Gå til innhold

Overgrep mot etniske skandinaver som resultat av asyl og innvandringspolitikken

Anbefalte innlegg

Det kom noen spørsmål og forespørsler om kilder til meg tidligere i tråden, fra Camlon og 793. Beklager at det har tatt litt tid, men når Wikipedia og en BBC-artikkel som henviser til anerkjent forskning ikke holder blir det nødvendig med litt mer graving, hovedsaklig for 793's skyld.

Så, menneskelig genetikk først.

Mennesket har som jeg skrev tidligere en svært lav genetisk variasjon, og man har funnet høyere genetisk variasjon i en familiegruppe sjimpanser, enn det man finner blant neste sju milliarder mennesker.

Although humans come in many shapes and sizes, from the compact Inuit of the Arctic to the willowy Masai warriors of Africa, any two people are a lot more alike genetically than any pair of chimpanzees or gorillas.

Kilde: Ann Gibbons, Science.

Man finner også en del spennende informasjon med referanser på www.andaman.org.

Årsaken til denne manglende variasjonen er vi ikke sikre på, men en plausibel teori er at utbruddet av Toba-vulkanen tok livet av svært mange av de menneskene som utvandret fra Afrika. Uansett årsak, det er ikke kontroversielt å hevde at den genetiske variasjonen hos Homo sapiens er svært liten Det er et faktum.

Når det endelig er avklart, kan vi se på hvorfor sammenligningen mellom innvandring og situasjonen for villaks kontra oppdrettslaks er riv ruskende gal.

Norsk oppdrettslaks er avlet med tanke på følgende egenskaper: økt tilvekst, redusert andel for tidlig kjønnsmoden fisk, resistens mot furunkulose, ILA og IPN, og filetfarge og filetfett.

Rømt oppdrettslaks regnes av Det vitenskapelige råd for lakseforvaltning som en eksistensiell trussel mot villaksen. Det betyr at forskerne i rådet mener rømt oppdrettslaks kan utrydde villaksbestandene, hvis det går for lang tid og innblandingen blir for stor. Man antar at en varig innblanding over 5 % er kritisk. Det er ikke så enkelt som at genene til villaksen utvannes (villaks og o-laks er samme art og har de samme genene, barei forskjellig hyppighet, akkurat som oss og masaiene). Olaks vandrer seinere opp i elvenee, ødelegger allerede klare gytegroper for villaksen, har langt lavere gytesuksess selv (det betyr at de formerer seg dårligere). Forsøk i Skottland og i Norge tyder på at 10 generasjoner med substansiell innblanding av o-laks i en villaksbestand, kan redusere bestanden betraktelig.

I tillegg er yngel av oppdrettstammene mye mindre sky, og er derfor langt mer sårbare for ytre farer.

Jeg gjentar, rømt oppdrettslaks er et fremavlet husdyr som ikke er spesielt godt egnet til et liv i det fri. De har høy dødelighet, lav formeringsevne, og er i tillegg ofte deformert eter et liv i fangenskap. Når de rømmer og blander seg med ville laksebestander kan de utrydde den ville laksebestanden. Resultatet vil bli en langt mindre levedyktig bestand, med lavere formeringsevne.

I tillegg vil innslag av rømt oppdrettslaks som blander seg med de ville bestandene ikke føre til et større genetisk utvalg, men en et mindre. Mange av rømningene kommer fra samme anlegg, har de samme genene, og en utarming av den genetiske variasjonen er som kjent ikke heldig. Dette er for øvrig det motsatte av hva som vil skje hvis vi i Norge får en større innblanding av gener fra Afrika sør for Sahara, , det området i verden med høyest genetisk variasjon blant mennesker.

Derfor er sammenligningen mellom rømt oppdrettslaks og innvandrere ikke bare riv ruskende gal, men også et tydelig tegn på manglende forståelse for vår og laksens genetikk.

Rømt oppdrettslaks gir en kraftig negativ assosiasjon, mens villaks gir en positiv assosiasjon. Og det er derfor sammenligningen er fristende i enkelte kretser. Dert er selvfølgelig lov å mene at det eksisterer slike kvalitative forskjeller mellom vestlige og ikke-vestlige, men det er fint lite som tyder på det på et genetisk nivå. Miljø som også inkluderer kultur bør være stikkordet..

Så er jeg gjerne med på diskusjonen om konsekvensene av innvandring. Jeg har ikke skrevet så mye om det her på forumet, men jeg ser flere utfordringer, spesielt i Oslo. Felles for de utfordringene er at de ikke er av biologisk art. Så jeg er helt sikker på at situasjonen i Norge ikke kan karakteriseres som en eksistensiell trussel, altså en fare for at vi som gruppe dør ut med det første.

Hvis vi ender opp med å blande genene våre med våre nye landsmenn er det i hvert fall fint lite som tyder på at vi vil slite med reproduksjonen, ifølge de innvandringskritiske her på forumet. I tillegg er det verdt å huske på hvor like vi er genetisk, hvis man ønsker å diskutere på bakgrunn av en genetisk utvanning.

Laksekilder:

Vitenskapelig råd for lakseforvaltning

Kunnskapssenter for laks og vannmiljø

Edit: kilder og komma og sånn ...

Endret av Salvo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kom noen spørsmål og forespørsler om kilder til meg tidligere i tråden, fra Camlon og 793. Beklager at det har tatt litt tid, men når Wikipedia og en BBC-artikkel som henviser til anerkjent forskning ikke holder blir det nødvendig med litt mer graving, hovedsaklig for 793's skyld.

Så, menneskelig genetikk først.

Mennesket har som jeg skrev tidligere en svært lav genetisk variasjon, og man har funnet høyere genetisk variasjon i en familiegruppe sjimpanser, enn det man finner blant neste sju milliarder mennesker.

Although humans come in many shapes and sizes, from the compact Inuit of the Arctic to the willowy Masai warriors of Africa, any two people are a lot more alike genetically than any pair of chimpanzees or gorillas.

Det har nok noe med at menneskearten nesten har dødd ut opptil flere ganger. Sist gang for 75000 år siden.

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=early-human-population-size-genetic-diversity

Lenke til kommentar

Det har nok noe med at menneskearten nesten har dødd ut opptil flere ganger. Sist gang for 75000 år siden.

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=early-human-population-size-genetic-diversity

Helt riktig, det er vel den sterkeste teorien i dag. Toba-utbruddet for 70 000 år siden er også en slik mulig genetisk flaskehals, sammen med det som skjedde for ca. 1 million år siden. Endret av Salvo
Lenke til kommentar

[...]

Hvis vi ender opp med å blande genene våre med våre nye landsmenn er det i hvert fall fint lite som tyder på at vi vil slite med reproduksjonen, ifølge de innvandringskritiske her på forumet. I tillegg er det verdt å huske på hvor like vi er genetisk, hvis man ønsker å diskutere på bakgrunn av en genetisk utvanning.

Hvor stor prosentandel av vårt arvestoff vi har til felles med andre grupper, er ikke det eneste som har noe å si. Det som er av størst betydning, er HVILKE gener man har til felles. Videre kan det også nevnes at denne 0.5 prosenten som sies å være det største genetiske gapet mellom de mest forskjellige folkegruppene, er ikke av en ubetydelig størrelse med tanke på at vi mennesker deler omtrent 50-60% av genetikken vår med bananer. Betyr det at vi mennesker er over halvt banan? Eller betyr det at MENGDEN felles genetikk ikke ene og alene er avgjørende for likhetene mellom forskjellige organismer?

Så jeg er helt sikker på at situasjonen i Norge ikke kan karakteriseres som en eksistensiell trussel, altså en fare for at vi som gruppe dør ut med det første.
Om vi fortsetter dagens trend, tilsier all fornuft at nordmenn er så godt som uttryddet som folkegruppe innen det neste århundret.

Og forresten, ta å dropp lakse-sammenligningen. Den bidrar kun til å distrahere deg fra å forstå poenget.

Du minner meg utrolig mye om Anders Behring Breivik... For alt jeg veit kan du jo være denne Breivik.
Du minner meg om Stalin...

Men da er fortsatt valget tatt av den personen som skal ha barnet. altså har personen stilt seg spørsmålet "er det viktig for meg at mitt barn er etnisk norsk" og kommet fram til svaret "nei".
Det svaret har i de aller fleste tilfeller blitt prentet inn i hodet dems fra alle mulige hold siden barndommen av. Våre barn læres opp til å mene at alle hvite/Europeiske mennesker som ønsker å bevare sin egen nasjon og egenart, er rasister, nazister og det som verre er. Og nasjonalister, "rasister" og nazister, er jo så klart sånne slemme folk som ønsker å stappe små jødebarn inn i ovner og lage husholdsgjenstander av kroppsdelene deres... :roll:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men da er fortsatt valget tatt av den personen som skal ha barnet. altså har personen stilt seg spørsmålet "er det viktig for meg at mitt barn er etnisk norsk" og kommet fram til svaret "nei".
Det svaret har i de aller fleste tilfeller blitt prentet inn i hodet dems fra alle mulige hold siden barndommen av. Våre barn læres opp til å mene at alle hvite/Europeiske mennesker som ønsker å bevare sin egen nasjon og egenart, er rasister, nazister og det som verre er. Og nasjonalister, "rasister" og nazister, er jo så klart sånne slemme folk som ønsker å stappe små jødebarn inn i ovner og lage husholdsgjenstander av kroppsdelene deres... :roll:

Du har fortsatt lite tro på menneskets evne til å tenke kritisk? Logisk nok har du klart å unngå den formen for opplæring du selv skriver om, og kan nå stå frem med "sannheten"?

Lenke til kommentar
Du har fortsatt lite tro på menneskets evne til å tenke kritisk? Logisk nok har du klart å unngå den formen for opplæring du selv skriver om, og kan nå stå frem med "sannheten"?
Nei. Jeg hata meg selv og mitt eget folk og ønsket at det skulle utryddes en gang jeg også. Men så ble jeg 17 år.

Og ja, jeg tror folk flest ikke eier evnen til kritisk, selvstendig tankegang for en femmer. Dette er noe som har blitt brutt ned gjennom oppveksten på de aller fleste, hovedsaklig takket være vårt moderne skolesystem, hvor tilpassing og etteraping av de sosiale og politiske dogmene belønnes over alt annet.

Endret av 793
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei. Jeg hata meg selv og mitt eget folk og ønsket at det skulle utryddes en gang jeg også. Men så ble jeg 17 år.

din logikk står ikke til svar med ssb "Foreldrenes gjennomsnittsalder ved fødsler" http://www.ssb.no/fodte/tab-2011-04-07-04.html

Lenke til kommentar
din logikk står ikke til svar med ssb "Foreldrenes gjennomsnittsalder ved fødsler" http://www.ssb.no/fodte/tab-2011-04-07-04.html
Hva er det du snakker om?

ble litt komplisert for deg?

Om alle blir lært opp til vrangtro gjennom skole, barndom, tv og whatnot, og du sier du selv gjorde det, men når du ble 17 lærte du å "tenke selv", så legger du selv forutsetningen for at alle andre vil gjøre det også. Da har du selv resonnert deg fram til at når vi når gjennomsnittsalderen for å få barn (som er langt over 17 år), så er vi i stand til å ta valget om partner utifra hvor viktig eller ei rase er for oss.

Lenke til kommentar
Om vi fortsetter dagens trend, tilsier all fornuft at nordmenn er så godt som uttryddet som folkegruppe innen det neste århundret.

