Step_up Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Afrikanerne er de største rasistene på jorda (egen erfaring). Fordi? Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084665 mann påført kraniebrudd av utlendinger. Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Useriøs kommentar, eller har du kanskje ikke noe imot å få kraniebrud? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Politiet kan bare "ta seg av" forbrytelser som alt er skjedd. Preventive tiltak har de ikke kapasitet til. Det er vi som samfunn og individer som må si fra at slikt er galt. "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." Geir Lenke til kommentar
BelzeBob Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Politiet kan bare "ta seg av" forbrytelser som alt er skjedd. Preventive tiltak har de ikke kapasitet til. Det er vi som samfunn og individer som må si fra at slikt er galt. "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." Geir Det er sant. Snuten gjør nok så godt den kan. Problemet ligger hos politikerne. Og delvis hos befolkningen generelt; når noen ser en voldtekt begås uten å gripe inn, ja da er det noe som er veldig feil. 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Vi har blitt opplært til at det er tryggest å ikke blande seg. Men politiet har forsåvidt vært talerør for den ideen. Så når BA og BT skriver om den 60 år gamle butikkdamen som tar frem saksen og jager den rusede ransmannen på dør så er det ikke til offentlig applaus. Da sier gjerne politiet noe sånt som at "Vi vil ikke anbefale at folk gjør slikt." Ansatte læres opp til å gi fra seg pengene og så ringe politiet etterpå. Voldtektsofre anbefales å ikke gjøre motstand... Min far hadde tre innbrud i huset sitt. Siste gangen det skjedde sto han overfor en ruset kjeltring med kniv når han kom ned trappen. Heldigvis ble fyren mer skremt enn min far og stakk uten å få med seg sølvtøyet som han hadde stappet i en pappeske i gangen. Min far ringte politiet, og den samtalen var den samme som gangen før: Politiet: "Er gjerningsmannen fortsatt på åstedet?" Min far: "Nei, han er forsvunnet." Politiet: "Da er det ingenting vi kan gjøre. Du får komme ned på stasjonen i morgen og anmelde saken, så du får igjen på forsikringen." Min kjære far gikk i kjelleren han, og hentet vedøksa. Den plasserte han ved nattbordet til neste gang. Nå ble det aldri noen neste gang. Ikke tror jeg han hadde brukt den på noen heller, om det hadde skjedd igjen, men det var ikke poenget. Det var at et innbrudd, en voldtekt, et ran - alltid - er gjerningsmannens feil. Og hvis ingen tar igjen så blir det en feil uten konsekvenser. Dama til en kamerat den gangen (30 år siden) hadde en venninne som hadde rotet seg borti en voldelig fyr. Vi satt i gjengen og diskuterte hva vi kunne gjøre. Ringe politiet, snakke med foreldrene, besøke ham og banke ham opp, ... Nei, sa jeg, politiet gjør ingenting i slike saker, banker vi ham opp uprovosert så lærer han bare at vold er svaret, og det blir han ikke mindre voldelig av. Det vi kan gjøre som virkelig monner er å sitte vakt på skift hos jenta, to av gangen, helt til han skjønner at han har er på feil spor og holder seg unna henne. Et sidespor dette, men poenget er at dersom vi overlater ansvaret for samfunnsmoralen til politiet, må det en politistat til for at vi skal være trygge. Dersom vi alle tar vår del av ansvaret så blir det en overkommelig jobb. Geir 7 Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) - Knivstukket da de prøvde å stoppe vesketyv Det er ikke alltid like lurt å blande seg inn. Endret 28. april 2011 av bögfisk Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg så den rett etter at jeg postet. Nei, det er ikke risikofritt, men hvis mange nok gjør det vil det allikevel være effektivt. Noen burde starte en Facebook-aksjon til støtte for disse to, og en innsamlingfor å hjelpe dem med eventuelle økonomiske eller andre ettervirkninger. Geir 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084665 mann påført kraniebrudd av utlendinger. Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Useriøs kommentar, eller har du kanskje ikke noe imot å få kraniebrud? mener du seriøst å spørre om det etter kommaet? Jeg tror du vet hva du hadde valgt selv. Det er jo ikke useriøst å påpeke at man tror at politiet klarer å fikse jobben sin. Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Politiet kan bare "ta seg av" forbrytelser som alt er skjedd. Preventive tiltak har de ikke kapasitet til. Det er vi som samfunn og individer som må si fra at slikt er galt. "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." Geir Dette var da en sak som faktisk hadde skjedd... Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084665 mann påført kraniebrudd av utlendinger. Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Hvordan skal politiet ta seg av en med kraniebrudd? Har de magiske evner som kan få vedkommendes skalle til å bli frisk igjen på et blunk? 2 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Å gidameg nico69! Så ekstremistisk du er! Du må da skjønne at årsaken er manglende integrering og imperialisme begått av britene for 200 år siden, og at det derfor blir feil, hatefult og rasistisk å sende hjem kriminelle innvandrere. Dessuten har vi internasjonale forpliktelser vi må forholde oss til slik at det skal bli mindre flaut for Gahr Støre når han er i Brussel. Ja jeg er en hatefull, høyreekstrem ekstremist som hater utlendinger blindt og klarer ikke å se hvor kjærlige, omsorgsfulle, milde, dugnadsvillige alle ikke-vestlige innvandrere i virkeligheten er. Jeg lider av en lidelse der jeg ikke klarer å akseptere at mine landsmenn blir utsatt for overgrep fra mennesker som kommer hit fra land bortenfor fjøset, bortenfor enga, bortenfor åsen, bortenfor fjellet og lenger enn langt bort. Istedet for å ville gi voldsmenn gratis bolig, bil, psykolog og sandkasse vil jeg heller sende dem ut av landet. Dette er kun fordi jeg er høyreekstrem og hatefull. Endret 29. april 2011 av nico69 5 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Antall ganger videoen av èn multikultur elskende jøde er postet: ∞ Totale verdi: 0 Antall timer der Zaftig undersøker påstander om jødenes makt: 0? 2 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hadde jeg sittet på en av de mottakene så hadde jeg nok vurdert det jeg også... Som vanlig en fyldig og veldokumentert kommentar fra deg. Hvor er Kristin Halvorsen når etniske skandinaver blir voldtatt og drept av innvandrere? Da sitter hun hjemme og trekker på skuldrene mens hun og ektemannen Charlo spiser bløtkake, og diskuterer hvor rasistisk det er at vedkommende drapsmanns etniske tilhørighet blir publisert i media. "Det må vi få en slutt på, Charlo!" "Ja, helt enig, Kristin".."At de omtaler han som somalier er jo kun egnet til å stigmatisere alle somaliere!!" "RASS-IZME!" Spørsmålet er hva vil Kristin gjøre hvis hun selv blir voldtatt av en innvandrer? Eller hva ville Jens og Jonas gjort hvis de ble overfalt og gruppevoldatt av "triste innvandrere som ikke har det bra og trenger masse gratis psykologhjelp"? Hvorfor blir etniske nordmenn behandlet som mindreverdige i sitt eget land? Jeg så den rett etter at jeg postet. Nei, det er ikke risikofritt, men hvis mange nok gjør det vil det allikevel være effektivt. Noen burde starte en Facebook-aksjon til støtte for disse to, og en innsamlingfor å hjelpe dem med eventuelle økonomiske eller andre ettervirkninger. Geir Hjelper ikke med penger når de indre organene er ødelagt for alltid. Hvis vi hadde hatt en regjering som var lik de som laget grunnloven ville vi aldri hatt en slik situasjon vi har i dag. 1 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Antall ganger videoen av èn multikultur elskende jøde er postet: ∞ Totale verdi: 0 Antall timer der Zaftig undersøker påstander om jødenes makt: 0? Vel jeg kan jo like gjerne fortelle at jeg har selv trodd at Amerikanske sionister sto bak 9/11. Jeg har vært kritisk til Jødedømmen selv men det var bare fordi jeg ble enkelt overtalt av propaganda og internett generelt, Så begynte jeg å undersøke og nå er jeg her. 1 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084665 mann påført kraniebrudd av utlendinger. Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Useriøs kommentar, eller har du kanskje ikke noe imot å få kraniebrud? mener du seriøst å spørre om det etter kommaet? Jeg tror du vet hva du hadde valgt selv. Det er jo ikke useriøst å påpeke at man tror at politiet klarer å fikse jobben sin. Jeg mener det er useriøst å si at politiet kan fikse et kraniebrudd. Lenke til kommentar
ubl Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Folk har så jævla mye hat, hva med bare å akseptere at verden er som den er, solen går opp, solen går ned, mennesker har mange feil og det beste man kan gjøre er å håndtere alt som skjer som best man kan i henhold til spillereglene der man er? Er man i Norge hogger man ikke hodet av en tyv, da havner man i fengsel. Sånn er det, deal with it. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hjelper ikke med penger når de indre organene er ødelagt for alltid. Hvis vi hadde hatt en regjering som var lik de som laget grunnloven ville vi aldri hatt en slik situasjon vi har i dag. Det hjelper ikke å skylde på en regjering vi ikke har, fordi de som velger dem har valgt noe annet. Det hjelper i det hele lite å skylde på de folkevalgte. Ansvaret må plasseres der dt hører hjemme, hos deg og meg som individer og som gruppe. Pengene jeg snakket om reparerer ikke indre organer, nei, men de har en symbolsk effekt. De sier at vi ikke godtar blind vold og kriminalitet, og vil støtte de som forsvarer oss mot den som best vi kan. Geir 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Folk har så jævla mye hat, hva med bare å akseptere at verden er som den er, solen går opp, solen går ned, mennesker har mange feil og det beste man kan gjøre er å håndtere alt som skjer som best man kan i henhold til spillereglene der man er? Hvem har laget spillereglene du vil man skal følge? Er man i Norge hogger man ikke hodet av en tyv, da havner man i fengsel. Sånn er det, deal with it. Hvorfor er det sånn? Og hva skal man gjøre? La seg voldta, rane, ...? Geir Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hadde jeg sittet på en av de mottakene så hadde jeg nok vurdert det jeg også... Som vanlig en fyldig og veldokumentert kommentar fra deg. Den var verken fyldig eller veldokumentert, derimot var den høyst subjektiv. Etter å ha hørt nok historier om hvordan det er å sitte på disse mottakene så vet jeg at jeg hadde foretrukket å være i fengsel med en dom på meg isteden. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084665 mann påført kraniebrudd av utlendinger. Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Hvordan skal politiet ta seg av en med kraniebrudd? Har de magiske evner som kan få vedkommendes skalle til å bli frisk igjen på et blunk? ????Hvordan klarte du å tolke det dit hen at jeg ikke snakket om de som utførte forbrytelsen? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084665 mann påført kraniebrudd av utlendinger. Og så? Dette klarer nok politiet å ta seg greit av... Useriøs kommentar, eller har du kanskje ikke noe imot å få kraniebrud? mener du seriøst å spørre om det etter kommaet? Jeg tror du vet hva du hadde valgt selv. Det er jo ikke useriøst å påpeke at man tror at politiet klarer å fikse jobben sin. Jeg mener det er useriøst å si at politiet kan fikse et kraniebrudd. Jeg spør deg det samme:Hvordan i alle dager klarte du å tolke det dit hen at jeg ikke snakket om de som utførte ugjerningen????? Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Emnet handler om overgrep mot etnisk norske som følge av innvandringspolitikken, og dermed er nyheten relevant - ikke fordi noen her skal fange overgriperene, eller hva du enn babler om - men fordi det vitner om en uønsket utvikling i hovedstaden. Hvorvidt gjerningsmennene blir fanget og må tilbringe et par månender på et norskt hotell er heller uinteressant. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg