Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Akkurat publiseringen bidrar ikke til det, spesiellt mtp. at det er hovedsaklig ordensmakten sitt bord, og det må da holde at de som jobber med det daglig får vite det helt nøyaktig.
Selvfølgelig vil det det! Om norske kvinner ser at overfallsvoldtekter blir nærmest utelukkende begått av ukjente, ikke-vestlige menn, vil de også være mer ops og kritiske til å være aleine rundt ukjente, ikke-vestlige menn, og dermed minke sjansen for å bli utsatt for overfallsvoldtekt.

Men selvsagt vil yttringsfiendtlige "antirasister" som deg forsøke å hindre dette, i multikulturalismens hellige navn...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så et bedrøvelig "debattprogram på TV." En politisk korrekt innvandrerdame sa at i bunn og grunn er det de hvite jentene sin feil at de blir voldtatt. De har jo ikke forståelse for muslimsk kultur. Alle var åpne og positive til dette utsagnet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilket program var det? Ligger det på nett-TV kanskje?

Voldtekt er aldri den voldtattes feil. Enten det nå skyldes kultur (eller snarere ukultur) eller annet at gjerningsmannen (/-gutten) begår overgrep så er det ikke jentas skyld.

Geir :)

Det var på NRK 1 (eller muligens NRK 2) for en måned eller to siden. Representanter for Oslopolitiet var der også. Man diskuterte hva man skulle gjøre med alle overfallsvoldtektene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg så et bedrøvelig "debattprogram på TV." En politisk korrekt innvandrerdame sa at i bunn og grunn er det de hvite jentene sin feil at de blir voldtatt. De har jo ikke forståelse for muslimsk kultur. Alle var åpne og positive til dette utsagnet.

For et forkastelig utsagn. I følge denne damen, kan altså jeg og et par andre nordmenn overfalle en burkakledd dame på gaten, voldta henne og senere si at det var hennes skyld fordi hun ikke hadde noe forståelse for norsk kultur? Øh... :roll:

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For et forkastelig utsagn. I følge denne damen, kan altså jeg og et par andre nordmenn overfalle en burkakledd dame på gaten, voldta henne og senere si at det var hennes skyld fordi hun ikke hadde noe forståelse for norsk kultur? Øh... :roll:

Jepp - når vi nordmenn ser øynene til en burkakledd dame smile til oss mens hun vrikker på sin nakne ankel kan vi simpelthen ikke la vær å voldta henne. Slik er det bare.

Se - hun har sexy øyesminke på. Med andre ord: hun ber om å bli voldtatt:

tumblr_l267qxiFqh1qbm5wlo1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=1304256213&Signature=EL%2BGhizAAFcBgN0Y34lHa%2B5kMqI%3D

• Liker 4
Lenke til kommentar

kunne jo prøvd å sett hva som skjedde hvis vi hadde reist til et muslimsk land og oppført oss og uttalt oss på den måten ;)

nå er ikke de som utfører slike voldshandlinger den jevne innvandrer, de fleste innvandrere er hyggelige personer. men det som skremmer meg mest er at slike mer eller mindre oppegående innvandrere som hun i det debattprogrammet kan forsvare disse handlingene. Hadde jeg vært innvandrer i Oslo, så hadde jeg vært meget sint på disse voldsmennene. De gir jo de lovlydige og hyggelige innvandrerne et dårlig rykte og bidrar til fremmedfrykt og hat.

Vi nordmenn er heldigvis et fredelig folkeslag, tror vi skal være glad for at ingen har kommet opp med fikse ideer ennå. Tror vi er farlig nærme oppstandelsen av borgervern/sinte mobber i Oslo.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var på NRK 1 (eller muligens NRK 2) for en måned eller to siden. Representanter for Oslopolitiet var der også. Man diskuterte hva man skulle gjøre med alle overfallsvoldtektene.

Å ja, da tror jeg at jeg så det. Vel, hvis de vil tvilholde på denne "kulturen" så er det kanskje ikke noe sjakktrekk å flytte til Norge. Det kunne være fristende å be dem holde seg hjemme, men strengt tatt synes jeg ikke noe om at de har den kulturen i muslimske land heller.

Jeg er fristet til å foreslå at Kvinnefronten arrangerer protestmarsjer gjennom Grønland og Tøyen bare iført bikini, men tviler litt på at de synes noe om ideen... ;)

kunne jo prøvd å sett hva som skjedde hvis vi hadde reist til et muslimsk land og oppført oss og uttalt oss på den måten ;)

Da blir man satt i fengsel. Og damene som blir voldtatt blir pisket og utstøtt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Akkurat publiseringen bidrar ikke til det, spesiellt mtp. at det er hovedsaklig ordensmakten sitt bord, og det må da holde at de som jobber med det daglig får vite det helt nøyaktig.
Selvfølgelig vil det det! Om norske kvinner ser at overfallsvoldtekter blir nærmest utelukkende begått av ukjente, ikke-vestlige menn, vil de også være mer ops og kritiske til å være aleine rundt ukjente, ikke-vestlige menn, og dermed minke sjansen for å bli utsatt for overfallsvoldtekt.

Men selvsagt vil yttringsfiendtlige "antirasister" som deg forsøke å hindre dette, i multikulturalismens hellige navn...

Nå beveger du deg voldsomt i grenseland med dine kommentarer. Men jeg er ikke ytringsfiendtlig nei, bare slik at du ikke fortsetter å dikte opp ting.

Det jeg sier er at offentliggjøring er med på å sette ett urettferdig stempel på det store flertall...

Lenke til kommentar

Knivstukket under ransforsøk i Trondheim

Vi leter etter to menn av afrikansk opprinnelse. De skal ha forsøkt å ta fra ham mobiltelefonen, sier Vagnild. Enda en som har fått et ublidt møte med det "nye vi".

Hvorfor legger du ut denne her? Han har vel tidligere kommet i kontakt med kriminelle miljøer og blitt påvirket der. Han her er ikke akkurat en del av det "nye vi", han er jo bare en kriminell!

Lenke til kommentar

nå er ikke de som utfører slike voldshandlinger den jevne innvandrer, de fleste innvandrere er hyggelige personer. men det som skremmer meg mest er at slike mer eller mindre oppegående innvandrere som hun i det debattprogrammet kan forsvare disse handlingene. Hadde jeg vært innvandrer i Oslo, så hadde jeg vært meget sint på disse voldsmennene. De gir jo de lovlydige og hyggelige innvandrerne et dårlig rykte og bidrar til fremmedfrykt og hat.

Langt i fra. Den fremmedfrykten og hatet som oppstår, det skapes av folk som har noe i mot vanlige innvandrere. Så kan de de i beste FrP-stil, prøve å feie alle innvandrere under samme kam.

Lenke til kommentar

Folk har så jævla mye hat, hva med bare å akseptere at verden er som den er, solen går opp, solen går ned, mennesker har mange feil og det beste man kan gjøre er å håndtere alt som skjer som best man kan i henhold til spillereglene der man er?

Hvem har laget spillereglene du vil man skal følge?

Er man i Norge hogger man ikke hodet av en tyv, da havner man i fengsel. Sånn er det, deal with it.

Hvorfor er det sånn? Og hva skal man gjøre? La seg voldta, rane, ...?

Spillereglene er lover. Det er ikke lov å skade eller drepe noen bare fordi man selv synes man har en god grunn. Spørsmålet "hva skal man gjøre?" er vel roten til alt hatet i denne og lignende diskusjoner, folk vet ikke hva de skal gjøre, redde og rådville svarer de med aggresjon.

Noen forsøksvis konkrete eksempler:

Situasjon 1) Man er på vei hjem fra byen, gjennom en mørk gate eller park. Man havner i en potensiell voldtektssituasjon.

Spørsmål: Hva gjør man?

Svar: Man unngår å være der, alene.

Så vil mange si om svaret:

"Dette er for jævlig, det går ikke an å ha det sånn". -- Jo, det gjør det fordi det er sånn det er. Det er helt fullstendig sort/hvitt. Man kan minimere eller maksimere ens egne odds gjennom handlingene sine. Noen ganger kan man overhodet ikke noe for det som skjer, man er bare på feil sted til feil tid, andre ganger tar man kalkulerte risikoer og noe går galt.

Situasjon 2) Man ligger og sover i sin egen seng og våkner av lydene til en innbruddstyv.

Svar: Man lar han gjøre seg ferdig eller gjør seg til kjenne mens man selv er trygg.

"Jeg lar ikke en jævla tyv stikke unna med feriebildene som ligger på kameraet og konfirmasjonspengene til barna." -- Om du er villig til å bryte lover for å beskytte bildene dine og noen penger så burde du heller sørget for bedre sikring av disse i utgangspunktet.

...

For meg virker det som om folk er drevet av hat, hevnlyst og noe som ligner på road rage. Om man skulle være så uheldig å ryke ut for noe så bør man vel heller prøve å minimere skaden og risikoen enn å maksimere den, bare for å få utlevd en eller annen fiks ide om øye for øye og tann for tann.

Endringer må komme via lover. Lovene kommer etter en endring av opinionen. Det hjelper ingen at det sitter folk og lirer av seg rasistiske klisjeer på rad og rekke skjult bak "ytringsfriheten". Om disse menneskene virkelig hadde brydd seg om medmenneskene sine så hadde de brukt tiden på å være i gatene eller til å gå opp og ned langs akerselva i små grupper i stedet for å bruke kveld etter kveld på å finne nok en "seriøs" artikkel som underbygger deres eget hat og usikkerhet ang. emnet som diskuteres.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Knivstukket under ransforsøk i Trondheim

En mann i 20-årene ble natt til lørdag knivstukket under et ransforsøk i Trondheim.

http://www.dagbladet.no/2011/04/30/nyheter/innenriks/knivstikking/16361579/

Bare snakk om kort tid før disse importberikerne gjør et eller annet som vil få hele det norske folk til å samle seg for å få en stopp på galskapen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Folk har så jævla mye hat, hva med bare å akseptere at verden er som den er, solen går opp, solen går ned, mennesker har mange feil og det beste man kan gjøre er å håndtere alt som skjer som best man kan i henhold til spillereglene der man er?

Er man i Norge hogger man ikke hodet av en tyv, da havner man i fengsel. Sånn er det, deal with it.

Spillereglene er lover. Det er ikke lov å skade eller drepe noen bare fordi man selv synes man har en god grunn. Spørsmålet "hva skal man gjøre?" er vel roten til alt hatet i denne og lignende diskusjoner, folk vet ikke hva de skal gjøre, redde og rådville svarer de med aggresjon.

Situasjon 1) Man er på vei hjem fra byen, gjennom en mørk gate eller park. Man havner i en potensiell voldtektssituasjon.

"Dette er for jævlig, det går ikke an å ha det sånn". -- Jo, det gjør det fordi det er sånn det er. Det er helt fullstendig sort/hvitt. Man kan minimere eller maksimere ens egne odds gjennom handlingene sine. Noen ganger kan man overhodet ikke noe for det som skjer, man er bare på feil sted til feil tid, andre ganger tar man kalkulerte risikoer og noe går galt.

Situasjon 2) Man ligger og sover i sin egen seng og våkner av lydene til en innbruddstyv.

Svar: Man lar han gjøre seg ferdig eller gjør seg til kjenne mens man selv er trygg.

"Jeg lar ikke en jævla tyv stikke unna med feriebildene som ligger på kameraet og konfirmasjonspengene til barna." -- Om du er villig til å bryte lover for å beskytte bildene dine og noen penger så burde du heller sørget for bedre sikring av disse i utgangspunktet.

...

For meg virker det som om folk er drevet av hat, hevnlyst og noe som ligner på road rage. Om man skulle være så uheldig å ryke ut for noe så bør man vel heller prøve å minimere skaden og risikoen enn å maksimere den, bare for å få utlevd en eller annen fiks ide om øye for øye og tann for tann.

Endringer må komme via lover. Lovene kommer etter en endring av opinionen. Det hjelper ingen at det sitter folk og lirer av seg rasistiske klisjeer på rad og rekke skjult bak "ytringsfriheten". Om disse menneskene virkelig hadde brydd seg om medmenneskene sine så hadde de brukt tiden på å være i gatene eller til å gå opp og ned langs akerselva i små grupper i stedet for å bruke kveld etter kveld på å finne nok en "seriøs" artikkel som underbygger deres eget hat og usikkerhet ang. emnet som diskuteres.

dette er det mest hårreisende jeg har lest i mitt liv. du mener altså at vi skal la oss undertrykke? jeg nekter å la fremmedkulturelle undertrykke meg i mitt eget land. vil jeg gå en tur oppover akerselva på kveldstid, så er det min rett til å gjøre det. man skal ikke legge seg langflat og la folk tråkke på seg. du mener vel også at polakkene skulle flyttet til et av sine naboland, slik at hitler kunne få viljen sin uten at noen ble skadet? jeg vil også legge til at det finnes en del små grupper som går rundt på de "utsatte" stedene i hovedstaden.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Langt i fra. Den fremmedfrykten og hatet som oppstår, det skapes av folk som har noe i mot vanlige innvandrere. Så kan de de i beste FrP-stil, prøve å feie alle innvandrere under samme kam.

Og du som er etnisk norsk, har ingen forståelse for fordommene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

...

For enkelt individet kan det ofte være lurest å bruke sunn fornuft og minimere sansynlighetene for potensielt farlige situasjoner, men samfunnet har et kjempeproblem dersom folk faktisk må tenke sånn, og at steder på norsk jord er merkbart farlige pga innvandring (Trenger ikke i en generell situasjon å være pga innvandrer miljøer, men bruker det her siden det er trådens tema).

Jeg syntes det er stor forsjell på eksempel 1 og 2. I eksempel 1 vil jeg være enig i at for individets del kan det være lurt å ungå slike steder. Men igjenn dersom steder har blitt farlige pga innvandring har samfunnet et problem og burde eventuelt revurdere hele asyl politikken sin. Vi kan ikke la slikt gå utover vår levestandard.

I eksempel 2 har ikke du gjort noen ting for å utsette deg for innbruddet. Da rammer det deg uten at du har hatt mulighet for å minimere sjansene for det. Da mener jeg det er opp til enekltindividets dømmekraft om en vil risikere å ta saken i egene hender. Mennesker har rett til å forsvare seg selv, og sine eiendeler. Vet ikke om det er sånn etter loven, men det burde helt opplagt vært sånn.

Jeg tror ikke folk er drevet av hat, men av rettferdighet. Selv merker jeg at jeg blir provosert når noen kan gjøre urett, og ikke må stå til ansvar for det. Det er ikke det at folk generelt hater folk som gjør at mange blir sinte i f eks situasjoner som denne debatten og dine eksempler beskriver. Det er rett og slett rettferdighet, jeg snakker vertfall for meg selv når jeg sier at det er viktig at folk må stå til ansvar for valgene de tar. Har vært i en lignende situasjon som eksempel 2. Det var ikke innbrudd i leiligheten min, men noen nappet lommeboken min fra lommen på gaten (nattetid). Skal ikke legge ut hele historien her siden det ikke er mer relevant en et eksempel. Men resultatet var at jeg merket med en gang at den var borte, sprang etter og "fysisk krevde" lommeboken tilbake ved å kaste meg over han. Uten at det beviser noe generelt, men tyven var av ikke-vestlig opprinnelse. Det var ikke allverdens verider, jeg utsatte meg kansje for personlig risiko. Poenget er ikke hat, det er rettferdighet. Jeg er ikke en voldelig person og har vel aldri vært i en fysisk konfrontasjon som voksen(18+) bortsett fra i nevnte scenario. Da vil ikke jeg se på meg selv som en hatfull eller voldelig person, men en som krever rettferdighet eller retten til å forsvare det som er sitt. Jeg hadde blitt rimelig forbannet om jeg fikk trøbbel av f eks politiet for å ta saken i egne hender der og da. Noe jeg sikkert hadde jurirdisk sett?

Er enig med Gridset, vi kan ikke la oss undertrykke eller tråkke på. Vi er nødt til stå for den levestandaren og det samfunnet som vi ønsker. Vi bør ikke oppfordre indivder til å utsette seg for voldtekt unødvendig ved f eks å streife gjennom farlige strøk alene, bare for å stå på sin sak. Men samfunnet burde tatt tak i det! Om det så innebærer drastiske endringer.

• Liker 6
Lenke til kommentar

14-årig jente forsøkt voldtatt ved Festningen

De tre mennene som skal ha forsøkt å ha voldtatt kvinnen var alle mørkhudet.

Hva med dette?

Emnet handler om overgrep mot etnisk norske som følge av innvandringspolitikken, og dermed er nyheten relevant - ikke fordi noen her skal fange overgriperene, eller hva du enn babler om - men fordi det vitner om en uønsket utvikling i hovedstaden.

Hvorvidt gjerningsmennene blir fanget og må tilbringe et par månender på et norskt hotell er heller uinteressant.

Fengsel er ikke hotell og vil aldri bli ett hotell. Bo litt i fengsel så vil du nok oppleve en helt annerledes verden enn du beskriver. Å bo i fengsel er helt for jævlig.

Jeg babler ikke nei. Men du har selvfølgelig rett i en ting, og det er at kriminelle må stoppes og kan ikke slippes inn i landet. Får norske myndigheter rullebladet til innvandrere og asylsøkere før de kommer hit?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...