Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at 100% av overfallsvoldtekter i Oslo begås av ikke-etniske nordmenn, så må man faktisk fastslå at "ja, det er et problem med innvandring". Spørsmålet er hva man gjør videre. Hvorfor er 100% av overfallsvoldtekter gjort av ikke-etniske nordmenn? Har de krigstraumer? Er det kultur-forskjellen? Er det fordi de liker Khat?

 

Problemet kan ikke feies under teppet, men det må taes på en seriøs måte, da de fleste innvandrere er mennesker uten problemer.

Enig med deg her. Det vi må se på er nettopp de spørsmålene du stiller her, mener jeg. Hva, nøyaktig, er det som gjør at innvandrere er overrepresentert så kraftig. Kan man koke det ned til noe enda mer detaljert enn "innvandrere". F.eks somaliere? I såfall, hvorfor?

 

Har en del av det med traumer og psykisk ustabile mennesker å gjøre så mener jeg man bør fokusere mer krefter på å følge opp innvandrere som kommer fra slike krigsherjede områder. I tillegg er det viktig med holdningskampanjer og kurs i norsk språk, kultur og lovverk (noe jeg tror vi allerede har). Det kurset må være obligatorisk for alle. Så bør man også finne en bedre balanse mellom å hjelpe innvandrere økonomisk og å ikke passifisere dem med for mye trygdebistand. Toleranse for kulturforskjeller kombinert med klare regler for hva som er norsk lov og at dette blir gjennomført. Samt selvsagt også strenge straffer - kanskje helst utvisning - av voldtekt.

 

Men det er bare mine tanker, jeg er ingen ekspert og sitter ikke på alle svarene. Det tror jeg ingen av oss her gjør. Det er så lett å sitte i sofaen og ha alle svarene, når man faktisk ikke er den som jobber med dette.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Jepp, Jentene fristet nok den ikke-vestlige overfallvoldtektsmannen, vi kan heller steine kvinnene for usømmelig adferd. Det vil virke mot fremmedfrykten og samtidig heve integreringen.

 

Eller, vi kan nå studere horisonten, se hva som kommer til å bli de åpenbare konsekvensene av å fortsette dette tullballet og ta de nødvendige grep der de behøves og sørge for at de ikke skjer like hyppig i fremtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv, mener jeg at vi burde innføre en innvandrings-stopp. Rett og slett for å få kontroll over innvandrerene vi har nå, og sørge for at de blir forsvarlig intergrert i samfunnet. Etter det har blitt gjennomført, kan vi sakte men sikkert åpne grensene igjen, men kontrollert innvandring.

 

Ukontrollert innvandring skaper dessverre bare problemer og "ghettofisering" i visse miljøer (se Rosengård, Malmø; Groruddalen, Oslo...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal vi diskriminere mot etnisk norske jenter hvis forfedre bygget dette landet også da siden det er de som blir voldatt?

 

lik logikk, like langt bak mål og idiotisk framstilling av problemet.

Nei, det er ikke lik logikk. Det du sier her henger jo ikke sammen i det hele tatt. Det som er likt er at vi har to grupper som er overrepresentert - den ene ønsker du å debattere og kanskje også komme med generaliserende uttalelser om. Den andre gruppen anser du det som sinnsykt og diskriminerende om vi prater om.

 

Jeg ønsker heller ikke å dreie debatten over til menn, som du nevner. Jeg forsøker å sette fokus på generaliseringsproblemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mhm, generaliseringsproblemet ja, som i at du ønsker at dette skal dreie seg om menn, men ikke innvandrere.

Det var et eksempel. Det er viktig å fokusere på hva som faktisk er problemet, og ikke kaste alle i en ball.

 

F.eks med fotballkamper. Hvem er det som skaper problemer? Er det (alle) fotballsupportere, eller er det (noen) fotballsupportere. Å si at (alle) innvandrere voldtar blir feil, når det er et mindretall av de som gjør det.

Lenke til kommentar

Du kaller det hersketeknikk når du får demonstrert at du tar feil.

 

Herlig.

 

Foreslår at du tar deg en dyp titt på bildene av Elin Krantz på førstesiden for det er nemlig slike som tenker som deg som er selve årsaken til at hun måtte bøte med livet i en altfor ung alder.

 

Jepp, La oss alle sammen se en annen plass enn hvor skoen trykker slik at vi ikke sårer følelsene til noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har misforstått innleggene mine helt, eventyrmannen. Jeg har spesifisert, og kan gjerne spesifisere igjen, at poenget mitt er IKKE å vende debatten om til menn, men om å gjøre en sammenligning for å få frem at det er grenser for hvor mye man kan generalisere. Jeg har også skrevet et innlegg hvor jeg har kommet med innspill til hva man konkret kan gjøre av tiltak for å forsøke å forbedre problemet med innvandrere og overgrepsvoldtekte, helt uten å nevne menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal her spå fremtiden for dere som tydeligvis ikke har et snev av forsyn eller analytiske evner.

 

Flere kvinner som Elin Krantz vil måtte bøte med livet, flere vil bli overfalt og utsatt for groteske handlinger, flere dustemikler som er dønn avhengig av statsapparatet vil komme med elendige bortforklaringer og fokusere på andre steder enn der det behøves med samme resultat i en liten periode før sanne nordmenn som ikke har blitt pasifisert av jødestyrt presse og forgiftet matforsyning vil reise seg og ta tilbake landet og med makt fjerne de dumskaller som lever for å gjøre norden til et multikulturelt utopia hvor vår rase skal gå under, på toppen av det hele vil dette farlige tankegodset og den massive hjernevaskingen bli fjernet.

 

Og tilbake står de politisk korrekte, multikulturalistene, mangfoldsforkjemperne og andre degenererte med sine hoder bøyd i all fremtid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig, men jeg er ikke enig.

Du kunne like gjerne sagt at du ikke er enig i at 2+2=4. Ikke-vestlige innvandrere er overrepresent på voldtektsstatistikkene, ergo det er mer sannsynelig at en tilfeldig ikke-vestlig innvandrer vil begå en voldtekt enn en tilfeldig etnisk norsk person. Dette er enkel matematikk, og ikke noe du kan velge å være "uenig" i.

 

Antallet voldtekter (osv.) begått av ikke-vestlige innvandrere er relevant for å bedømme konsekvense av masseinnvandringen, og om hvorvidt det er ønskelig å opprettholde strømmen av innvandrere fra diverse primitive kulturer. Er det fortsatt vanskelig?

Lenke til kommentar

Du kunne like gjerne sagt at du ikke er enig i at 2+2=4. Ikke-vestlige innvandrere er overrepresent på voldtektsstatistikkene, ergo det er mer sannsynelig at en tilfeldig ikke-vestlig innvandrer vil begå en voldtekt enn en tilfeldig etnisk norsk person. Dette er enkel matematikk, og ikke noe du kan velge å være "uenig" i.

 

Antallet voldtekter (osv.) begått av ikke-vestlige innvandrere er relevant for å bedømme konsekvense av masseinnvandringen, og om hvorvidt det er ønskelig å opprettholde strømmen av innvandrere fra diverse primitive kulturer. Er det fortsatt vanskelig?

Det jeg forsøkte å få frem var at det ikke er fruktbart å fremstille det som om en innvandrer er en potensiell voldtektsforbryter eller at en mann er det. Man må være forsiktig med å generalisere og forhåndsdømme store grupper basert på slike tall.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Selv, mener jeg at vi burde innføre en innvandrings-stopp. Rett og slett for å få kontroll over innvandrerene vi har nå, og sørge for at de blir forsvarlig intergrert i samfunnet. Etter det har blitt gjennomført, kan vi sakte men sikkert åpne grensene igjen, men kontrollert innvandring.

 

Ukontrollert innvandring skaper dessverre bare problemer og "ghettofisering" i visse miljøer (se Rosengård, Malmø; Groruddalen, Oslo...)

 

Jeg er helt enig her. Det vil virke mot integrering å fortsette slik vi gjør nå. Hvis vi hadde klart å integrere de vi har her nå skikkelig, ville integreringen gått mye bedre med de nye som kommer, fordi de naturlig vil trekkes mot de som er mest like seg selv.

 

Tabris:

 

Nå må du ikke ta fokuset bort fra at det er MENNESKER som står bak ALLE overfallsvoldtekter. Det blir helt feil å fokusere på undergrupper som menn og innvandrere. Eller...

 

For å endre på slik problematikk i samfunnet må man se på hvilke grupper som har størst risiko for å lage/få problemer, og sette inn de største ressursene der. Det er mer nyttig å se på den minste felles faktoren, enn f.eks at alle kriminelle er levende vesener.

 

Slik det er nå, er det veldig mye voldskriminalitet blant unge menn fra f.eks pakistan og somalia, og da er det naturlig og fornuftig å legge fokuset der. For overfallsvoldtekter har det statistisk sett vært klart flest fra Somalia, Pakistan og Irak, så vidt jeg har skjønt. Dessverre er det ikke så mye åpenhet om dette.

 

Selvsagt er det synd for de som tilhører en slik gruppe, som kanskje blir mistenkeliggjort selv om de ikke har gjort noe galt. Likevel må jeg, som mann, akseptere at politiet vil mistenke meg før en jente for kriminalitet der min gruppe (menn) er kraftig overrepresentert. Noe annet ville være ufornuftig...

 

Edit:

 

Beklager tabris, jeg ser at du har gjort rede for det jeg kritiserte deg for i postene under den jeg svarte på. My bad...

 

Jeg lar innlegget stå slik det er, siden det fortsatt har relevans, men jeg ser at vi ikke er så uenige som jeg trodde :)

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at man må legge fokus der, dvs. man må forsøke så langt man kan å komme til bunns i hvorfor man har en slik overrepresentasjon og så forsøke å gjøre tiltak mot dette. Men jeg mener ikke det er riktig tiltak å mistenkeliggjøre alle som kommer fra Somalia eller Pakistan. Eller enda verre - mistenkeliggjøre og generalisere dette til "muslimer" eller "innvandrere".

 

Mennesker flest i Norge, enten de er ikke-vestlig innvandrer eller etnisk nordmannn - lever sine liv i ro og fred. Det vil ikke gagne verken integreringen eller samfunnet generelt om vi mistenkeliggjør, diskriminerer og generaliserer basert på nasjonalitet, etnisitet, hudfarge eller religion. Faren med det er at de som nå lever sine normale liv kan føle seg - med rette - diskriminert og urettferdig behandlet, og man kan med tid kanskje faktisk øke rekrutteringen til mer fundamentalistiske eller ekstreme muslimske retninger. Vi må ikke dytte fra oss de som ikke gjør noe galt, vi må heller spille på lag med dem MOT de som f.eks voldtar og er kriminelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...