hugRmunR Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Eller at du er den typiske totenrasisten som ønsker totendialekt før du er fornøyd. Pick&mix. Og du er en idiot (du kommer med personangrep vettu) Jeg forventer at folk skal kunne snakke språket greit når de har bodd her i FEMTEN år! Hva er rasistisk med det? Og igjen, samtlige på kurset hadde problemer med å forstå fyren. Ellers er det ikke så merkelig at mange innvandrere ikke er videre motivert til å lære et så obskurt språk som norsk, spesielt ikke når så mange snakker engelsk. De bor her, men nekter å lære språket... Flott. Flytter man til Norge, så bør man for pokker lære seg språket i det minste. Endret 8. september 2011 av Northern 6 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Bor her, ja, men mange av dem i satelittsamfunn. Hvis man har tusenvis av sine landsmenn i nabolaget, ser TV og leser aviser fra hjemlandet, så blir det dårlig med den språklige integreringen. Norsk er rett og slett ikke så nødvendig når man har dannet sitt eget samfunn i samfunnet, spesielt ikke hvis man er hjemmeværende, trygdet eller sosialklient. Men, engelsk må de forholde seg til nesten uansett, og da kunne en løsning vært å bruke engelsk som lingua franca. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Eller at du er den typiske totenrasisten som ønsker totendialekt før du er fornøyd. Pick&mix. Og du er en idiot (du kommer med personangrep vettu) Jeg forventer at folk skal kunne snakke språket greit når de har bodd her i FEMTEN år! Hva er rasistisk med det? Og igjen, samtlige på kurset hadde problemer med å forstå fyren. Personangrep? Jeg spør, du kan altså avkrefte eller ikke. Du gjorde det altså ikke. Dessuten har du problemer selv med det norske språket når du prøver deg på "de". Med basis i en. Endret 8. september 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det er fullstendig lov å si "de" på den måten som har skrev det. "... at folk ... når de ..." Uansett, for å fokusere på trådens tema og ikke personangrep: Oslo-politiet har bare funnet 4 menn i 39 anmeldte overfallsvoldtekter Hittil i år er det anmeldt 15 anmeldt flere overfallsvoldtekter i Oslo i år enn i hele fjor. De fleste har skjedd utendørs. Det går strake veien til helvete, det her. 39 Anmeldelser fra nyttår i år, hvorav 16 av de forekom i Juli og August. De har dessverre ikke mer informasjon enn dette: I de fleste tilfellene har kvinnene ifølge Rohde beskrevet overfallsmannen som av ikke-vestlig opprinnelse. 4 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det er i grunn en selvfølge. Man vet godt hvilke grupper som står bak overfallsvoldtekter og da er det bare å forvente at så lenge disse gruppene øker i antall hvert år vil det også være en tilsvarende økning i overfallsvoldtekter. Noe annet ville vært rart. I tillegg er nok overfallsvoldtekt den minst risikable måten å begå voldtekt på. Uten verken navn, adresse, vitner eller et detaljert signalement er det nærmest en umulig oppgave å finne noen som helst. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det er i grunn en selvfølge. Man vet godt hvilke grupper som står bak overfallsvoldtekter og da er det bare å forvente at så lenge disse gruppene øker i antall hvert år vil det også være en tilsvarende økning i overfallsvoldtekter. Noe annet ville vært rart. I tillegg er nok overfallsvoldtekt den minst risikable måten å begå voldtekt på. Uten verken navn, adresse, vitner eller et detaljert signalement er det nærmest en umulig oppgave å finne noen som helst. Jeg innser at noe må gjøres med innvandringspolitikken. Men enkelte her ønsker å fjerne alle innvandrere, som i Oslo er rundt 50 000 dersom jeg husker riktig. Altså alle med ikke-vestlig opprinnelse skal bort (folk fra Asia/Midt-østen/Afrika osv.). Det at ingen skal komme hit er jeg uenig i. At vi kan stramme inn innvandringspolitikken og sette større fokus på oppfølging og integrering burde være en fornuftig løsning. Statistikken gjelder forsåvidt kun for Oslo (og Oslo er ikke Norge). Finnes det noen statistikk for hele Norge? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Tallene for resten av Norge er selvfølgelig mye lavere, da de ikke har like høy innvandringssamling som i Oslo. Jeg vil også at dere retter et lite blikk til Malmø i Sverige, som er et kremeksempel på hvordan det kan gå. NRK - Politiet i Malmø får opplæring i arabisk Malmø er en multikulturell by med innbyggere fra 174 land. 28 prosent av byens 287.000 innbyggere er født i utlandet. I bydelen Rosengård har minst 86 prosent av innbyggerne utenlandsk bakgrunn, mange av dem med arabisk som morsmål. Å samle alle innvandrere en plass fungerer ikke. Vi må få fikset innvandringspolitikken, og vi må få landsforvist enhver innvandrer som begår strenge lovbrudd. Vi burde også ta asylsaker og innvandringssaker lynkjapt, slik de slipper å råtne i flere år i asylmottak og lignende. 5 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg innser at noe må gjøres med innvandringspolitikken. Men enkelte her ønsker å fjerne alle innvandrere, som i Oslo er rundt 50 000 dersom jeg husker riktig. Altså alle med ikke-vestlig opprinnelse skal bort (folk fra Asia/Midt-østen/Afrika osv.). Det at ingen skal komme hit er jeg uenig i. At vi kan stramme inn innvandringspolitikken og sette større fokus på oppfølging og integrering burde være en fornuftig løsning. Jeg er blant de mest liberale jeg vet om ift til innvandring. Jeg ser ingen grunn til at det burde være noen begrensning, jeg har heller ikke noe problem med at innvandrere danner sine egne samfunn i samfunnet, men begge deler forutsetter at innvandringen faktisk fungerer og er bærekraftig. Når enkeltgrupper av innvandrere utpeker seg som problematiske er det rasjonelt å begrense disse gruppene så mye som mulig, for selv om det også går utover mange uskyldige vil det bidra til en mer positiv holdning til innvandring generelt når man ikke får ukentlige oppslag om f.eks. overfallsvoldtekter. Det er noen ytterst få innvandrere som bidrar til å undergrave hele det multikulturelle samfunnet ved å gi næring til høyreekstreme, jmf. denne tråden, og det er i de fleste innvandreres interesse at disse blir marginalisert. Et annet aspekt er sosiale velferdsgoder. Det ville vært helt uproblematisk hvor mange som kom til Norge hvis de ikke fikk tilgang til sosiale ytelser straks de satte foten i landet. De generøse velferdsordningene gjør stor innvandring økonomisk farlig, fordi hvis man ikke lykkes med å ta mange nok ut i arbeidslivet kan hele systemet kollapse. Hvis sosiale velferdsgoder forutsatte f.eks. at man har jobbet f.eks. et år, ville ikke dette vært et problem. Men, her har sosialismen satt oss i en posisjon der innvandringen blir mer truende enn den må være. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Et annet tankekors ved innvandringen et vi skaper et marked for bakmenn som ønsker å tjene penger på transport og utnytting av fattige mennesker. Mange av de som kommer hit har betalt relativt store summer til kriminell iallefall på noen etapper av reisen, men for noen lønner det seg og de kommer fram til varm seng og penger i hånden. Slike "suksess" historier finner veien tilbake til hjemlandet og fungerer som glimrende reklame for "transportselskapene". Hadde vi sendt de som kom uten å være registrert flyktninger eller en del av kvoten, ville vi på sikt kvelt dette markedet iallefall mot Norge. Hvis resten av Europa fulgte etter ville det virkelig begynne å monne. Vi trenger innvandring og vi skal ta vårt del av ansvaret når det gjelder flyktninger, men trenger vi flere en kvoten? Lenke til kommentar
Lindalol Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 For hver dag som går stiger innvandrerbefolkningen. Av de stemmer 75% blodrødt. Om vi ikke handler raskt kommer Norge til å ha marxistisk styre til evig tid. Vi står ovenfor de viktigste årene i Norgeshistorien. Dette er et spørsmål om Norges fremtid. Et spørsmål om liv og død. 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Hvor har du informasjonen om at 75% av innvandrere stemmer blodrødt ifra? Endret 9. september 2011 av Slimda Lenke til kommentar
Lindalol Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hvor har du informasjonen om at 75% av innvandrere stemmer blodrødt ifra? http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg2011/1.7690868 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Blodrødt var jo en mild overdrivelse. En undersøkelse fra 2007 viser at innvandrere tradisjonelt stemmer til venstre. Ved forrige kommunevalg stemte tre av fire ikke-vestlige innvandrere på Ap, SV eller Rødt. 50 prosent i samme gruppen stemte på Arbeiderpartiet. Jeg ser ikke på Arbeiderpartiet som blodrødt. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) edit: feilpost Endret 9. september 2011 av Notelitten Lenke til kommentar
Lindalol Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Blodrødt var jo en mild overdrivelse. En undersøkelse fra 2007 viser at innvandrere tradisjonelt stemmer til venstre. Ved forrige kommunevalg stemte tre av fire ikke-vestlige innvandrere på Ap, SV eller Rødt. 50 prosent i samme gruppen stemte på Arbeiderpartiet. Jeg ser ikke på Arbeiderpartiet som blodrødt. http://en.wikipedia.org/wiki/Communist_International Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Jøss, Arbeiderpartiet ble invitert, men avslo. Det betyr at de er blodrøde. Eller? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Blodrødt var jo en mild overdrivelse. En undersøkelse fra 2007 viser at innvandrere tradisjonelt stemmer til venstre. Ved forrige kommunevalg stemte tre av fire ikke-vestlige innvandrere på Ap, SV eller Rødt. 50 prosent i samme gruppen stemte på Arbeiderpartiet. Jeg ser ikke på Arbeiderpartiet som blodrødt. http://en.wikipedia.org/wiki/Communist_International AP er litt annerledes i dag enn hva de var på 1920-tallet. Dette er høyest urelevant. 1 Lenke til kommentar
Lindalol Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Jøss, Arbeiderpartiet ble invitert, men avslo. Det betyr at de er blodrøde. Eller? Faktisk var de medlemmer fra 1919 til 1924, så vi skal være sjeleglade for at de ikke lykkes å innlemme oss i Sovjetunionen. Mange av de store AP'erne som Martin Tranmæl, Oscar Torp og den selværklarte landsfaderen Einar Gerhardsen var ledende skikkelser i AP på denne tiden. At AP er blodrødt selv idag er jo klart, i og med at de kommer til å samarbeide med Rødt (AKP-ML) om de de danner byråd i Oslo. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Som nevnt over. Hva har 90 år gammel historie med dagens AP å gjøre? Verden har forandret seg enormt mye siden den gang. Kom heller med noe nytt, som at f.eks dagens ledere i EU er gamle kommunister. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Muslimsk flertall i Norge? Andelen muslimer i Norge i 2060 kommer til å utgjøre 7 prosent av folkemengden. Noe å lese. 2. 1,7 millioner å være innvandrere eller født i Norge med to innvandrerforeldre. Feil igjen. I 2060, vil Norge ha mange tredjegenerasjonsinnvandre of fjerdegenerasjonsinnvandre som vil være muslimer. Du kan ikke regne slik. Hvorfor er det naturlig å anta at alle barn av muslimske foreldere vil selv blir muslimer? Blir alle barn av kristne foreldre regnet som kristne selv? Det er jo naturlig å anta at det til en viss grad vil foregå en sekularisering av de som kommer, særlig av de som er tredje og fjerdegenerasjonsinnvendere. Jeg får inntrykk av at man behandler muslimer som en enhetlig gruppe, det er faktisk stor variasjon mellom muslimer og i hvilken grad man praktiserer religionen sin. Man frykter ikke muslimene i seg selv, men heller hvilke holdninger de har, noe disse tallene ikke sier noe om. Jeg vil gjerne få anbefale en artikkel jeg har publisert før, usikker på om jeg har publisert i denne tråden: Why Fears Of A Muslim Takeover Are All Wrong A recent government survey showed that 40 percent of Iranians living in Germany identified themselves as having no religion, as did 23 percent of North Africans. In the Netherlands, the proportion of Muslims who regularly attend the mosque—27 percent—is lower than the proportion of Protestants who go to church. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg