793 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Du kommer med påstanden om at vi alle er nærmest hjernevasket gjennom oppvekst. Så spør jeg hvorfor ikke du er det. så svarer du at det er fordi du ble 17 år.Nei. Ikke fordi jeg ble 17 år, men det var da det skjedde. Det var ment som et metafor på at ristet av meg tankegodset i takt med min mentale modning. Jeg skulle tro dét var åpenlyst. Endret 25. august 2011 av 793 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Er ikke 17 år i grunn tidlig alder for å "se lyset" Vanligvis trenger folk litt mere livserfaring liksom Lenke til kommentar
793 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 [...] samfunn mener en ikke bør gifte med de fra andre raser. Hvilke samfunn er dét? I hvertfall ikke Norge eller resten av Vesten (med mindre man snakker om enkelte små, isolerte samfunn). Den store overensstemmelsen, er enten at raseblanding av (hvite/Europeiske) nasjoner er helt tipp-topp og er å foretrekke over etno-pluralisme, eller at raseblanding ikke bærer med seg noen som helst negative virkninger og derfor ikke er noe å protestere imot. Om en Nordmann eller en Européer skulle finne på å uttrykke en eksklusiv dragning mot sin egen rase, eller en formening om at alle folkeslag kun burde formere seg innenfor sin egen rase, ville man i det aller fleste tilfeller bli møtt med alt annet enn forståelse og - enda sjeldnere - samtykke. 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Du kommer med påstanden om at vi alle er nærmest hjernevasket gjennom oppvekst. Så spør jeg hvorfor ikke du er det. så svarer du at det er fordi du ble 17 år.Nei. Ikke fordi jeg ble 17 år, men det var da det skjedde. Det var ment som et metafor på at ristet av meg tankegodset i takt med min mentale modning. Jeg skulle tro dét var åpenlyst. og da spør deg på nytt. Hva gjorde deg så spesiel/unik at du klarte å riste av deg det tankegodset du mener alle andre har? Lenke til kommentar
793 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Er ikke 17 år i grunn tidlig alder for å "se lyset" Vanligvis trenger folk litt mere livserfaring liksom Vanligvis går folk bare med hovedstrømmen hele livet, med store skylapper på begge sider. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Pussig... hvis jeg sier jeg vil foretrekke hvite barn så er jeg rasistisk, men hvis jeg vil utvanne to etniske grener så er det å regne som positivt? Nei da, ikke så rask med martyrstemplet. Du kan fortrekke hvite barn så mye du vil, så lenge det er du selv som skal lage dem. Det er når du uttaler deg negativt om de som kan tenke seg litt mer kaffe enn melk i latte'n at det blir problemer. "Utvanningen" er en konsekvens som bare er relevant dersom du mener at den i seg selv er uheldig, og gjør rasens renhet til et poeng. Folk flest som får barn med partnere av andre etniske grupper har ikke utvanning som målsetning, og ikke er det noen grunn til at de skal ha det. Geir 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Er ikke 17 år i grunn tidlig alder for å "se lyset" Vanligvis trenger folk litt mere livserfaring liksom Vanligvis går folk bare med hovedstrømmen hele livet, med store skylapper på begge sider. Det er forsåvidt sant ja. ""vi blir født som unike individer, men dør som kopier"" A4 er et trygt format mange ikke vil forlate, for å si det sånn Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Nei. Ikke fordi jeg ble 17 år, men det var da det skjedde. Det var ment som et metafor på at ristet av meg tankegodset i takt med min mentale modning. Jeg skulle tro dét var åpenlyst. Jeg oppdaget et lys når jeg var 17 jeg også. Det var riktig nok ikke samme lyset som deg. Men jeg omfavnet det med samme følelse av å ha blitt voksen. Men når jeg var like gammel som du er nå oppdaget jeg at regnbuen har mer enn en farge, og bestemte meg for å bruke de neste årene på å vokse litt til. Det brakte meg langt avgårde etterhvert... Geir 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det sies at menneskehjernen ikke er ferdig utvokset rundt en alder av 25. Og jo lengre man lever, jo mer lærer man. Så det som er åpenlyst for en 17åring, er muligens litt komisk når man sitter der som 34-åring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Udugelige troll... Anse dere selv herved oversett på livstid fra dette hold. :thumbs: Vanligvis går folk bare med hovedstrømmen hele livet, med store skylapper på begge sider. Og det sier en kopikatt? Man merker på pusten din hvor du oppholder deg mest. Det er blitt ferre og ferre av der her inne. Bare levende (les evner å tenke selv) fisker svømmer mot strømmen. Endret 25. august 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Og med det, vil vi ende opp i en diskusjon rundt "har vi frie tanker, eller handler vi basert på våre gener og oppvekst?" Du burde være varsom når du skrive om gener, siden jeg er indoktrinert til å mene at du er ganske ekstrem der. Husker du hva du selv skrev for noen poster siden, eller må jeg lete det opp for deg? Du skal ihvertfall ikke bestemme hvor jeg sprer genene mine. Det bestemmer jeg selv din tilsynelatende velformulerende debattant. Endret 25. august 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg er ikke "ekstrem" når det er snakk om gener. Jeg er åpen. Du står fritt frem for å motbevise det jeg har sitert og pekt til. Men det var heller ikke det jeg snakket om i det innlegget du siterte. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Diskusjonen var vel de negative konsekvensene av å "vanne ut" de norske genene, som i og for seg selv er et overgrep. Du er eksetrem og du er vel ikke så langt fra Nazi tysklands rase teorier representert ved Josef Mengele: http://en.wikipedia.org/wiki/Josef_Mengele But in May 1943, Mengele entered Auschwitz as an educated, experienced, medical researcher. With funding for his experiments, he worked alongside some of the top medical researchers of the time. Anxious to make a name for himself, Mengele searched for the secrets of heredity. The Nazi ideal of the future would benefit from the help of genetics: if Aryan women could assuredly give birth to twins who were sure to be blond and blue eyed - then the future could be saved. -------------------------------------------------------------- Josef Mengele's favorite experiments at Auschwitz were on twins. What did he do and why? Kilde: http://history1900s.about.com/od/auschwitz/a/mengeletwins.htm Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Kanskje litt dårlig skrevet, men poenget var at det var det diskusjonen handlet om. Jeg beskrev min personlige mening under. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Kanskje litt dårlig skrevet, men poenget var at det var det diskusjonen handlet om. Jeg beskrev min personlige mening under. Dårlig skrevet. Diskusjonen var vel de negative konsekvensene av å "vanne ut" de norske genene, som i og for seg selv er et overgrep. Det som skremmer meg er hvor mange som har gitt deg 3425 poeng her inne. Jeg har tre døtre hvor den ene er sammen med en Vietnameser. Takk for at hun ikke fant en type som deg. Legg deg flat om jeg skal fortsette å diskutere med deg. Der er nok noen her inne som beveger seg under en viss radar. Endret 25. august 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Legg deg flat om jeg skal fortsette å diskutere med deg. Betyr det at om han ikke legger seg flat, så slipper han å diskutere med deg...? Geir 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Ja. Og dermed letter jeg vel livet for ham. Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Over lenger tid tror jeg at mediene har fokusert mye på negative ting som asylsøkere og ikke etniske nordmenn har gjort i samfunnet. Det har etter min mening vært mindre rom for alt det positive utrolig mange av dem har bidratt med i samfunnet. Jeg tror med det at ved å oftere fremheve flere av de positive tingene som blir gjort av våre nye landsmenn vil gjøre at veldig mange får forandret synet sitt på denne saken. Jeg sier ikke at vi ikke skal ta opp alvorlige saker, men jeg sier at vi oftere burde ta opp de positive sakene som ellers ofte (etter min mening) får forlite oppmerksomhet. Som svar på emnet i tråden, vil jeg svare: Nei, jeg vil ikke si at det er et overgrep mot etniske skandinavere ved å føre den innvandringspolitikken vi fører i dag. Vi må huske på at de aller fleste av de vi tar inn trenger virkelig hjelp, og de trenger beskyttelse mer enn mange kan forstå. Jeg vil si det er helt riktig å hjelpe dem. Vi trenger dem, samtidig som de trenger oss. Noe som vi må bli flinkere med er å få flere av dem fortere ut i jobb, det er helt nødvendig. De må ikke holdes utenfor, det vil ikke føre til noe godt. Endret 26. august 2011 av The North Sea Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kan du svare på hvorfor vi trenger dem? Hva godt er det asylsøkere tar med seg til Norge? Hva med de som får avslag og da fortsatt er i landet, tar de med seg noe godt? 1 Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kan du svare på hvorfor vi trenger dem? Hva godt er det asylsøkere tar med seg til Norge? Hva med de som får avslag og da fortsatt er i landet, tar de med seg noe godt? Hei! Slik som jeg har forstått situasjonen i verden i dag er at det er utrolig mange mennesker som trenger hjelp, om de ikke får det så kan de risikere å dø. Det er ingen som ønsker seg denne skjebnen, de ønsker seg et sted hvor de kan føle seg trygge og hvor de kan ha muligheter til jobb hvor de kan tjene til livets opphold. Norge er et rikt land hvor det finnes mange muligheter, vi trenger arbeidskraft og vi trenger fler til å kunne drive landet Norge videre. Vi trenger bare å få fler av dem ut i jobb tidligere, for å få dem integrerte raskest mulig. Norge har mer enn nok med plass, i og med at vi er såpass få innbyggere her til lands, så jobber finnes det nok av. Alle asylsøkere tar med seg masse erfaring fra der de kommer fra, vi alle kan og burde lære fra dette. Alle har det ikke like bra som oss. Ved at vi lærer fra dem, vil vi også forstå andre lands kulturer bedre. Det å lære seg å forstå andre kulturer enn vår egen vil igjen medføre at det er lavere risiko for krig og store uenigheter av alvorlige typer. Vi vil også kunne leve mer som et folk verden over. Mange av de som får avslag på søknaden sin om opphold i Norge er fortsatt her fordi det er for farlig at de blir sendt til hjemlandet sitt igjen. Det er ikke offrene som kommer til Norge som har startet krigen. De er kun et offer for elendigheten. Jeg er enig i at dette kan være et problem, men Norge har den dag i dag et regelverk som sier at enkelte ikke kan sendes hjem grunnet den nåværende situasjonen i hjemlandet til vedkommende. Ved en del ettertanke så vil jeg si at det er riktig å ha en slik regel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg