Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Det har jo noe å si for hvordan vi skal drive samfunnet vårt fremover. Ja det er individer, men når man ser såppas klare fellestrekk så har man både en årsak og løsning.

Hvis man skal se etter "klare fellestrekk" for å gjøre tiltak som kan få ned antallet voldtekter, så kan det kanskje være en idé å se på TV i kveld. Så får vi kanskje se om det er flere enn 41 som blir voldtatt i fylla i Oslo hvert år. (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, man skal kunne ha to tanker i hodet samtidig. Men overfallsvoldtekter er i stor grad ett problem vi har importert og som med stor sannsynelighet vil bli ett større problem jo flere innvandrere vi tar inn. Da har vi en ganske klar årsakssammenheng. Vi vet dermed at vi "ofrer" unge jenter ved å fortsette dagens politikk. Voldtekter i fylla er således en annen diskusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det henger sammen med klimaendringene?

Og - du skriver "innvandrer" -, hva om det er turister? Asylsøkere? Hvem som helst med oppholdstillatelse i et hvilket som helst Schengen-land?

Det er langt fra å være "sint på innvandrerne" til å kunne gjøre noe med det.

(Det vet til og med FrP, selv om de ikke vil innrømme det, og de som eventuelt vil bruke kraftigere lut er ikke representert i Stortinget og er dermed helt uten innflytelse.)

Lenke til kommentar

Nå ser jeg ikke helt hvor du vil hen. Er vi enige i at vi vet at overfallsvoldtekter i stor grad er ett innvandringsproblem?

Det har ikke noe med å være sint på innvandrere generelt å gjøre men å innse at vi har ett stort problem som ikke fikser seg selv. Jeg synes man har snakket veldig mye, og veldig lenge og prøvd å feie dette under teppet, men faktum er jo at vi er nødt til å faktisk gjøre noe. I steden bagateliseres det og prates bort. Vi vet at ved å ta inn ett visst antall fks. Somaliere så vill ett visst antall jenter bli voldtatt, kriminaliteten vil stige og vi vil tape en betydelig sum penger. Jeg synes ikke det er verdt det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig rart at enkelte bruker norske kriminelle som bevis på at ikke vestlige er snille som lam?

Det har da ingenting å gjøre om de er ikke-vestlige eller vestlige.

Hver og en person som gjør slikt griseri har hver sin egen historie og alle er forskjellige...

Det har jo noe å si for hvordan vi skal drive samfunnet vårt fremover. Ja det er individer, men når man ser såppas klare fellestrekk så har man både en årsak og løsning.

ikke noen fellestrekk...

Lenke til kommentar

Nå ser jeg ikke helt hvor du vil hen. Er vi enige i at vi vet at overfallsvoldtekter i stor grad er ett innvandringsproblem?

Det har ikke noe med å være sint på innvandrere generelt å gjøre men å innse at vi har ett stort problem som ikke fikser seg selv. Jeg synes man har snakket veldig mye, og veldig lenge og prøvd å feie dette under teppet, men faktum er jo at vi er nødt til å faktisk gjøre noe. I steden bagateliseres det og prates bort. Vi vet at ved å ta inn ett visst antall fks. Somaliere så vill ett visst antall jenter bli voldtatt, kriminaliteten vil stige og vi vil tape en betydelig sum penger. Jeg synes ikke det er verdt det.

Det er ingen som bagatelliserer eller snakker noe bort, problemet er at all sakligheten faller bort når man som her omtaler gruppen som innvandrere. Og du må være mer spesifikk enn ett visst antall f.eks somaliere...Selv om enkelte har forståelse på rett og galt på linje med en treåring. men gi deg nå, det er ingen automatikk i at jenter vil bli voldtatt...Man er nødt på se bak historien til den enkelte. Hver og en har totalt forskjellige historier.)

ikke noen fellestrekk...

Ikke noen fellestrekk sier du? Selv om samtlige overfallsvoldtektsmenn er ikke-etniske nordmenn? Er ikke dét et fellestrekk?

Er nok en god del nordmenn og. Er ingen fellestrekk og hvis det du sier hadde vært tilfelle(noe det ikke er), så hadde jo ikke det vært noe poeng...

Lenke til kommentar

Vi ser jo veldig klare fellestrekk ved overfallsvoldtekter i Oslo. Når enkelte innvandrergrupper er såppas overrepresentert kan vi med ganske stor sikkerhet si at ett vist antall av disse vil føre til ett antall voldtekter. Dette er det faktisk en viss automatikk i. Vi kan også lukke øynene og si at, "det er ikke sikkert det skjer" men det mener jeg er å gamble med veldig manges liv og fremtid. Vi vet i dag at ved å ta inn x antall fra disse landene vil vi få ett antall voldtekter, vi vil få en økning i kriminalitet og vi vil tape penger som kunne vært brukt andre steder. Man kan snakke så mye om individet man vil, men man må også se på tendensene. Dette synes jeg alle, inkludert de som er ivrigst på innvandring slik det fungerer i dag, bør være ærlige nok til å si. Så lenge man prøver å bortforklare tendensene eller ikke frigir fullstendige tall så gir man også folk ett falskt bilde. Slik det er i dag er innvandringspolitikken hovedgrunnen til at jenter risikerer å bli overfalt og voldtatt på gaten i Oslo. Da har man i prosessen for å realisere sin drøm "ofret" veldig mange jenter. Man må nesten på ett tidspunkt ta en vurdering på hvor mange liv og skjebner det er verdt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Når man også vet at enkelte innvandreregrupper sliter med 50 % uføretrygdhet og trygdemottak istedefor arbeid, gjerne de samme gruppene som står for en vesentlig del av hverdags kriminaliteten, så burde det bli særdeles vanskelig å støtte denne innvandringen. De som støtter innvandringen er ofte veldig for velferdstaten, så de burde klare å se den kraftige trusselen innvandringen gjør mot velferdstaten da det blir en økning i trygdede kontra skattebetalende. Dette vil da resultere i fremtidige utbetalinger som ikke holder inflasjonsnivået og vi ser en voksende underklasse og mer sosial uro i framtiden.

Endret av cFc
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ingen som bagatelliserer eller snakker noe bort, problemet er at all sakligheten faller bort når man som her omtaler gruppen som innvandrere. Og du må være mer spesifikk enn ett visst antall f.eks somaliere...Selv om enkelte har forståelse på rett og galt på linje med en treåring. men gi deg nå, det er ingen automatikk i at jenter vil bli voldtatt...Man er nødt på se bak historien til den enkelte. Hver og en har totalt forskjellige historier.)

ikke noen fellestrekk...

Ikke noen fellestrekk sier du? Selv om samtlige overfallsvoldtektsmenn er ikke-etniske nordmenn? Er ikke dét et fellestrekk?

Er nok en god del nordmenn og. Er ingen fellestrekk og hvis det du sier hadde vært tilfelle(noe det ikke er), så hadde jo ikke det vært noe poeng...

Det han sier _er_ tilfelle. ===> http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3028203.ece

• Liker 1
Lenke til kommentar

De som så på brentpunkt i dag fikk med seg at 40% av alle voldtekter er av menn uten Norsk statsborgerskap. Det vil si at 60% av alle voldtekter skjer av menn med Norsk statsborgerskap!

Til den delen med alkohol så var det også sånn at 60% av jentene ble voldtatt når de dro på nashspill for og fortsette festen. Det vil si at hadde utestedene hatt lengre oppe, så ville mange av dem også forsvunnet! Dette fordi det er bedre vakthold og kontroll på utesteder, enn det er hjemme hos forskjellige mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ikke noen fellestrekk...

Det han sier _er_ tilfelle. ===> http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3028203.ece

Det var fra 2009, les Yavel sitt innlegg. Dessuten var det ikke akkurat noe poeng det fra 2009 uansett...

Lenke til kommentar

Når man også vet at enkelte innvandreregrupper sliter med 50 % uføretrygdhet og trygdemottak istedefor arbeid, gjerne de samme gruppene som står for en vesentlig del av hverdags kriminaliteten, så burde det bli særdeles vanskelig å støtte denne innvandringen. De som støtter innvandringen er ofte veldig for velferdstaten, så de burde klare å se den kraftige trusselen innvandringen gjør mot velferdstaten da det blir en økning i trygdede kontra skattebetalende. Dette vil da resultere i fremtidige utbetalinger som ikke holder inflasjonsnivået og vi ser en voksende underklasse og mer sosial uro i framtiden.

Alt det du nevner har jo regjeringen en tiltaksplan for. tror ikke det er den samme gruppen som står for kriminaliteten. Altså, kriminalitet er kriminalitet. Det er det samme hvem som utfører den, det gjør det ikke noe verre av den grunn. Uten innvandrere hadde ikke landet gått rundt. At de da blir trygdet npr de kommer hit betyr jo bare at de ikke har blitt integrert godt nok, o.l.

De som hadde stått for de skillene du skisserer nederst hadde vært FrP i ett slags moderne Apartheid...F.eks ved fjerning av formueskatten og alle kuttene de foreslår ovenfor innvandrere.

Lenke til kommentar

Vi ser jo veldig klare fellestrekk ved overfallsvoldtekter i Oslo. Når enkelte innvandrergrupper er såppas overrepresentert kan vi med ganske stor sikkerhet si at ett vist antall av disse vil føre til ett antall voldtekter.

Det eneste fellestrekket må være at de har skjedd i Oslo. en voldtekt er en voldtekt. Irrelevant hvem som begår den.

Vi kan også lukke øynene og si at, "det er ikke sikkert det skjer" men det mener jeg er å gamble med veldig manges liv og fremtid.

Viser til det jeg skrev over...

Vi vet i dag at ved å ta inn x antall fra disse landene vil vi få ett antall voldtekter, vi vil få en økning i kriminalitet og

Nei, det vet vi ikke Siv.

Man kan snakke så mye om individet man vil, men man må også se på tendensene

Begynner å bli lei av å gjenta meg selv. En voldtekt er en voldtekt.

Så lenge man prøver å bortforklare tendensene eller ikke frigir fullstendige tall så gir man også folk ett falskt bilde.

Helt riktig. Bra av Yavel å komme med presise tall.

Slik det er i dag er innvandringspolitikken hovedgrunnen til at jenter risikerer å bli overfalt og voldtatt på gaten i Oslo.

Innvandringspolitikken vil aldri være en grunn til det. Dessuten er det flest etnisk norske som begår voldtekter. Men det som er hovedgunnen, er feilene som begås når man slipper folk inn uten solid bakgrunnssjekk og vurderinger.

Dessuten så vet man at jenter gjør hva som helst for å skaffe seg penger. Er ikke uvanlig at jenter knapt blir berørt før de anmelder detsom voldtekt...

Lenke til kommentar

Er ikke uvanlig at jenter knapt blir berørt før de anmelder detsom voldtekt...

Det er fint du legger skylden på jenter for å bli voldtatt.

Blir en ulåst bil stjålet så legger jeg skylden på h*n som ikke låste døra.

Blir det gjort innbrudd i et ulåst hus så legger jeg skylden på dem som ikke låste døra.

Drukner noen for at dem ikke hadde på seg reddningsvest så er det dems skyld.

Blir en dame/mann voldtatt når h*n har drukket så mye at h*n ikke vet hva en gaffel er så kan dem bare ha det så godt.

Vi kommer aldri til å få fjerna alle ranere, mordere, voldtektsmenn, derfor så bruker vi noe som heter forholdsregler/forhåndsregler og er litt forsiktige i visse miljøer og situasjoner. Jeg sier ikke at det er greit å voldta jeg sier det er greit og ta i bruk noen forholdsregler/forhåndsregler. Hvorfor er det slik at i alle andre mulige situasjoner så får vi trykt det i trynet at vi må bruke hodet og ta forholdsregler/forhåndsregler mot alt i hytt å pine men når vi sier at offre for voldtekt kan gjøre det samme så flyr folk i flint?

Lenke til kommentar

Blir en ulåst bil stjålet så legger jeg skylden på h*n som ikke låste døra.

Det er fortsatt ulovlig å stjele en bil, uansett om døren er låst eller ei. At bileier ikke låste døra, er selvsagt hans feil. Hovedsaklig er det dog tyvens feil for å stjele. EN vanlig person ville ikke stjelt bilen.

Blir det gjort innbrudd i et ulåst hus så legger jeg skylden på dem som ikke låste døra.

Det samme som over. Det er forbudt, og er tyvens feil hovedsaklig. En vanlig person ville ikke stjålet fra huset.

Drukner noen for at dem ikke hadde på seg reddningsvest så er det dems skyld.

De tar en risiko, og må betale for det. Det er deres egen skyld.

Blir en dame/mann voldtatt når h*n har drukket så mye at h*n ikke vet hva en gaffel er så kan dem bare ha det så godt.

Det er fortsatt voldtekt, uansett hvor full dama er. Man skal føle seg trygg i Norge. Man skal ha muligheten til å bli ravende dritings, sovne på en benk og våkne opp med alle eiendeler fortsatt tilstede, og kroppen ubesudlet. Teoretisk, skal man kunne gå igjennom byens gater naken uten å bli overfalt av kåtpeiser.

Det er uansvarlig av dem å drikke seg så kanon dritings ja, men det er ikke deres feil at noen voldtar dem. Det er ene og alene voldtektsmannens feil. Ingen vanlige mennesker voldtar. De har problemer.

Vi kommer aldri til å få fjerna alle ranere, mordere, voldtektsmenn, derfor så bruker vi noe som heter forholdsregler/forhåndsregler og er litt forsiktige i visse miljøer og situasjoner. Jeg sier ikke at det er greit å voldta jeg sier det er greit og ta i bruk noen forholdsregler/forhåndsregler. Hvorfor er det slik at i alle andre mulige situasjoner så får vi trykt det i trynet at vi må bruke hodet og ta forholdsregler/forhåndsregler mot alt i hytt å pine men når vi sier at offre for voldtekt kan gjøre det samme så flyr folk i flint?

Folk BØR ta forhåndsregler og passe på hva de gjør, men det betyr IKKE at de som utfører selve voldtekten kan unnskyldes. Det er to vidt forskjellige ting. Jeg skulle gjerne sett en mer vettug alkohol-kultur i Norge, men at noen er kanon dritings tillater ikke meg å voldta dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar

De som så på brentpunkt i dag fikk med seg at 40% av alle voldtekter er av menn uten Norsk statsborgerskap. Det vil si at 60% av alle voldtekter skjer av menn med Norsk statsborgerskap!

Men mennene med norsk statsborgerskap er inkludert innvandrere. Av 883000 mennesker med innvandringsbakgrunn er 369000 utenlandske statsborgere. Ser vi bare på 1. generasjon så har vi ialt 500000 innvandrere, av dem har 331000 fortsatt utenlands statsborgerskap. Altså er 169000 norske statsborgere. Kilde

Befolkningen som helhet er nå passert 4,9 millioner. Kilde

Det vil si at:

1. Utenlandske statsborgere utgjør 2/3 av første generasjons innvandrerne i landet. Den siste tredjedelen forsvinner i statistikkene.

2. De utenlandske utgjør under 7% av befolkningen men står for 40% av voldtektene. De resterende 93% av befolkning står for 60%. Litt matematikk sier da:

a. En prosent av befolkningen står for 6% av voldtektene når de er utenlandske statsborgere.

b. En prosent av befolkningen står for 0,65% av voldtektene når de er norske statsborgere.

Det betyr at utenlandske statsborgere statistisk sett er 9 ganger så hyppig gjerningsmenn som norske.

Men så er det rimelig å anta at det ikke er statsborgerskapet som sådan som betyr noe her. En innvandrer forandrer seg ikke plutselig den dagen han får norsk pass, han er den samme som dagen før på godt og vondt. Tiden hjelper dog, og vi må anta at de som har fått norsk statsborgerskap har bodd her lenger og blitt bedre integrert.

I så fall kan vi anta at fordelingen i resten av befolkningen har en moderat tilsvarende tendens. Dette blir bare en gjentning, men la oss si at overhyppigheten her er 5 ganger istedet for 9. Da betyr det at:

3. Første generasjons innvandrere utgjør 3,5% av befolkningen. I såfall står de for 3,5 x 5 = 17,5% av voldtektene her.

Som sagt, det tallet er et moderat anslag, men dog bare et anslag. I så fall er det 57,5% av voldtektene som begås av første generasjons innvandrere - uansett statsborgerskap, og bare 42,5% av etniske nordmenn. Siden disse innvandrerne (500 000) utgjør drøyt 10% av befolkningn, er overhyppigheten betydelig:

a. En prosent av første generasjons innvandrere står for 5,5% av voldtektene

b. En prosent av etnisk norske står for 0,45% av voldtektene.

Overhyppigheten er i så fall 12 ganger.

Edit: De skarpsindige vil ha lagt merke til at "etnisk norske" fortsatt inkluderer 2. og 3. generasjons innvandrere. Det får våge seg.

Med oppriktige unnskyldninger til alle som har statistikk som fag...

Til den delen med alkohol så var det også sånn at 60% av jentene ble voldtatt når de dro på nashspill for og fortsette festen. Det vil si at hadde utestedene hatt lengre oppe, så ville mange av dem også forsvunnet! Dette fordi det er bedre vakthold og kontroll på utesteder, enn det er hjemme hos forskjellige mennesker.

Ja, til gjengjeld ville de være enda fullere og lettere å forlede....

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...