Hvorfor er det fortsatt hvite mennesker igjen i USA? Har det ikke vært masse rødhuder og negere der ganske lenge? Hvorfor har ikke disse utryddet den hvite mann via genspleising for lenge sia?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det fortsatt hvite mennesker igjen i USA? Har det ikke vært masse rødhuder og negere der ganske lenge? Hvorfor har ikke disse utryddet den hvite mann via genspleising for lenge sia?

Det har allerede hent i California som har ingen flertall rase. Et mer intesannt sted er flere land i mellom Amerika, som inviterte hvite bare for rase blanding. Det er grunnen til at det er hudfarge til søramerikanske folk er varierte.

Lenke til kommentar

Det har allerede hent i California som har ingen flertall rase. Et mer intesannt sted er flere land i mellom Amerika, som inviterte hvite bare for rase blanding. Det er grunnen til at det er hudfarge til søramerikanske folk er varierte.

Men hvorfor skal den hvite rasen i Norge forsvinne innen 100 år, hvis det ikke allerede har skjedd i feks USA?

Lenke til kommentar
Hvor stor prosentandel av vårt arvestoff vi har til felles med andre grupper, er ikke det eneste som har noe å si. Det som er av størst betydning, er HVILKE gener man har til felles. Videre kan det også nevnes at denne 0.5 prosenten som sies å være det største genetiske gapet mellom de mest forskjellige folkegruppene, er ikke av en ubetydelig størrelse med tanke på at vi mennesker deler omtrent 50-60% av genetikken vår med bananer. Betyr det at vi mennesker er over halvt banan? Eller betyr det at MENGDEN felles genetikk ikke ene og alene er avgjørende for likhetene mellom forskjellige organismer?
Så forklar oss da, hvilke gener som skiller oss. Hvilke egenskaper bortsett fra utseendet vil bli påvirket hvis vi får en større innblanding av ikke-vestlig arvemateriale?

Så jeg er helt sikker på at situasjonen i Norge ikke kan karakteriseres som en eksistensiell trussel, altså en fare for at vi som gruppe dør ut med det første.
Sorry Bud, men når du ikke godtar BBC's vitenskapsredaktør eller Wikipedia som aksepterte kilder, hvorfor i all verden skal jeg akseptere noe bare fordi du sier det er sunn fornuft? Kilder takk. Helst fagfellevurderte sådanne, men jeg lover å se på eventuelle ikke-fagfellevurderte kilder hvis de virker seriøse.

Og forresten, ta å dropp lakse-sammenligningen. Den bidrar kun til å distrahere deg fra å forstå poenget.

Det er godt å se at du har skjønt at laksesammenligningen din var helt på viddene, og ikke hadde noe i denne diskusjonen å gjøre :)

Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Men hvorfor skal den hvite rasen i Norge forsvinne innen 100 år, hvis det ikke allerede har skjedd i feks USA?

Det tar nok lenger tid enn som så, men vi kan godt være i mindretall etter 100 år. Jeg tror nok der også tar lengre tid, men gi det 3-400 år så vil det nok ikke se så lyst ut... det kommer jo selvsagt Ann på så mye og man måler jo opp med dagens situasjon. Det er jo ikke sikkert det vil fortsette i et like høyt tempo...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det tilfeldig at damen i den nye trekant serien er mørk? Hun var veldig søt da og sikkert flink, men synes der lukter politisk agenda av det...

Hva tror dere?

Kan nok være for å vise at utlendinger her i Norge også kan være frigjort seksuelt, men jeg tipper at hun var på audition, gjorde ett godt inntrykk og dermed fikk rollen.

Lenke til kommentar

Er det tilfeldig at damen i den nye trekant serien er mørk? Hun var veldig søt da og sikkert flink, men synes der lukter politisk agenda av det...

Hva tror dere?

Jeg tror hun var best på audition. Men jeg tror da heller ikke at det er en politisk agenda som ligger bak at typisk norsk utseende personer er overrepresentert i media.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...