var du der når det var mørkt eller midt på lyse dagen? Hva gjorde du der btw? Det var alt du ville quote fra min post? Og siste avdeling kunne du spart deg for. Jeg er klar over det, men i neste regjering forventer jeg at FRP skal ha et ord med i saken når det kommer til innvandring. Endret 25. mai 2011 av cFc Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 I Kanada kom det akkurat en rapport der tapene pga innvandring fra samme land som Norge har, ble kalkulert til å være over 100 milliarder årlig. Har du lest denne rapporten og forstått hva den beskriver? Jeg har så langt bare lest sammendraget, men der er det jammen mye interessant i seg selv, så ikke nøl med å ta en titt. Det de gjør er å sammenligne innbetalte skatter og utbetalte sosial ytelser mellom etniske kanadiere og innvandrere. Etniske kanadiere betaler mye mer i skatt enn innvandrere, både fordi etniske kanadiere har bedre betalte jobber og fordi Canada har et progressivt skattesystem (a la toppskatt). Etniske kanadiere får også mer utbetalt i sosiale ytelser enn innvandrere, men denen forskjellen er mye mindre enn forskjellen i innbetalt skatt. Derfor, konkluderer forfatterne, utgjør innvandrerne en merkostnad for de etniske kanadierne .... La oss si at jeg betaler 280 KNOK/år i skatt, mens du betaler 170 KNOK/år. Jeg mottar sosiale ytelser til en verdi av 10 KNOK mer enn deg. Det betyr at du utgjør en merkostnad for meg på (280-170-10) KNOK/år = 100 KNOK/år. Du koster meg hundre tusen kroner i året, visste du det? Hele basisen for denne "rapporten" er at etniske kanadiere betaler relativt mer skatt enn innvandrere, og at innvandrerne derfor utgjør en "utgift". De kunne like gjerne ha fremstilt det som at lavtlønnede mennesker utgjør en "merkostnad" og at det hadde vært bedre om vi hadde sluppet å ha dem her. (Hvem skulle da ha utført de lavtlønnede jobbene da?) Vitenskaplig rapport, my ass .... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Paris føltes ikke trygt utenom turist-sesongen, selv innafor sentrum og i bydeler med ensifret tall som skal være de sikre. Ikke faen om jeg stakk til de bydelene uten bil å sitte i da. Var du der når det var mørkt eller midt på lyse dagen? Hva gjorde du der btw? Det var alt du ville quote fra min post? Og siste avdeling kunne du spart deg for. Jeg er klar over det, men i neste regjering forventer jeg at FRP skal ha et ord med i saken når det kommer til innvandring. Jeg har vært både i Paris og i forstedene både på dagtid og kveldstid, både alene og sammen med kjente. Jeg besøkte noen som bodde der. At jeg ikke har hatt noen problemer betyr selvsagt ikke at det er problemfritt. (Og problemene der nede skyldes i hovedsak arbeidsledigheten.) Det hender at "fremmedfolk" blir banket opp av arbeidsløs ungdom på bygda i Norge og. Jeg har ikke inngått noen kontrakt som tilsier at jeg må besvare ethvert punkt i en post, så jeg forbeholder meg retten til å bruke tiden jeg har til rådighet til å svare på det jeg vil. Det er stortingsvalg om drøye to år. Vi får se hvor mye FrP-politikk det kommer ut av det. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Er ikke litt av poenget å diskutere og ikke bare sitte å være enige hverandre og forsterke hverandres teorier? Den juridiske statusen til en kriminell handling er den samme uansett personens opprinnelse så lenge den personen er norsk statsborger, det er med andre ord meningsløst å påpeke den etniske opprinnelsen. At det er en sammenheng mellom etnisk opprinnelse og holdninger til kvinner kan ikke underslås, men det har ingen juridisk kraft. Skal man ha separate lovverk for norske statsborgere avhengig av opprinnelse? Det vil ingen politiker foreslå og så lenge man er likestilt blir spørsmålet om etnisk opprinnelse irrelevant. Man risikerer også å svekke integreringen totalt sett ved å fokusere på en minoritet i minoriteten og la dem definere hele gruppen som sannsynlige kriminelle. Det er uansett svært mye man kan gjøre for å unngå situasjoner der man blir voldtatt. Mange ønsker seg en situasjon der man kan gå naken rundt hvor som helst når som helst, men det må man innse at aldri vil skje, og enten tar man høyde for det eller så utsetter man seg selv for å fare. Med tanke på at det er nærmest umulig å fremskaffe fellende bevis i voldtektssaker, hviler ansvaret i praksis (nøkkelord) på de potensielle ofrene. Svært mange blir voldtatt i forbindelse med fest og rus, ekstremt få blir voldtatt mens de sitter hjemme og leser en bok. Nå sier jeg ikke at alle skal gjøre sistnevnte, men skal man leve utagerende så er også risikoene større og risikoer heter nettopp det fordi de slår til i blant. Så kan man moralisere og snakke om hvordan ting burde være, men det er ikke slik nå, og enten forholder man seg til det eller så er man naiv. Jeg ville vært mer bekymret over kostnadene til sosiale tjenester i forbindelse med ikke-vestlige innvandrere. Nå er det endelig blitt lagt frem en vitenskapelig rapport - i motsetning til den sedvanlige rasistiske synsingen - som viser at det regnskapet rett og slett ikke er bærekraftig. Det sier seg selv at det ikke er innvandrerne som er problemet - de gjør bare det som er i deres beste interesse - men systemet som legger til rette for trygdemisbruk. Her må det sansynligvis tøffere grep til enn noen sosialistisk regjering vil kunne gjennomføre uten å gå på tvers av sitt verdigrunnlag. Ser ut til at mange misforstår det samme så jeg skal prøve å redegjøre for min mening i det minste. Jeg ønsker ikke separate straffer for forskjellige etnisiteter blandt nordmenn, det tror jeg heller ikke mange her tar til orde for. Men etnisiteten på de som begår forbrytelser, overgrep osv. er veldig relevant for kursen vi skal stak ut fremover. Skal vi fortsette dagens innvandringspolitikk på tross av at vi ser at den fører til store antall overgrep, mye kriminalitet og en skremmende økning i antall voldtekter? Om vi velger å kun se på enkelthendelser og ignorerer ubehagelige tendenser så overser vi at innvandringen fører disse problemene med seg, det tror jeg vil få store konsekvenser i fremtiden. Vi må kartlegge tendensene for å legge opp en plan for hvordan vi skal forhindre at de fortsetter. Vi har sett en voldsom økning i overfallsvoldtekter de siste årene. Vi kan se på tendensen og prøve å stoppe økningen, eller si at det er irrelevant hvem som begår forbrytelsen og la det stå til. Anngående å ta forholdsregler har du selvfølgelig rett i at man selv må treffe tiltak når situasjonen en gang er slik den er. Man bør, som jente, ikke gå full alene på skumle steder osv. Men det burde da uansett ikke forhindre oss i å jobbe mot denne farlige utviklingen. Når eneste grunnen til at jenter risikerer å bli overfalt og voldtatt når de går i byen er innvandringen er dette ett ganske klart signal på at ting bærer galt avsted. Vi har allerede ofret veldig mange jenter for å ha den innvandringspolitikken vi har ført, jeg synes det er ganske ille at vi skal ofre enda flere. Det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg